16.12.2018 - Arendonk

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Deltabikers Arendonk
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 28 jan 2017 19:00

16.12.2018 - Arendonk

Bericht door Deltabikers Arendonk »

Op zondag 16/12/2018 organiseren de Deltabikers uit Arendonk hun jaarlijkse mountainbike toertocht.

Wat hebben we dit jaar te bieden :

* een afwisselend parcours met veel singletracks door de bossen van Arendonk en Reusel-De Mierden
* een toertocht die onder alle weersomstandigheden te rijden is
* seingevers op de gevaarlijke oversteekplaaatsen
* uitgebreide bevoorrading met fruit, koeken, boterhammen met choco en huisgemaakte soep !!
* voldoende parkeergelegenheid
* douches, afspuitstand, fietsstalling ...

De afstanden zijn :
*27 km -> 1 bevoorrading
*43 km -> 1 bevoorrading
*55 km -> 1 bevoorrading
*67 km -> 2 bevoorradingen

Vertrektijden :
van 08.00 uur tot 10.30 uur voor de afstanden 27 km en 43 km
van 08.00 uur tot 10.00 uur voor de afstanden 55 km en 67 km

Vertrekplaats :
Bemdhal - Diepenbeemd 14 - 2370 Arendonk

Prijs :
3 euro voor leden VWB/Fietspromo/NTFU
5 euro voor niet-leden
jonger dan 15 jaar = gratis

Ook dit jaar kan je een aantal STRAVA segmenten terug vinden op onze tocht. Deze worden op het parcours tijdig aangegeven.

Voor de privé stukken hebben we overal een éénmalige toelating. We willen deze stukken in de toekomst nog gebruiken en vragen daarom met aandrang om deze achteraf NIET meer te rijden !!

Blijf na afloop ook zeker hangen voor onze gezellige after-bike.
Voor iedere deelnemer is er bij aankomst een gratis snack.
Voor de langblijvers op de after-bike is er vanaf 13.00 uur gratis friet.

Tot zondag 16 december 2018 op de toertocht van de Deltabikers uit Arendonk.
Laatst gewijzigd door Deltabikers Arendonk op zo 09 dec 2018 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
VDL1964
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 17 nov 2015 21:30

Re: 16.12.2018 - Arendonk

Bericht door VDL1964 »

Niettegenstaande het minder goeie weer heb ik mij hier vorig jaar zeer goed geamuseerd op een prachtig parcours. Wat mogen we dit jaar verwachten ?
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: 16.12.2018 - Arendonk

Bericht door Donkey@base.be »

vraag : zijn er nog omleidingen in Arendonk centrum. Kan iedereen van de autosnelweg, afrit Retie/Arendonk , zonder omleiding naar de bemdhal? Of kan je beter in Oud_turnhout de afrit nemen en dan richting Arendonk rijden.
Gebruikersavatar
Deltabikers Arendonk
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 28 jan 2017 19:00

Re: 16.12.2018 - Arendonk

Bericht door Deltabikers Arendonk »

VDL1964 schreef:Niettegenstaande het minder goeie weer heb ik mij hier vorig jaar zeer goed geamuseerd op een prachtig parcours. Wat mogen we dit jaar verwachten ?
Zoals je misschien wel weet zijn wij niet de club die ieder jaar weer hetzelfde parcours aanbied. Dus ook dit jaar hebben we weer een nieuw mooi en lang stuk privé op de kop kunnen tikken. Uiteraard maken we ook gebruik van de vaste Bloso toer afgewisseld met leuke bospaadjes en dreven. Voor elk wat wils dus, en een parcours wat er weer totaal anders uit ziet dan de voorbije jaren. Mogen we wel vragen om achteraf NIET meer over de privé stukken te rijden omdat we die de komende jaren opnieuw willen blijven gebruiken. U zou het waarschijnlijk ook niet leuk vinden als er het ganse jaar door vreemde mensen door Uw tuin zitten te fietsen. Het begin en einde van de privé stukken worden duidelijk aangegeven. Tot zondag.
Gebruikersavatar
Deltabikers Arendonk
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 28 jan 2017 19:00

Re: 16.12.2018 - Arendonk

Bericht door Deltabikers Arendonk »

Donkey@base.be schreef:vraag : zijn er nog omleidingen in Arendonk centrum. Kan iedereen van de autosnelweg, afrit Retie/Arendonk , zonder omleiding naar de bemdhal? Of kan je beter in Oud_turnhout de afrit nemen en dan richting Arendonk rijden.
Er zijn momenteel geen wegenwerken in Arendonk centrum. Het makkelijkste is dat U de afrit 26 Arendonk neemt en zo verder rijdt naar Arendonk centrum. U kan de Bemdhal maar langs één kant bereiken (de andere kant wordt op zondag tijdelijk afgesloten), volg daarom de instructies van onze parkeerwachters. Tot zondag.
Yveke
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 16 nov 2015 21:39

Re: 16.12.2018 - Arendonk

Bericht door Yveke »

Hoe ligt het parcour er bij n Arendonk?
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: 16.12.2018 - Arendonk

Bericht door kevx »

Ik kom af!
Gebruikersavatar
Deltabikers Arendonk
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 28 jan 2017 19:00

Re: 16.12.2018 - Arendonk

Bericht door Deltabikers Arendonk »

Yveke schreef:Hoe ligt het parcour er bij n Arendonk?
Vandaag het parcours afgepijld en zoals verwacht lag dit er droog bij. Nu nog even afwachten wat de sneeuw en/of regen de komende nacht gaat brengen maar als de weersverwachting klopt zal dit best meevallen. De Kempense zandgrond kan best wel wat water verdragen. Tot morgen.
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: 16.12.2018 - Arendonk

Bericht door kevx »

Deltabikers Arendonk schreef:
Yveke schreef:Hoe ligt het parcour er bij n Arendonk?
Vandaag het parcours afgepijld en zoals verwacht lag dit er droog bij. Nu nog even afwachten wat de sneeuw en/of regen de komende nacht gaat brengen maar als de weersverwachting klopt zal dit best meevallen. De Kempense zandgrond kan best wel wat water verdragen. Tot morgen.
:D

Wa ne vettige boel daar vandaag... Het was wel te denken toen ik de sneeuw smorgens thuis zag liggen.

Ik rij graag in de modder dus heb me geamuseerd vandaag!

Prima organisatie, veel seingevers die daar toch maar stonden ondanks het weer, chapeau! Uitgebreide bevoorrading, prima bepijling...
Gebruikersavatar
marco di lungo
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 25 sep 2011 20:18
Rijdt met: Trek

Re: 16.12.2018 - Arendonk

Bericht door marco di lungo »

Hoi Deltabikers,ik denk wel dat ik in naam van de aanwezige Free-bikers uit Dessel mag zeggen dat het parcours weer dik in orde was.We weten dat het Deltateam kosten noch moeite spaart om er een mooie organisatie van te maken.Omdat ik weet wat ik van het parcours mag verwachten waar het heen gaat koos ik voor de 67km.Voor mij een prachtige lus vanaf de 47/67 splitsing tot de samenkomst met de 47 Km.En het rijden in een dun laagje sneeuw met de prachtige uitzichten maakt het helemaal af.Ik zou zeggen Deltabikers Doe zo voort en Tot volgend jaar. :-) :-) :-)
Plaats reactie