Tussen 2 maten ... (TREK)

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
*thomas*
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 05 jun 2018 12:30

Tussen 2 maten ... (TREK)

Bericht door *thomas* »

Heren, dames

Enkele jaren terug kocht ik - toegegeven - in een opwelling een Rockrider 500 in de Decathlon. Hardtail, 26 inch, mechanische HAYES schijfremmen, 3x8. Vorig jaar dan toch besloten om ook daadwerkelijk te gaan MTB'en en ik beleef veel plezier aan wekelijkse 30km ritten over doorgaans onverhard terrein (regio Zemst, Vilvoorde - voornamelijk bospaden, onverharde dijken en landbouwweggetjes).

Nu heb ik toen gekozen voor framemaat XL (zadelbuislengte 53,5 cm - 21 inch en bovenbuislengte 60cm).

Ik heb niet de beste rug en tijdens het rijden is vooral de druk op mijn polsen (te) groot. Ik heb het gevoel om met overgestrekte armen te moeten rijden.

Zelf ben ik 1m89 met een binnenbeenlengte van 91cm.

Intussen ben ik me aan het oriënteren op een andere MTB en kwam ik terecht bij TREK, meer bepaalde de Roscoe 6 https://www.trekbikes.com/be/nl_BE/fiet ... orCode=red" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar val ik net uit het spectrum van een 19,5, maar de sprong naar een 21,5 lijkt me te groot. Bovendien kan ik weinig spelen met de headstem van de grotere bike, aangezien er af-fabriek al erg kort is.

Testzitten is de eerste stap, maar verre van een garantie.

Wie brengt raad?

Bedankt

T.
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Tussen 2 maten ... (TREK)

Bericht door Christ D. »

Zo te zien volgens hun chart toch de 21.5.

Maar ik zou toch opteren om eens ergens te testen.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: Tussen 2 maten ... (TREK)

Bericht door _Knarf_ »

Ik zou me ook laten opmeten ?
Vanwaar ben je ergens ? Dan kunnen mensen misschien tip geven waar je dit kan laten doen.
*thomas*
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 05 jun 2018 12:30

Re: Tussen 2 maten ... (TREK)

Bericht door *thomas* »

Bedankt voor de input.

Ben van regio Vilvoorde / Zemst
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Tussen 2 maten ... (TREK)

Bericht door patje2 »

Bij Chamizo hebben ze de meeste modellen in voorraad en zijn er testfietsen beschikbaar in alle maten niet alle modellen PS is wel niet de goedkoopste in aankoop maar wel prima nadienst (eigen ervaring) ben er wel geen klant meer na mijn verhuis te ver weg. In Baal het Sven Nijs center kan je ook Trek fietsen testen/huren wel op aanvraag dacht ik
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Tussen 2 maten ... (TREK)

Bericht door Mister No Chaïn »

43.9cm reach (in 19.5") lijkt me wel kort voor jou lengte. Mijn Procaliber had een reach van 42.7 en ik reed met een stuurpen van 100mm omdat hij anders te kort was, ik ben maar 1m76 ...

Bij Sven Nys kan je enkel een Procaliber, Top Fuel en een crosser testen.
Minniemuisje
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 26 nov 2018 10:55

Re: Tussen 2 maten ... (TREK)

Bericht door Minniemuisje »

Hallo Thomas, heb jij uiteindelijk de Roscoe gekocht? Ik ben er ook enorm van gecharmeerd, meer bepaald de Roscoe 8, maar iedereen raadt mij af die fiets te kopen. Het zou mijn enige MTB zijn en ik ben absolute beginner. Proefrijden is niet mogelijk (mijn LBS neemt deze niet in voorraad) maar ben wel nieuwsgierig naar ervaringen van anderen. Ook als er andere forumleden een plus bike hebben hoor ik graag ervaringen.
Jochen74
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: za 07 sep 2013 08:18
Rijdt met: Flanders Peak/Scott Addict

Re: Tussen 2 maten ... (TREK)

Bericht door Jochen74 »

Hallo, is het dan bij iemand van hierboven de Roscoe geworden? Ik denk er zelf aan de 2019 aan te schaffen.
Plaats reactie