17.11.2018 - Maasmechelen - 12e MTB Euregio Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
lange77
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 13 nov 2005 00:16
Rijdt met: Trek

Re: 17.11.2018 - Maasmechelen - 12e MTB Euregio Classic

Bericht door lange77 »

zaskarpro schreef:
frits motaar schreef:Een vraagje, niet dat het nodig was, maar waren er andere jaren geen 2 bv's op de 55km?
En euh ja hoor het was weer top ! (o)
Klopt, dat hebben we dit jaar ook proberen te doen, maar kwam niet goed uit vanwege de vele werken rondom Connecterra. Is nog te bekijken hoe we dit volgend jaar zullen aanpakken.
2 bv op 55 km ! Is dit er niet wat over ? Dan heb je gemiddeld om de 18 km eten en drinken. Ik gaa naar daar om te fietsen en niet om te eten .

In ieder geval was het een supertocht , mooi weer en bijna nergens file rijden , en een heel mooie streek . Ik kom volgend jaar zeker terug. Goed bezig mannen
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: 17.11.2018 - Maasmechelen - 12e MTB Euregio Classic

Bericht door madskatingcow »

Precies wel meer asfalt dan andere jaren? Jammer dat de terril niet meer langs het pad met de dwarsbalken beklommen wordt, nu is het een asfaltbaantje omhoog, 'hard' was bezwaarlijk hard te noemen ;-) Enkele klassieke singletracks zaten er precies ook niet meer in? Idem voor de passage door de zandkuil na de eerste bevoorrading? In elk geval topdag!
Gebruikersavatar
zaskarpro
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 08 okt 2012 11:16
Rijdt met: Houthalen

Re: 17.11.2018 - Maasmechelen - 12e MTB Euregio Classic

Bericht door zaskarpro »

Het is idd niet meer toegestaan om de rest van de terril te beklimmen, dit jaar zal er mogelijk enkele meters extra asfalt kunnen zijn ja, klopt. De zandkuil is qwasie geheel tussengepakt door de werken, en alle singletracks en klimmekes verdwenen. Dus vanaf nu zijn we die tweede kuil ook kwijt. Voor volgend jaar gaan we hier enkele alternatieven voorzien.
creere
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: za 20 okt 2018 20:18
Rijdt met: Scott Scale 925

Re: 17.11.2018 - Maasmechelen - 12e MTB Euregio Classic

Bericht door creere »

Hier ook een verplaatsing van een uur met de auto maar dat was het allemaal wel waard. 1ste keer hier komen rijden dus kan geen vergelijking maken met vorige edities. Zaten toch wel enkele pittige klimmetjes in en de bevoorrading was OK voor mij.

Chapeau aan de organisatie =D>
Connie
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 06 mar 2011 15:32
Rijdt met: oud en rood
Contacteer:

Re: 17.11.2018 - Maasmechelen - 12e MTB Euregio Classic

Bericht door Connie »

Klaar! Ruim 1800 foto's staan online!

Ik ben begonnen op de 7 km, zoals gepland. Hier hing een hele vriendelijke losse tak over het pad, waardoor je er eigenlijk laag onderdoor moest. Indien goed uitgevoerd zorgde dit voor een mooie snelle houding en dat zie ik graag!

Daarna door naar een steile helling voor alle afstanden. Ik noem het maar even 'op de helft'. Knap steil en lang niet iedereen redde het om hier fietsend boven te komen. Degenen met het hulpmotortje, en dat waren er nogal wat vandaag, hadden hier toch zeker een groot voordeel.

Op het laatst ook de terril nog beklommen. Dat blijft een hele mooie plek daar boven, maar wel een flinke tippel, dus ik kwam wel aan mijn kilometers!

Groetjes,
Connie
Gebruikersavatar
zaskarpro
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 08 okt 2012 11:16
Rijdt met: Houthalen

Re: 17.11.2018 - Maasmechelen - 12e MTB Euregio Classic

Bericht door zaskarpro »

creere schreef:Hier ook een verplaatsing van een uur met de auto maar dat was het allemaal wel waard. 1ste keer hier komen rijden dus kan geen vergelijking maken met vorige edities. Zaten toch wel enkele pittige klimmetjes in en de bevoorrading was OK voor mij.

