Lakschade of scheur in carbon?

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Thibault
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 16 okt 2013 23:26

Lakschade of scheur in carbon?

Bericht door Thibault »

Zoals de titel het zegt.

Ik kan mij geen bots tegen een steen herinneren.
Ik heb nog niets gevoeld tijdens het rijden. Wanneer ik de fiets zaterdag schoonmaakte is me dit opgevallen.

De foto's heb ik ook doorgestuurd naar Canyon om even te polsen wat zij denken.

Om mij al voor te bereiden op het ergste; weet er iemand een goede carbonhersteller in de buurt van Gent zijn?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt voor jullie input!
Gebruikersavatar
funkstar
Mountainbiker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 27 apr 2007 13:58
Contacteer:

Re: Lakschade of scheur in carbon?

Bericht door funkstar »

Lijkt mij toch een inslag, eventueel van een fietsrek.
Het is op een niet zichtbare plek, dus misschien even de lak afschuren om zeker te zijn.
Persoonlijk zou ik er niet mee blijven fietsen.

van de hauwe in Melle doet carbon repair.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Lakschade of scheur in carbon?

Bericht door KrisMaes76 »

Debo-bikes in Wachtebeke hersteld ook carbonnen frames
pucky.cross
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 03 aug 2018 15:49

Re: Lakschade of scheur in carbon?

Bericht door pucky.cross »

ikzelf een canyon exceed cl slx pro 9.0 pro race ltd van 18 januari 2018 nieuw 6400 euro juist
4 maand oud.
ook thuis gekomen van een toertocht beginnen poetsen en boven buis gebarsten ,foto
doorgestuurd naar canyon een week later mtb moeten binnenbrengen om nog eens 2 weken later te horen te
krijgen dat het geen garantie is en dat ik er mee gevallen zou zijn wat helemaal NIET het geval is .
er is geen kras of kap aan heel die fiets te zien .
ik daarna contact proberen te krijgen met canyon duitsland en juist hetzelfde antwoord
das spijtig maar geen garantie .noemen ze dat service bij canyon
een REGELRECHTE SCHANDE noem ik dat en ik hoop dat heel de wereld dit leest en nadenkt
voor ze een fiets kopen
VOOR MIJ NOOIT NOG EEN CANYON :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Thibault
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 16 okt 2013 23:26

Re: Lakschade of scheur in carbon?

Bericht door Thibault »

Toch even updaten:

Ondertussen gewoon mee blijven doorrijden en geen problemen.
Bij Canyon zeiden ze dat het gewoon lakschade was. Bij de BMC Store in Eke hadden ze het over een twijfelgeval.

De fiets heeft ondertussen nog zwaar afgezien, maar geen structurele schade zo blijkt.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Lakschade of scheur in carbon?

Bericht door Dickie »

Ik ben zonder het te weten enkele maanden blijven doorbollen met een gat en een scheur in de liggende achtervork van mijn Orbea Alma 26". Zat onder de kettingbeschermer, daarom slechts opgevallen bij een grondige kuisbeurt.
Ik ben bij de gamma 2-componenten epoxy gaan halen en heb daar het gat mee opgevuld.
De fiets gaat nu verder door het leven als e-bike.
Om maar te zeggen, carbon kan dus wel wat hebben.

Bij de Canyon zou ik, als het nuttig is om de lagers te vervangen, de BB er even uithalen om langs binnen in het frame te kijken. Daar zal het scheurtje al minder evident zijn als het een impact van buitenaf is geweest. Dat lijkt me het meest plausibel, want er zijn op de foto ook nog krassen naast het scheurtje te zien.

Je zou er dan voor de zekerheid zo'n stukje carbonmat met resin over kunnen verlijmen.
Reparatiesetje: http://easycomposites.co.uk/#!/starter- ... r-kit.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Fret Raket
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 10 nov 2004 10:20
Rijdt met: Canyon - Look

Re: Lakschade of scheur in carbon?

Bericht door Fret Raket »

@Lucky.cross : ik heb net hetzelfde meegemaakt. Bij het kuisen van de fiets, amper 7 maanden in gebruik, een scheur in de bovenbuis vastgesteld. Onmiddellijk Canyon gecontacteerd, mijn fiets naar Leuven gebracht om anderhalve week later te moeten horen dat ze geen garantie geven. De motieven die ze hiervoor gebruiken, zijn echt belachelijk! In plaats van een aftersale service is dit een flauwe smoesjes service!
Volgens mij geven ze enkel garantie op frames die breken als ze nog in de kartonnen doos zitten.
Geen Canyon meer voor mij !!
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Lakschade of scheur in carbon?

Bericht door KrisMaes76 »

Fret Raket schreef:@Lucky.cross : ik heb net hetzelfde meegemaakt. Bij het kuisen van de fiets, amper 7 maanden in gebruik, een scheur in de bovenbuis vastgesteld. Onmiddellijk Canyon gecontacteerd, mijn fiets naar Leuven gebracht om anderhalve week later te moeten horen dat ze geen garantie geven. De motieven die ze hiervoor gebruiken, zijn echt belachelijk! In plaats van een aftersale service is dit een flauwe smoesjes service!
Volgens mij geven ze enkel garantie op frames die breken als ze nog in de kartonnen doos zitten.
Geen Canyon meer voor mij !!
kheb op 2.5j tijd al 3 garantieframes gekregen zonder veel problemen... wel alu frames
Gebruikersavatar
Fret Raket
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 10 nov 2004 10:20
Rijdt met: Canyon - Look

Re: Lakschade of scheur in carbon?

Bericht door Fret Raket »

3 exemplaren, dan lijken dat ook geen al te stevige frames.
Vandaag mijn fiets opgehaald, ze hadden er niks moeite voor gedaan, no garanty ! Wel een Crashgarantie die je kan betalen om een nieuw frame te bekomen (zouden het beter Cashgarantie noemen).
Intussen frame laten controleren door iemand die met carbon werkt en hij zei ook dat er nergens iets te merken is van een valpartij of een deuk in het frame. Hij had reeds hetzelfde type frame moeten herstellen dat net op dezelfde plaats gebarsten was. En zo zijn er op Google nog meer te zien...
Gebruikersavatar
mountainollie
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: za 08 apr 2006 21:36
Rijdt met: Canyon Lux CF 7.0 Specialized stumpjumper HT '08 "GESTOLEN"

Re: Lakschade of scheur in carbon?

Bericht door mountainollie »

Omg en ik heb sindskort de nieuwe canyon lux... Ben al bang om ermee te gaan fietsen
Plaats reactie