SLX/XT vervangen door Sram GX Eagle

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
theguy
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 15 nov 2018 15:31

SLX/XT vervangen door Sram GX Eagle

Bericht door theguy »

Dit bericht is bijna mijn laatste strohalm want ik ben teneinde raad:

Ik heb een nieuwe Cube reaction C:62 2018 gekocht en ik vervang o.a. de groep door een Sram GX eagle boost (boost frame). Ik heb ook nieuw achterwiel met een XD driver body en met boost wielnaaf alsook een andere derailleur hanger (https://www.bike24.com/p2186932.html?q= ... ger%20cube" onclick="window.open(this.href);return false;) gekocht.
Na het monteren van de cassette en insteken achterwiel blijkt dat ik de derailleur niet kan afregelen naar de grootste versnelling (kleinste kroon).
Ik heb de cassette al eens eraf gehaald om te checken als deze wel goed zit maar dat is ok.
Het is dus een mysterie. De derailleur moet nog ongeveer 5mm meer naar buiten kunnen gemonteerd worden.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Grtz
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: SLX/XT vervangen door Sram GX Eagle

Bericht door kenny »

Daarvoor dienen die L en H vijzen.
HPA
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 31 jul 2016 15:15

Re: SLX/XT vervangen door Sram GX Eagle

Bericht door HPA »

Je hebt een andere derailleurhanger gekocht?? Ik hoop dat je oa. een sram eagle derailleur en shifter gekocht hebt, die derailleurhanger is dezelfde als die die al op je fiets zat.
Kijk hier eens: https://www.youtube.com/embed/6wCt9BJRN ... showinfo=0" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.sram.com/service/sram/258,44" onclick="window.open(this.href);return false;

De L en H vijsjes zijn idd voor de afstelling van je grenzen van je derailleur. Als je de L uitdraait gaat je derailleur verder naar buiten.
theguy
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 15 nov 2018 15:31

Re: SLX/XT vervangen door Sram GX Eagle

Bericht door theguy »

L en H vijsjes zijn duidelijk (ik heb de handleiding) en ik heb de volledige groep gekocht dus alles zou compatible moeten zijn met elkaar.

Al bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: SLX/XT vervangen door Sram GX Eagle

Bericht door Jemp »

Spant de kabel genoeg? Ook al meegemaakt dat alles goed schakelt tot de laatste kroon. Kabel ver genoeg bijregelen en probleem opgelost.

Is je voorblad ook boost? De off set van een boost is anders dan van een gewoon tandwiel.
theguy
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 15 nov 2018 15:31

Re: SLX/XT vervangen door Sram GX Eagle

Bericht door theguy »

Jemp schreef:Spant de kabel genoeg? Ook al meegemaakt dat alles goed schakelt tot de laatste kroon. Kabel ver genoeg bijregelen en probleem opgelost.

Is je voorblad ook boost? De off set van een boost is anders dan van een gewoon tandwiel.
Er zit nog geen kabel op. Eerst moet de kleinste kroon (grootste versnelling) afgeregeld worden. Voorblad is ook boost want het is een volledige nieuwe boost groep.
theguy
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 15 nov 2018 15:31

Re: SLX/XT vervangen door Sram GX Eagle

Bericht door theguy »

Net terug van de lokale fietsverkoper/hersteller met de gefixte fiets!
Daar heeft één van de werknemers zijn Cube c:62 met Eagle groep meegebracht om te vergelijken.
Verdict: Het nieuwe DT-Swiss achterwiel, of beter, de freehub body was de schuldige! Deze was niet correct gemonteerd en zat dus niet ver genoeg (gekocht bij Bakkerracing). Ze hebben daarvoor zelfs speciaal een montagetool moeten halen bij een andere fietsherstelzaak. Bovendien mocht de cassette nog harder aangespannen worden (een behoorlijke 40nm, ik was bang om die fijne schroefdraad over te draaien, maar dat was de oorzaak niet).
Dus mag er een slotje op.
Hopelijk kan deze episode nog iemand anders helpen!
Gebruikersavatar
TimW
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 15:18

Re: SLX/XT vervangen door Sram GX Eagle

Bericht door TimW »

Bakkerracing... Ooit een Rock Shox Reba bij gekocht, kwam in een verkeerde verpakking, was al gemonteerd geweest en de vorkconus was er terug af geprutst met een schroevendraaier.
Dat moest dus een nieuwe vork voorstellen...

Ver weg blijven van die webshop...
Plaats reactie