Garmin Edge Explore: ANT+? horloge hartslagmeter?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
theguy
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 15 nov 2018 15:31

Garmin Edge Explore: ANT+? horloge hartslagmeter?

Bericht door theguy »

Hallo,

Ik kan de vraag niet stellen bij Garmin omdat men een serienummer vraagt maar ik heb nog geen fietsgps gekocht heb.

Ik wil weten als ik de Garmin Edge Explore kan verbinden met een hartslagmeter in horlogevorm (er staat wel een borstband bij de accessoires).
De borstband met hartslagsensor als accessoire van de Edge Explore is een ANT+ maar er staat niets van ANT+ bij de info van Edge Explore zelf.

Het is dus niet duidelijk en Garmin zou hier toch wel betere uitleg mogen bij geven.


Alvast bedankt!

Grtz
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin Edge Explore: ANT+? horloge hartslagmeter?

Bericht door Beny »

Als uw polshorloge ook van Garmin is zal dat waarschijnlijk lukken
Toch zeker met de Fenix reeks
Handleiding Garmin:
https://www8.garmin.com/manuals/webhelp ... D53C2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www8.garmin.com/manuals/webhelp ... D53C2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
theguy
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 15 nov 2018 15:31

Re: Garmin Edge Explore: ANT+? horloge hartslagmeter?

Bericht door theguy »

Beny schreef:Als uw polshorloge ook van Garmin is zal dat waarschijnlijk lukken
Toch zeker met de Fenix reeks
Handleiding Garmin:
https://www8.garmin.com/manuals/webhelp ... D53C2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www8.garmin.com/manuals/webhelp ... D53C2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Heel erg bedankt voor de info. De Fenix 3 is wat prijzig (voor mij toch) maar er worden er veel 2dehands aangeboden.

Als er nog iemand af weet van een sporthorloge dat hartslag (zonder borstriem maar dus aan de pols zelf) kan doorgeven naar de Garmin edge Explorer, laat maar komen!
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Edge Explore: ANT+? horloge hartslagmeter?

Bericht door RigolleM »

Waarom een polshorloge?
Om te MTB'en (en eigenlijk voor alle sporten) is een borstband veel accurater.
Als je dan toch niet via een borstband wilt werken, kies dan eerder voor Scosche Rhythm+. Deze zit rond uw arm en is accurater wegens vaster en dichter bij het hart.
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: Garmin Edge Explore: ANT+? horloge hartslagmeter?

Bericht door Swannie »

Ik kan de hr meter van mijn Fenix 3 niet linken aan mijn Edge 820.
De ingebouwde hr meter gebruik ik ook nooit voor te sporten, ik gebruik altijd een borstband.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Edge Explore: ANT+? horloge hartslagmeter?

Bericht door RigolleM »

Swannie schreef:Ik kan de hr meter van mijn Fenix 3 niet linken aan mijn Edge 820.
De ingebouwde hr meter gebruik ik ook nooit voor te sporten, ik gebruik altijd een borstband.
Ik heb het eens gebruikt toen ik mijn HR-band was vergeten. In mijn geval was het een FR235 en een Edge 800 en dit werkte. Ik moest op de FR235 wel ANT+ broadcasting activeren.
theguy
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 15 nov 2018 15:31

Re: Garmin Edge Explore: ANT+? horloge hartslagmeter?

Bericht door theguy »

RigolleM schreef:Waarom een polshorloge?
Om te MTB'en (en eigenlijk voor alle sporten) is een borstband veel accurater.
Als je dan toch niet via een borstband wilt werken, kies dan eerder voor Scosche Rhythm+. Deze zit rond uw arm en is accurater wegens vaster en dichter bij het hart.
Borstband is voor mij te veel gedoe. Als ik dan (vooral in de winter) alle kledij aan heb en ik heb vergeten die band aan te doen....
Blijkbaar kan die borstband ook vervelend zijn en bvb. afzakken (verschilt wss van persoon tot persoon).
...en als het een soort fitness/sportwatch is kan ik deze makkelijk gebruiken tijdens het joggen (met timer om op 'tijd' te lopen)
De link zal ik vlug eens checken maar ik heb wss die armband al eens zien passeren. Toch bedankt voor de tip!
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Garmin Edge Explore: ANT+? horloge hartslagmeter?

Bericht door _anonymus_ »

Kleine bemerking:
ik heb een FR235 horloge van Garmin. Deze meet hartslag aan de pols, én kan deze inderdaad ook doorsturen naar een ander apparaat.
Die meting aan de pols werkt vrij goed voor registratie van hartslag in rust, maar bij het sporten prefereer ik toch een borstband. De meting aan de pols registreert veranderingen te traag volgens mij, en durft al eens rare kuren te vertonen (springt bijvoorbeeld bij hardlopen aan een constant tempo opeens 50 slagen omhoog).
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Edge Explore: ANT+? horloge hartslagmeter?

Bericht door RigolleM »

_anonymus_ schreef:Kleine bemerking:
ik heb een FR235 horloge van Garmin. Deze meet hartslag aan de pols, én kan deze inderdaad ook doorsturen naar een ander apparaat.
Die meting aan de pols werkt vrij goed voor registratie van hartslag in rust, maar bij het sporten prefereer ik toch een borstband. De meting aan de pols registreert veranderingen te traag volgens mij, en durft al eens rare kuren te vertonen (springt bijvoorbeeld bij hardlopen aan een constant tempo opeens 50 slagen omhoog).
Voor intervals is het inderdaad lastig voor de optische hartslagmeting om die pieken correct op te vangen. Een rustig ritje op de weg zal nog meevallen, maar in het veld gaat het niet meer correct werken.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Edge Explore: ANT+? horloge hartslagmeter?

Bericht door RigolleM »

theguy schreef: Borstband is voor mij te veel gedoe. Als ik dan (vooral in de winter) alle kledij aan heb en ik heb vergeten die band aan te doen....
De laatste 10 jaar heb ik hem 2 keer vergeten aan te doen. Als ik ga fietsen is dit een automatisch reflex om een borstband aan te doen.
theguy schreef:Blijkbaar kan die borstband ook vervelend zijn en bvb. afzakken (verschilt wss van persoon tot persoon).
Neen, een goede borstband kan je perfect aanspannen, zodoende die nooit zakt. Als de spanning correct is voel je het gewoon niet meer dan je één aan hebt.
theguy schreef:...en als het een soort fitness/sportwatch is kan ik deze makkelijk gebruiken tijdens het joggen (met timer om op 'tijd' te lopen)
Klopt, en niet alleen joggen, maar ook wandelen... dan gebruik ik ook wel eens mijn Apple watch om mijn hartslag te registreren.
Maar tijdens al mijn loopsessies droeg ik altijd een hartslagband wegens accuratere hartslagmetingen.
Plaats reactie