Canyon Lux L of XL

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
poeperman
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: ma 27 jan 2014 17:19

Canyon Lux L of XL

Bericht door poeperman »

collega bikers,

ik heb na even twijfelen een Canyon Lux in maatje L besteld, omdat ik met mijn 1m86 vrij goed pas binnen de lengte die ze aangeven (1m83 - 1m92).

Ik heb dan ook gisteren mijn L ontvangen en in elkaar gestoken.

1. de maat "lijkt" goed, qua comfort - heel vergelijkbaar met mijn RM, maar ik wou eigenlijk iets langer
2. de zadelpen lijkt wel heel ver uit te steken, ik heb wel nog een paar cm over, maar zit toch aan de bovengrens
3. ik kan er niet echt goed op gaan testen, omdat ik zeker geen schade wil rijden

Dus...

Is hier iemand op het forum met een XL, die het niet erg zou vinden dat ik eens een heeeeel kort testritje doe? Moet zelfs niet offroad, ik wil gewoon het verschil ervaren.

Het zadel moet op die foto nog 1,5cm omhoog om goed te zijn. Stuurpen staat al naar boven met maximaal aantal spacers (wat ik eigenlijk ook wil vermijden, maar dan zit ik echt te diep)
Afbeelding
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Canyon Lux L of XL

Bericht door _anonymus_ »

Als je een wat langere fiets wou, en je echt op het max zit met je spacers onder de stuurpen + op het randje met je zadelpen zou ik toch wisselen voor een maat groter.
Het zal waarschijnlijk ook wel gaan op de L, maar je gaat er altijd twijfels over hebben denk ik.
Gebruikersavatar
bartike
Mountainbiker
Berichten: 381
Lid geworden op: za 23 okt 2010 12:35
Rijdt met: karton/aluminium/ijzer

Re: Canyon Lux L of XL

Bericht door bartike »

binnen klein 14 dagen is de mijne er hopelijk. xl indien gewenst mag je is passen
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Canyon Lux L of XL

Bericht door Beny »

Ik vind die zadelpen nogal meevallen
Denk optisch bedrog daar de bovenbuis vrij laag gehouden wordt waardoor de zitbuis dat er bovenuit komt lang is tov klassieke frames
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Canyon Lux L of XL

Bericht door Free_ltd »

Ik ben ook 186 en rij steeds large, maar heb nog nooit een Canyon gehad. Maar lengte zegt niet alles, want het ligt vooral aan de binnenbeenlengte.
Kans is toch groot dat die large goed is voor i. Op het eerste zicht vind ik de zadelpen meevallen. Ik zie ze extremer uitsteken.

Welke lengte stuurpen is dat? Lijkt me vrij kort.
Gebruikersavatar
poeperman
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: ma 27 jan 2014 17:19

Re: Canyon Lux L of XL

Bericht door poeperman »

stuurpen is 8 (of 9) dus zeker niet heel erg kort, en heel wat marge om nog korter te gaan...

De XL is slechts 2cm langer, maar heeft ook een HT die 2,5cm hoger is.

Vandaag een eerste testrit en ik zit toch wel verduiveld diep, wetende dat dit het minst diepe is dat mogelijk is (spacers max en stuurpen naar boven)...

Hopelijk kan ik effectief binnen de 2-3 weken nog een XL testen want anders ruil ik 'm sowieso om voor een XL om goed te kunnen vergelijken
robbeve
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 11 apr 2016 17:19
Rijdt met: Cube reaction

Re: Canyon Lux L of XL

Bericht door robbeve »

ik heb van het vorige model de xl, als je wil mag je er wel is op rijden
Gebruikersavatar
Ninja
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 16 dec 2007 19:05
Rijdt met: BSB

Re: Canyon Lux L of XL

Bericht door Ninja »

Als ik de foto zie vind ik de maat goed, een XL is vooraan iets hoger maar het frame is dus ook langer zodat je verder zit, da gaat dus niet veel uitmaken denk ik, wat je kunt doen is de stuurpen iets korter nemen of eventueel een trailstuur monteren ...denk ik
Gebruikersavatar
joske77
Mountainbiker
Berichten: 1139
Lid geworden op: za 28 jun 2008 17:44
Rijdt met: Nicolai Argon RoCC '11

Re: Canyon Lux L of XL

Bericht door joske77 »

ik overweeg dezelfde te kopen, de 6.0, ook in het rood... ik ben eveneens 1.86m en ik dacht voor de large te gaan...

prachtbike!!
Gebruikersavatar
bartike
Mountainbiker
Berichten: 381
Lid geworden op: za 23 okt 2010 12:35
Rijdt met: karton/aluminium/ijzer

Re: Canyon Lux L of XL

Bericht door bartike »

ben 1m96 en heb de xl top fiets !
Plaats reactie