Show your e-mtb

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: Show your e-mtb

Bericht door julie »

waarom niet?

Lijkt mij een goed idee. Ik rij op zowel een e-mtb en een gewone mtb en de e-mtb heeft me echt heel veel geholpen begin dit jaar na een enkelbreuk (waardoor mijn conditie 0,0 was). Nu rij ik vaak op de e-mtb door de weeks, even een korte niet fysiek te zware tochtje na het werk (enfin toen het nog redelijk laat licht bleef, nu kan dat niet meer helaas) en in de weekends op de gewone mtb omdat ik dan veel meer tijd heb.

Ik begrijp niet goed waarom de aanschaf van een e-mtb nog altijd zo gerechtvaardigd moet worden.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Show your e-mtb

Bericht door chrisper »

ik heb het idee, dat veel mensen een verkeerd beeld hebben van de e-mtb
iedereen denkt dat het dan allemaal vanzelf gaat
ook met e-mtb moet je werken he, alleen krijg je een duwtje in de rug
je kunt er dus evengoed conditie terug met opbouwen
of door lichamelijke kwalen, toch nog genieten van deze prachtige sport
of gewoon voor de fun
of voor je bike-vrienden bij te kunnen houden omdat je zelf minder tijd hebt om te trainen
gewoon tal van mogelijkheden, iedereen rijd toch op wat hij/zij wil, als je er maar plezier aan hebt
ik zal me ooit misschien ook wel 1 aanschaffen, maar voorlopig red ik me met mijn huidige bikes
succes met de e-bikes
JohanB
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 31 jul 2015 12:14
Rijdt met: MTB: Scott Scale 710 27,5"+ Race: ProRace Deamon Custom

Re: Show your e-mtb

Bericht door JohanB »

Dank jullie wel, voor de input.
Dit overtuigd me toch wel. Er zijn een aantal e-mtb's die mijn aandacht getrokken hebben, maar daar ga ik een ander topic voor starten.

Groeten,

Johan
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Re: Show your e-mtb

Bericht door jerommeken »

Groot gelijk Johan. Het is gewoon kicken als je terug met een ferme snelheid kan genieten van je favoriete baantjes.
Ik zet nu de ondersteuning op de laagste stand zodat ik mezelf goed in t zweet kan rijden en dan kom ik terug thuis met een big smile.
yarkan
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 24 sep 2014 21:44

Re: Show your e-mtb

Bericht door yarkan »

jerommeken schreef:Hallo, ik heb onlangs mijn Scalpel laten ombouwen naar een E-Scalpel, ik ben supertevreden over het rijplezier en dan vooral over de snelheid waarmee ik nu als 57-jarige weer Offroad kan rijden. Dat is puur adrenaline.

Ik heb vraagje : ik vind de actie-radius niet zo fantastisch, als ik echt sportief rijd (lees vollegaas) dan kom ik maar aan 40 tot 50km off-road voordat de batterij echt plat is.
Gisteren heb ik eens heel rustig gereden op standje 1 (=eco - verbruik tussen 100 en 125W) dan is de batterij half leeg na 40Km.
Is dat normaal ?

Om u een idee te geven : de Scalpel weegt 18K, ik weeg 65K in volle uitrusting, de motor is 350W en de batterij is 48V en 12Ah en dus goed voor 576W/u. Het parkoer was de Bloso van Erpe-Mere : 40km, 22km/u gemiddeld en 185 hoogtemeters.

Graag uw mening.
ik rij met een boche motor (midden)bij volle batterij 153 km in eco stand
yarkan
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 24 sep 2014 21:44

Re: Show your e-mtb

Bericht door yarkan »

Macina Freeze schreef:Hoi allemaal!
Heb eigenlijk onverwachts een e-mtb aangekocht in de maand mei. Na wat rondneuzen op het internet ontdekte ik o.a dit forum. Ben daar ook heel blij mee, ontdekte hier een wereld aan informatie.

Mijn e-mtb is een KTM Macina Freeze, dewelke ik in hoofdzaak gebruik om lange afstanden mee af te leggen langs de baan en liefst onverharde wegen. Zeker nog niet toe aan het zwaardere werk...

Zijn er hier nog KTM rijders aanwezig?

Dank bij voorbaat!
Macina Freeze
hier heb je nog ene...
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Re: Show your e-mtb

Bericht door Fluffy »

Hoe snel gaat zo'n e-mtb eigenlijk?
Ik heb al eens gekeken voor zo'n speed pedelec om naar het werk te vlammen. Ik zou er dan veel sneller staan dan met de auto. Maar dat zijn zo'n triestige stadsfietsen. Ik zou dan liever een e-mtb kopen, dan kan ik er in het bos ook plezier aan beleven. Maar die gaan precies maar 25km/h. In't bos is dat supersnel. Maar op de weg... ik heb geen zin om aan 25km/h naar het werk te rijden. Want met mijn gewone koersfiets rijd ik vlotjes 28gem naar 't werk zonder ondersteuning.
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Re: Show your e-mtb

Bericht door jerommeken »

Goed idee Fluffy, denk dat we onze laatste rit samen in Heverlee gereden hebben. Misschien moeten we dat dan nog es doen maar dan met nen ellentrieke :-)
Je kan ook een gewone mtb laten ombouwen, dan kies je zelf tot welke snelheid je ondersteuning wil hebben : tot 25, 35, 45 of ...
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Re: Show your e-mtb

Bericht door Fluffy »

jerommeken schreef:Goed idee Fluffy, denk dat we onze laatste rit samen in Heverlee gereden hebben. Misschien moeten we dat dan nog es doen maar dan met nen ellentrieke :-)
Je kan ook een gewone mtb laten ombouwen, dan kies je zelf tot welke snelheid je ondersteuning wil hebben : tot 25, 35, 45 of ...
Ja, waar is de tijd... Toen hadden we geen e-bike nodig. Ik heb jarenlang stil gelegen met reuma. Intussen aan de beterhand en terug wat aan het mountainbiken. Maar 't is niet meer gelijk vroeger :(
Datake
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 31 jan 2020 21:59

Re: Show your e-mtb

Bericht door Datake »

Hoi,
///
Laatst gewijzigd door Datake op zo 02 feb 2020 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie