15/10 Opening MTB-route Nationaal Park Hoge Kempen - Limburg

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
pathfinder
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: do 22 nov 2012 22:44
Rijdt met: Santa Cruz nomad canyon spectral ex

Re: 15/10 Opening MTB-route Nationaal Park Hoge Kempen - Lim

Bericht door pathfinder »

Mooie routes voor de boscrossers.
Nu nog een dikke enduroroute voor het echte werk!
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: 15/10 Opening MTB-route Nationaal Park Hoge Kempen - Lim

Bericht door sam2300 »

Een van de komende dagen ga ik deze kanten uit. De Bloso route of toch maar een andere gpx opzoeken? Thx alvast voor de input...
Raf77
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 14 jan 2013 21:53
Rijdt met: Ghost HTX EBS

Re: 15/10 Opening MTB-route Nationaal Park Hoge Kempen - Lim

Bericht door Raf77 »

sam2300 schreef:Een van de komende dagen ga ik deze kanten uit. De Bloso route of toch maar een andere gpx opzoeken? Thx alvast voor de input...
Ik vind de 2 rode lussen wel plezant om te doen, daar zitten paar leuke klimmetjes in. Als je tussenin start, zijn ze goed te combineren.
Gebruikersavatar
Geoffe
Mountainbiker
Berichten: 509
Lid geworden op: do 02 aug 2007 14:10
Rijdt met: Te veel volgens de trouwboek

Re: 15/10 Opening MTB-route Nationaal Park Hoge Kempen - Lim

Bericht door Geoffe »

Ik heb vandaag de zwarte route gereden (vertrokken vanaf Bloso in Genk).
Lag er perfect bij (enkele plasjes meer niet).
Vond de route goed aangeduid (had ook wel route op gps staan).
Gereden in wijzerzin en dacht een paar keer dat omgekeerd ook fijn zou zijn.
Niets speciaals qua route. Wel veel offroad (voor een vaste route).
Genoten van het mooie mtb-weer
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: 15/10 Opening MTB-route Nationaal Park Hoge Kempen - Lim

Bericht door sam2300 »

Nuja, jullie zijn daar die kanten wel veel gewoon ook natuurlijk.;)
Komende uit het Waasland is een dergelijke route fantastisch. Perfect bepijld in beide richtingen, regelmatig overzichtskaarten, mooie vergezichten, 98% bos, behoorlijk wat hoogtemeters, flowy singletracks, venijnige klimmetjes, goede ondergrond die wat neerslag aankan,...
Meer kan je niet verlangen van een Bloso route toch? Ik geloof nooit dat een beginnend biker meer dan 30km doet in dat gebied.

Heb trouwens de indruk dat alle tracks ondertussen goed zijn ingereden. Waar het vorig jaar nog wat hobbelen was, kon er nu volop snelheid gemaakt worden. Ook de boswerken lijken achter de rug, want geen "ploeterdreven" meer tegengekomen.
clubje
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 11 jul 2008 13:16
Rijdt met: cube

Re: 15/10 Opening MTB-route Nationaal Park Hoge Kempen - Lim

Bericht door clubje »

Ik ben van plan om komende vrijdag van het hele verre Ieper naar Genk af te zakken voor een bosrijke tocht. Ze spreken van droog weer komende week dus ik hoop tegen vrijdag dat het grotendeels opgedroogd is.

Mijn vraag: stel dat ik maximaal 50 kilometer wil rijden, welke lussen neem ik dan het best om er de maximale fun uit te halen? Ik heb het topic volledig doorlopen maar als je de streek niet kent is het toch moeilijk volgen. Ik heb ook geen GPS, dus liefst lussen die goed aangegeven zijn.

Kies ik voor Dilsem-Stokkem? Of Zutendaal? Of de rode van Genk (die niet behoort tot de lussen van "nationaal Park Hoge Kempen", als ik het goed heb.
Een sympathieke Limburger die een onwetende West-Vlaming kan helpen? 8)

ps. ook graag ergens halfweg een leuke plaats om een spaghetti te verorberen en krachten op te doen :)
Raf77
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 14 jan 2013 21:53
Rijdt met: Ghost HTX EBS

Re: 15/10 Opening MTB-route Nationaal Park Hoge Kempen - Lim

Bericht door Raf77 »

clubje schreef:Ik ben van plan om komende vrijdag van het hele verre Ieper naar Genk af te zakken voor een bosrijke tocht. Ze spreken van droog weer komende week dus ik hoop tegen vrijdag dat het grotendeels opgedroogd is.

