Hammerhead Karoo

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Powerflor
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 11:01
Rijdt met: Speci

Re: Hammerhead Karoo

Bericht door Powerflor »

RigolleM schreef:Alvast bedankt voor de feedback.

1. BT is niet alleen bij Garmin een probleem maar bij veel produkten. Daarom dat ANT+ nog altijd de voorkeur krijgt voor communicatie met sensoren. Om te koppelen met een smarpthone heb je inderdaad BT nodig, en daar is de compatibiliteit tussen de verschillende BT protocollen noodzakelijk en daar wringt nu net het schoentje. Vooral de ANT+ sensoren. gaan aan en uit
2. Tja, daar heeft Garmin niet alleen last van hoor... Software te vroeg releasen en laten testen door de gebruikers... Als het te gortig wordt trekken ze dan de update terug in. Mijn tip: heb je geen problemen met de huidige software en zijn de nieuwe features niet noodzakelijk: niet updaten en wachten tot de userbase (via fora bv.) algemeen tevreden is. Ik zet sowieso auto updates af, op geen enkel van mijn devices Auto update staat altijd af
3. via Wi-Fi of gewoon rechtstreeks op PC? Met Garmin Edge 800 kon ik alleen uploaden via USB kabel en dat ging altijd zeer vlot. via app soms, via wifi nooit, rechtstreeks bijna altijd.
4. Al eens gewoon met tracks of koersen gereden zonder routering. Dus gewoon de track/koers tonen op kaart en zelf het kruimelspoor volgen? Als je van track gaat krijg je enkel een waarschuwing dat je afwijkt en moet je wel zelf naar de track rijden. KLOPT
5. Daar heb ik ook soms last van... zal met de leeftijd te maken hebben en het te weinig trainen... :lol: Och, je bedoelt de batterij 8) Over welk toestel heb je het? Mijn Edge 800 houdt het nog minstens 8 uur vol en heb die al sinds zijn beginjaren. Edge 820
6. Originele sensoren? JA via ANT+ of BT? BT zie puntje één, ANT+ daar heb ik nu weinig issues mee, behalve als de batterij van de sensoren leeg beginnen te geraken.
7. Zie puntje 4, vergeet routeren (en dus herbereken) en volg gewoon een track/koers. Ik gebruik zelden nog routeren, enkel nog als ik met de koers op de weg rij, dan heeft de fietsGPS genoeg tijd om zich aan te passen
8. Beter geen touch dan een slechte... Edge 820? Lees je heel vaak. Momenteel geen last meer van, heb zo'n ouderwetse Wahoo Elemnt :lol:
9. Kleine schermen, lage resolutie en veel info weergeven... beetje the story of Garmin's life, toch zeker voor de kleinere modellen (Edge 520/820)
10. Welk toestel?
Edge 820 en Edge 1000.

De problemen die ik hierboven beschreven heb lopen parallell met de EGDE 1000 van de madam.
Stockxrijder
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 08 nov 2018 15:26

Re: Hammerhead Karoo

Bericht door Stockxrijder »

Iemand die al een langere tijd het toestel heeft en wat informatie kan geven ivm met UI ?
Powerflor
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 11:01
Rijdt met: Speci

Re: Hammerhead Karoo

Bericht door Powerflor »

Ik ben ook in afwachting.
Ondertussen al wel vanuit Hammerhead de bevestiging gekregen dat de connection nut onderzijde verbeterd is.
Je krijgt er nu een xtra bij.
Gebruikersavatar
kovan
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: za 24 sep 2011 20:44
Rijdt met: ene mee eps, en ene mee kees

Re: Hammerhead Karoo

Bericht door kovan »

Verbeterd, en toch krijg je er ene extra bij... Ze zijn er precies nog niet echt gerust in ....




Powerflor schreef:Ik ben ook in afwachting.
Ondertussen al wel vanuit Hammerhead de bevestiging gekregen dat de connection nut onderzijde verbeterd is.
Je krijgt er nu een xtra bij.
driesmuylle
Mountainbiker
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 23:55
Rijdt met: Cannondale F29 12 / Trek 8500 08 / Specialized Tarmac 09

Re: Hammerhead Karoo

Bericht door driesmuylle »

Heb de nieuwe en de oude beide al gebroken. De Karoo is te zwaar voor de nut. Heb er nu nog 2 opgestuurd gekregen onder garantie.
Powerflor
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 11:01
Rijdt met: Speci

Re: Hammerhead Karoo

Bericht door Powerflor »

en voor de rest tevreden van?
driesmuylle
Mountainbiker
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 23:55
Rijdt met: Cannondale F29 12 / Trek 8500 08 / Specialized Tarmac 09

Re: Hammerhead Karoo

Bericht door driesmuylle »

voor de rest tevreden. enige wat echt nog beter kan is de map. Deze bij Garmin is gemakkelijker op een weg of singletrack ed te herkennen.
Powerflor
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 11:01
Rijdt met: Speci

Re: Hammerhead Karoo

Bericht door Powerflor »

@dries: hebben ze verteld wat ze in de toekomst aan de zwakke nut gaan doen.
Volgens de online help is de tweede beter.???
driesmuylle
Mountainbiker
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 23:55
Rijdt met: Cannondale F29 12 / Trek 8500 08 / Specialized Tarmac 09

Re: Hammerhead Karoo

Bericht door driesmuylle »

de tweede zou beter zijn, maar heb deze toch gebroken. Hopelijk gebeurt dit niet meer. Ik heb geen idee of ze dit nog zullen aanpassen of niet. Volgens hen is dit nog maar zelden voorgevallen, maar dit kan ik niet weten natuurlijk. :-)
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Hammerhead Karoo

Bericht door _anonymus_ »

Review van road.cc:
https://road.cc/content/review/252049-hammerhead-karoo" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie