Naar welke route database kijk je? Die van
Sport Vlaanderen?
Edit:
Ah, denk dat ik hem gevonden heb op
mtbroutedatabase.
Dat is het stuk dat ik bedoel met weerzijden van de autobaan, zijn 2 knappe single tracks die je aan elkaar kan knopen. Zitten een paar (licht) technische stukjes in (ken je niveau niet

) en bestaat vooral uit smalle heen en weer slingerende paadjes met her en der kleine klimmetjes maar vooral leuke en snelle bochten... Paadjes liggen zo dicht bij elkaar dat louter op GPS rijden moeilijk gaat zijn, maar track 1 heeft oranje plaatjes in de vorm een van pijl in de bomen hangen. Al moet je soms even goed kijken...
Track 1 ligt boven de Hengelhoefstraat en rij je het best tegen de klok in (dus daar waar rood afdraait naar rechts, rechtdoor rijden en links het fietspad volgen). Het stuk evenwijdig aan de autobaan dat uitkomt op de Seinhuisstraat kan je overslaan, dit is een gewoon vlak bospad wat dienst doet als verbindingsstuk naar een andere track die evenwijdig met het spoor loopt. Je volgt daar dus best gewoon naar links de route terug naar track 2 (onderkant terril).
Track 2 is ook plezante, iets mindere snelle track. Deze bestaat uit nog meer bochtenwerk met wat meer (korte) klimmetje en een paar hindernissen. Je kan van daaruit aansluiten op de tracks die op en rond de terril liggen (hier kan je je gerust een hele dag amuseren

)
Het stuk waar ik naar verwees dat tussen de autobaan, Esser en afrit 30 ligt moet je er zeker bijnemen als je daar gaat biken. Je komt er door het grindpad links en dan rechts het bos in (recht naar de de autobaan toe) te volgen als je uit de fietserstunnel onder de Transportlaan komt (net voordat je bij Essers uitkom). Ongeveer in de helft (ietsje verder dan waar het fietspad rechts van je een bocht van 90 graden naar rechts maakt) sla je dan links het bos in richting afrit.
Ben je van plan om hem te combineren met Genk Rood? Trek dan genoeg tijd uit, want op die single tracks gaat je snelheid serieus omlaag.