Chapeau aan de organisatie =D>
Zeer tof van je om deze afstand te overbruggen, en leuk om te horen dat het je goed bevallen is.
Gebruikersavatar
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker
Berichten: 649
Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
Rijdt met: Cube AMS 100

Re: 17.11.2018 - Maasmechelen - 12e MTB Euregio Classic

Bericht door Dieter ex Mx-er »

zaskarpro schreef:
frits motaar schreef:Een vraagje, niet dat het nodig was, maar waren er andere jaren geen 2 bv's op de 55km?
En euh ja hoor het was weer top ! (o)
Klopt, dat hebben we dit jaar ook proberen te doen, maar kwam niet goed uit vanwege de vele werken rondom Connecterra. Is nog te bekijken hoe we dit volgend jaar zullen aanpakken.
Op 55km vind ik 1 bevoorrading wel genoeg, maar misschien kunnen jullie nog een extra 10km van die fijne tracks uit jullie mouw schudden. =P~ =P~ =P~
Gebruikersavatar
flikkie
Mountainbiker
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 03 mei 2009 20:28
Rijdt met: Cannondale F29

Re: 17.11.2018 - Maasmechelen - 12e MTB Euregio Classic

Bericht door flikkie »

Vanuit de stille Kempen (lees platte / niet echt stille door de E34...) afgezakt naar het verre Maasmechelen. Onze dames de winkeltjes van Maasmechelen Outlet plunderen en wij de TT rijden... een gedroomde combinatie op deze frisse maar zonnige dag.
Waren pas omstreeks 11.00u vertrokken. Nergens wachten, overal vlot kunnen doorrijden.
Pijltjes wit-rood redelijk goed zichtbaar maar zoals eerder beschreven soms wat ongelukkig opgehangen (net achter bocht, tussen takken e.d.). Enkele extra bordjes 'gevaarlijke afdaling' hadden niet misstaan bij de laatste afdeling van het eerste drieluik... door de kiezel en de uitgeholde afdaling zagen we iemand flink op zijn bek gaan #-o ... wij denken (hopen) zonder veel erg.
Bevoorrading zoals het moet zijn met o.a. lekkere tomaten-balletjes-soep.
Parcours bijzonder mooi! Iets waar wij in de platte Kempen enkel van kunnen dromen! Flink wat hoogtemeters.
Laatste opmerking: bij de laatste klim stond 'moeilijk' en 'makkelijk'. Bij 'makkelijk' misschien vermelden dat diegene die hiervoor kiezen niet van het mooie uitzicht boven kunnen genieten...? mijn metgezel had zich verheugd op de top en werd door de makkelijk-optie direct naar de parking/vertrek geleid... vond ie niet leuk :-?
Maar desondanks genoten van jullie rit en het mooie weer. Hopelijk tot volgend jaar! =D>
Gebruikersavatar
zaskarpro
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 08 okt 2012 11:16
Rijdt met: Houthalen

Re: 17.11.2018 - Maasmechelen - 12e MTB Euregio Classic

Bericht door zaskarpro »

flikkie schreef:Vanuit de stille Kempen (lees platte / niet echt stille door de E34...) afgezakt naar het verre Maasmechelen. Onze dames de winkeltjes van Maasmechelen Outlet plunderen en wij de TT rijden... een gedroomde combinatie op deze frisse maar zonnige dag.
Waren pas omstreeks 11.00u vertrokken. Nergens wachten, overal vlot kunnen doorrijden.
Pijltjes wit-rood redelijk goed zichtbaar maar zoals eerder beschreven soms wat ongelukkig opgehangen (net achter bocht, tussen takken e.d.). Enkele extra bordjes 'gevaarlijke afdaling' hadden niet misstaan bij de laatste afdeling van het eerste drieluik... door de kiezel en de uitgeholde afdaling zagen we iemand flink op zijn bek gaan #-o ... wij denken (hopen) zonder veel erg.
Bevoorrading zoals het moet zijn met o.a. lekkere tomaten-balletjes-soep.
Parcours bijzonder mooi! Iets waar wij in de platte Kempen enkel van kunnen dromen! Flink wat hoogtemeters.
Laatste opmerking: bij de laatste klim stond 'moeilijk' en 'makkelijk'. Bij 'makkelijk' misschien vermelden dat diegene die hiervoor kiezen niet van het mooie uitzicht boven kunnen genieten...? mijn metgezel had zich verheugd op de top en werd door de makkelijk-optie direct naar de parking/vertrek geleid... vond ie niet leuk :-?
Maar desondanks genoten van jullie rit en het mooie weer. Hopelijk tot volgend jaar! =D>
Duidelijk, we zullen zeker de bemerkingen meenemen naar de volgende setup.
Biker Ben
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 08 okt 2006 19:35
Rijdt met: Trek 6700

Re: 17.11.2018 - Maasmechelen - 12e MTB Euregio Classic

Bericht door Biker Ben »

Mooi weer, mooie omgeving en een goede organisatie, de perfecte mix voor een geslaagde toertocht.
Ik sluit mij volledig aan bij de positieve commentaren en dank de organisatie voor het harde werk voor deze toch lange dag.
Doch één minpuntje. Wij zijn bij de laatsten vertrokken (en aangekomen) maar toen we om 17u in de kantine kwamen waren ze al volop aan het opruimen. De lijst met winnaars van de tombola was al opgeborgen, de stoelen waren al opgeruimd, er was geen kola meer, en de koffie was koud. Als wij nu nog de enigen waren ok maar er waren toch nog een paar tientallen bikers.
Zoals gezegd alle respect voor een lange dag hard werken maar volgend jaar misschien de kantine een half uurtje langer open?
Plaats reactie