Breedste V-brake velgen?

Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel
Plaats reactie
nickk
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 01 okt 2018 18:45

Breedste V-brake velgen?

Bericht door nickk »

Voor mijn old-school beachike met v-brakes ben ik op zoek naar een nieuwe wielset met een zo breed mogelijke velg (intern), het liefst breder dan de 20/21mm die beschikbaar is voor wegfietsen (Pacenti Forza etc).

De enige optie die ik tot nu toe heb gevonden is de WTB Kom Light , maar die is echter uitverkocht in 25 en 29mm breedte.
https://www.wtb.com/products/kom-light? ... 5814903884

hebben jullie nog goede tips en/of ervaringen? Thanks alvast!
Gebruikersavatar
Fry
Mountainbiker
Berichten: 930
Lid geworden op: do 24 okt 2002 21:45

Re: Breedste V-brake velgen?

Bericht door Fry »

In 26" heb je Alex DX32 velgen maar ik veronderstel dat je niet op zoek bent naar velgen van 770 gr. per stuk.
32mm binnenbreedte. Een big apple 2.35 lijkt wel een 2.6 band erop.
stinus
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 28 sep 2007 19:50
Rijdt met: Giant

Re: Breedste V-brake velgen?

Bericht door stinus »

Ik heb ook een vraag ivm de breedte van v-brake velg. Ik heb nu een nogal zwaar standaard 29-er wielset met 25mm breedte.
Ik heb ook nog een 2-way fit fulcrum racesetje liggen (21.5mm). Zou ik het aandurven deze te gebruiken voor de strandrace, deze zijn toch een stuk lichter...

ps: ik rijd met tattoo light (non tubeless) banden. Iemand advies of de smallere velg niet opweegt tegen het gewicht van de zwaardere wielset met bredere velg?
Plaats reactie