18.11.2018 - Roosdaal - Wolfkens VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Re: 18.11.2018 - Roosdaal - Wolfkens VTT

Bericht door MaC'Red »

Met de bike naar de start als opwarming ( +- 13 km ) en ginder gestart voor de langste afstand van 50 km met ons 6 koppig gezelschap, eerste deel tot de bevoorrading verliep zeer vlot maar blijkbaar daardoor mijn motor wat opgeblazen welke ik achteraf dubbel mocht bekopen op deze pittige omloop. Was ook van 1 november geleden dat ik had gereden en dat heb ik ook gemerkt aan de wat mindere conditie. Niettemin alweer een knap parcours met de nodige hms in eigen streek. Uiteraard nadien terug huiswaarts met de bike met de wind pal op kop.
De cijfers H/T vanaf thuis: 77,26km / 740hms
Gebruikersavatar
VaMalder
Mountainbiker
Berichten: 393
Lid geworden op: zo 17 feb 2008 09:29
Rijdt met: Ene me 64 spaken en 2 pedalen

Re: 18.11.2018 - Roosdaal - Wolfkens VTT

Bericht door VaMalder »

Weer een mooie editie, buiten een 10tal moddermeters het parcours kunnen afhaspelen met zomerbanden. Bepijling en bevoorrading dik in orde. Tot volgend jaar.
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 799
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: 18.11.2018 - Roosdaal - Wolfkens VTT

Bericht door DDT-STAS »

ook wij zijn tevree huiswaarts gereden
tot de volgende
Raffie
Mountainbiker
Berichten: 319
Lid geworden op: di 12 okt 2004 20:43
Rijdt met: Een frame op wielen

Re: 18.11.2018 - Roosdaal - Wolfkens VTT

Bericht door Raffie »

beste vrienden,

jullie waren met net iets meer dan 1100 deze editie. =D> =D>
onze welgemeende dank van een tevreden organisatie!

het was een droge maar frisse editie. gelukkig kwam het zonnetje erdoor en werd het nog aangenaam warm.
tot volgend jaar !
Gebruikersavatar
Petter
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 27 jan 2016 20:36
Rijdt met: Trek Farley 5/Canyon Spectral 29 CF7 ASX

Re: 18.11.2018 - Roosdaal - Wolfkens VTT

Bericht door Petter »

Getwijfeld tussen Roosdaal en Rotselaar...

Omdat ik Rotselaar vorig jaar al een keer had gereden gekozen voor Roosdaal, en hier gestart voor de lange afstand met de fatty. Droog parcours met veldwegen, hier en daar een singletrack of een mooie klim en soms net te veel asfalt onder de brede banden. Gelukkig ging dat asfalt dan wel omhoog zodat er toch nog wat aan te beleven was...
Maar desondanks toch genoten van het mooie, droge weer en zo nu en dan de mooie vergezichten vanaf de heuvels op de route. Ook de bevoorradingen en de bikewash (geen wachtrij :-) ) waren prima in orde.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: 18.11.2018 - Roosdaal - Wolfkens VTT

Bericht door _anonymus_ »

Was enkele jaren geleden dat ik deze nog eens kon rijden, en de laatste keer was een moddereditie.
Deze editie was des te mooier, zeker het eerste deel vond ik zeer geslaagd: draaien en keren op een zakdoek met veel leuke kleine paadjes.
Het middenstuk vond ik persoonlijk net iets minder: toen we richting Berchembos trokken voor de eerste bevoorrading had ik gehoopt dat hier ook alles uit het bos ging worden gehaald (daar liggen enkele mooie singletrack-afdalingen in), maar het bos werd niet aangedaan en de hoogtemeters werden hier meer gehaald op bredere paden. Geen toestemming voor Berchembos?
Na de tweede bevoorrading werd het weer leuker, met enkele leuke paadjes en een klein beetje modder maar nog goed te doen.

Zeer goed geamuseerd in elk geval!
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Re: 18.11.2018 - Roosdaal - Wolfkens VTT

Bericht door MaC'Red »

Tijdens het biken wat gefilmd en dit is het resultaat

" onclick="window.open(this.href);return false;
Dirk-de-moozeduvel
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 31 dec 2017 14:51

Re: 18.11.2018 - Roosdaal - Wolfkens VTT

Bericht door Dirk-de-moozeduvel »

Ziehier mijn late reactie, wel kritisch omdat ik vind dat de loftrompet te veel "unisono" werd bovengehaald in vorige commentaren. VTT-Roosdaal is een hele mooie tocht, zeer zeker, doe zo voort, organisatoren! Maar hier volgen mijn bedenkingen/suggesties:
1. de eerste 10 km zijn absoluut niet van het niveau van de rest van de tocht: draaien en keren op scheefgezakte kerkwegeltjes met verwaarloosde asfalt, achter de slordige tuinhuisjes en garages van Pamel, neen, voor mij hoort dit niet thuis in een VTT. Indien je enkel de locale "Kluisberg" erin laat, dan kan de "Rund Um Der Pamel Türm" nog leuk worden. Een tweetal km rond het centrum zou meer dan genoeg zijn. Er waren daarenboven heel wat gevaarlijke kruispuntjes bij het uitkomen van die paadjes (weliswaar goed aangeduid met "gevaar!"). Ook de laatste kilometer was in dat bedje ziek. Rijd aub recht naar het eindstation. Als je uit de natuur komt zijn die straatjes nog meer een vloek. En hoe rapper je zuidwaarts rijdt, hoe mooier.
2.wij zijn om 10.00u gestart (start was tot 10.30u) en bij de eerste bevoorrading waren er alleen nog suikerwafels in twee versies. Bij de tweede bevoorrading waren er suikerwafels (1 versie, de zoetste) en peperkoek (=gelukkig). Een beetje karig toch? Je had vorige week de VTT-Beselare moeten rijden, man,man,man, dat waren bevoorradingen! Ons gemiddelde lag op 18km/uur, zo laat waren we dus niet?
3. en toen we wilden douchen was de damesdouche al opgedoekt; de cafétaria ook voor 90% opgeruimd. Dat alles gaf mij de (verkeerde?) indruk dat we vooral welkom waren om ons geld af te geven en dat er snel moest begonnen worden met de kas te verdelen...
4. We hebben alleszins genoten van uw tocht, de passages in Gooik en OLV-Lombeek zijn ronduit schitterend, en de bepijling was perfect, maar het kan dus nòg beter!
Plaats reactie