Nieuwe thompson fully.. goed idee?

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
-Simon-
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: do 29 okt 2015 22:12
Rijdt met: Evil - The Following MB

Re: Nieuwe thompson fully.. goed idee?

Bericht door -Simon- »

Enduro fietsen complete nonsens?? ik vind de vergelijking met de wereldbeker eerder complete nonsens....
Akkoord voor Terhagen heb je dat inderdaad niet nodig, maar de TS sprak bv. ook over Malmedy, daar zijn trails waar ik u wil zien afkomen met een XC fully...
Het hangt er gewoon vanaf waar en hoe je wil gaan rijden, comfort heeft daar meestal niets mee te maken...
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: Nieuwe thompson fully.. goed idee?

Bericht door _Knarf_ »

-Simon- schreef:ik vind de vergelijking met de wereldbeker eerder complete nonsens....
Daarom dat er op Delby Forest altijd enduro bikers rondrijden op het world cup parcours ?
-Simon-
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: do 29 okt 2015 22:12
Rijdt met: Evil - The Following MB

Re: Nieuwe thompson fully.. goed idee?

Bericht door -Simon- »

Nooit geweest op Delby Forest... maar wel vorige maand op de wereldbeker in Labresse dus ik snap wel wat je bedoelt.
Maar ik bedoel dat je het technisch vermogen van de gemiddelde enduro recreant die wat met z'n kameraden gaat fietsen toch niet mag vergelijken met de XC wereldtop in wedstrijdmodus...
Soit, @XSV_Steph: wielmaat of gewicht van fiets heeft weinig te maken met controle in de lucht. Dat moet je vooral oefenen en opbouwen.
XSV_Steph
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 19 sep 2018 18:42
Rijdt met: 2017 Scott Genius 700 LT Tuned // 2018 YT Tues // 2018 Trek Marlin 7

Re: Nieuwe thompson fully.. goed idee?

Bericht door XSV_Steph »

Hoi Iedereen, sorry voor de heeeeeel late reply. Blijkbaar krijg ik geen mails bij een reaktie hierop (staat nogthans aangevinkt).

Ik heb ondertussen dus een 2ehands enduro fiets gekocht, een Scott Genius LT 700 tuned by Remy Absalon. Heel tevreden van, geeft me in de eerste plaats veel meer vertrouwen op rocky trails en/of boomwortels en dergelijke. Voor de rest is de afmontage van deze fiets ook echt wel een duidelijk verschil met mijn goedkope hardtail.

Even proberen antwoorden op voorgaande reakties;

Ja idd, een enduro kopen om enkel naar Terhagen te gaan is mss wel wat waanzin. Maar je moet ergens starten vind ik. ik denk dat Boom/Terhagen een goede startplaats is als je 0 ervaring hebt met trails of enduro. Ik heb Terhagen en Boom verschillende keren gedaan met mn XC, en dat lukt idd, maar met deze scott geeft het me toch een betere controle op de tracks vind ik.

De bedoeling is uiteindelijk wel om deze zomer vooral wat bikeparks te doen en de meer uitdagende ritten of trails. Ik merk dus wel dat mn snelheid, vertrouwen en vooral durf om snel over een rocky trail te rijden enorm gestegen is sinds ik met deze scott rijd. Ook drops durf ik nu makkelijker te nemen tov met mn hardtail.

ik ben ondertussen ook al een paar keer naar het parcour aan de E19 "dirt" geweest omdat ik de indruk heb dat het daar wel ideaal is om te leren springen. Ik begrijp nu ook dat een hardtail of een fully, of wiel-en framesize idd weinig uitmaakt opt gebied van jumpen. Het is in de eerste plaats de mentale klik die je moet maken, snelheid durven maken en uiteraard ook de techniek onder de knie moet krijgen. Maar zachtjes aan lukt het wel om vorderingen te maken.

Beringen heb ik ook 1 keer gedaan met mn XC fiets en geëindigd met een lekkere crash ](*,)

ik amuseer me in elk geval te pletter op mijn nieuwe fiets. Ik heb mn hardtail ook bijgehouden voor de XC tourtjes die ik doe voor de conditie. Nog een voordeel van een 2e mtb te hebben is dat ik nu mn vrienden makkelijker kan aansporen om eens mee te gaan en ze warm te krijgen voor de sport. Wat aardig lukt want de meesten zijn heel enthousiast en sommigen overwegen ook al de aankoop van een mtb.

Mijn jaarlijks weekje Barcelona is al geboekt en ik ga daar met een lokale vriend een paar dagen nr La molina om te biken. Alsook Malmedy en Winterberg staan op het programma deze zomer. Ik denk dat de richting die ik uitwil in het mtb'en dus wel duidelijk is voor me en m'n beslissing om toch voor die enduro te gaan (met dank aan de reakties op mn post hier of ik had een downhill fiets gekocht), de juiste is.

Op 29/12 doe ik mee aan de trailmonkeys clinic in bois des reves, dus dan zal ik direct weten of ik uit het juiste hout gesneden ben. Aangezien Terhagen niet aanzien wordt als trail of enduro ben ik uiterst benieuwd wat ik daar mag verwachten.
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Nieuwe thompson fully.. goed idee?

Bericht door dennisVO »

Gefeliciteerd met je aankoop en veel plezier gewenst!

Bois des Reves is echt een speeltuintje, daar ga je je wel amuseren.
En van die monkeys kan je wel iets leren.
XSV_Steph
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 19 sep 2018 18:42
Rijdt met: 2017 Scott Genius 700 LT Tuned // 2018 YT Tues // 2018 Trek Marlin 7

Re: Nieuwe thompson fully.. goed idee?

Bericht door XSV_Steph »

Thanks Dennis! Sowieso plezier gegarandeerd 8)

Ben idd heel benieuwd naar de clinic en bois des reves, ik tel de dagen af :wink:

grtz
Plaats reactie