Mijn vraag: stel dat ik maximaal 50 kilometer wil rijden, welke lussen neem ik dan het best om er de maximale fun uit te halen? Ik heb het topic volledig doorlopen maar als je de streek niet kent is het toch moeilijk volgen. Ik heb ook geen GPS, dus liefst lussen die goed aangegeven zijn.

Kies ik voor Dilsem-Stokkem? Of Zutendaal? Of de rode van Genk (die niet behoort tot de lussen van "nationaal Park Hoge Kempen", als ik het goed heb.
Een sympathieke Limburger die een onwetende West-Vlaming kan helpen? 8)

ps. ook graag ergens halfweg een leuke plaats om een spaghetti te verorberen en krachten op te doen :)
Ik vind de rode lus persoonlijk het leukste als je van wat klimwerk houdt. Deze kan je koppelen aan andere lussen om zo aan de 50km te komen. Als je onderweg wat wil eten kan je bv stoppen aan het Zavelbos, deze ligt kort bij de rode, groene en blauwe lus.
clubje
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 11 jul 2008 13:16
Rijdt met: cube

Re: 15/10 Opening MTB-route Nationaal Park Hoge Kempen - Lim

Bericht door clubje »

Raf77 schreef:
clubje schreef:Ik ben van plan om komende vrijdag van het hele verre Ieper naar Genk af te zakken voor een bosrijke tocht. Ze spreken van droog weer komende week dus ik hoop tegen vrijdag dat het grotendeels opgedroogd is.

Mijn vraag: stel dat ik maximaal 50 kilometer wil rijden, welke lussen neem ik dan het best om er de maximale fun uit te halen? Ik heb het topic volledig doorlopen maar als je de streek niet kent is het toch moeilijk volgen. Ik heb ook geen GPS, dus liefst lussen die goed aangegeven zijn.

Kies ik voor Dilsem-Stokkem? Of Zutendaal? Of de rode van Genk (die niet behoort tot de lussen van "nationaal Park Hoge Kempen", als ik het goed heb.
Een sympathieke Limburger die een onwetende West-Vlaming kan helpen? 8)

ps. ook graag ergens halfweg een leuke plaats om een spaghetti te verorberen en krachten op te doen :)
Ik vind de rode lus persoonlijk het leukste als je van wat klimwerk houdt. Deze kan je koppelen aan andere lussen om zo aan de 50km te komen. Als je onderweg wat wil eten kan je bv stoppen aan het Zavelbos, deze ligt kort bij de rode, groene en blauwe lus.
Rood Maaseik bedoel je dan, de meest noordelijke route?
De Blauwe van Maaseik, die toch 33 km is, is die de moeite? Want op de kaart lijk het alsof deze steeds op de rand van het domein blijft, en er niet middenin gaat.
De Rode van Genk, die op zich niet één van de lussen is van het Nationaal Park, hoe verhoudt deze zich in fungehalte tot de rest? Want dat is de enige die ik al reed en ik vond deze al prachtig.

thx
Raf77
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 14 jan 2013 21:53
Rijdt met: Ghost HTX EBS

Re: 15/10 Opening MTB-route Nationaal Park Hoge Kempen - Lim

Bericht door Raf77 »

De meest noordelijke route ja, is een stukje Opoeteren, Rotem, Dilsen. De blauwe lus Opoeteren is platter. Je kan ook de rode koppelen aan de blauwe richting Maasmechelen en Genk. Dat is ook de moeite
PapyG
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 18 nov 2018 22:37
Rijdt met: Trek X-Caliber 9 2019

Re: 15/10 Opening MTB-route Nationaal Park Hoge Kempen - Lim

Bericht door PapyG »

De blauwe lus Zutendaal heb ik maar een stukje gereden. De groene lus in Lanaken ook toffe lus. Een aantal leuke hellingen en een paar pittige. Leuke singletracks. Je kan hem dan ook koppelen aar de rode in Maasmechelen om een langer traject te hebben. Hier zijn ook leuke hellingen te vinden.
Plaats reactie