Specialized v/s Trek

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
bossi
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: do 04 aug 2011 19:49
Rijdt met: specialized epic

Re: Specialized v/s Trek

Bericht door bossi »

Heb nu bijna een jaar de epic expert 2019 met een upgrade van de veel duurdere roval sl wielen .Deze 2019 is nog beter als de vorige ;draait korter en in de afdalingen zeker stuurvaster en betrouwbaar . De verende voorvork is ook wel handig en werkt goed .De brain werkt
vlot en geeft geen deining .De duurdere wielen maken volgens mij geen verschil ;de gemonteerde wielen zijn ook zeer goed .De 1x12 is een gemak om mee te rijden en schakelt vlot.
flip
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Orbea OIZ M10TR 2019

Re: Specialized v/s Trek

Bericht door flip »

Een voor mijn interessantere optie dan de Trek:

https://www.orbea.com/be-nl/fietsen/mou ... -29-m10-19

qua afmontage wel meer voor je geld zou ik zeggen bij deze afgezien dan van de wielen waar ik wat twijfels over heb... iemand al redelijk wat kms gemaakt met zo'n setje???
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Specialized v/s Trek

Bericht door Headshot »

Normaal dat speci duurder is, je krijgt ook het brain systeem extra...

Super fiets trouwens...
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Specialized v/s Trek

Bericht door Headshot »

Normaal dat speci duurder is, je krijgt ook het brain systeem extra...

Super fiets trouwens...
tomvt
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 01 aug 2011 22:04
Rijdt met: Demo SWorks , Stumpjumper FSR , Stumpjumper EVO

Re: Specialized v/s Trek

Bericht door tomvt »

Ik heb mijne 2014 epic nu terug na 6 maanden ! Kapotte brain , 3x maal terug gestuurd .
Dikke rommel ist ja!! Mijne volgende word ne top fuel sé =D>
flip
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Orbea OIZ M10TR 2019

Re: Specialized v/s Trek

Bericht door flip »

Vandaag test gereden met de Epic Pro Fully en moet eerlijk zijn, was een beetje ontgoocheld. Die plok of klonk als de demper in/uit schakelt was een behoorlijke domper op de rijvreugde die ik overigens wel had voor de rest. An sich werkt de demping goed en stuurgedrag was super, maar elke keer als de demper weer schakelde had ik het gevol dat ik ergens over gereden was waardoor ik door de demper was gezakt, zo voelbaar was dit.
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: Specialized v/s Trek

Bericht door G-m@n. »

flip schreef:Vandaag test gereden met de Epic Pro Fully en moet eerlijk zijn, was een beetje ontgoocheld. Die plok of klonk als de demper in/uit schakelt was een behoorlijke domper op de rijvreugde die ik overigens wel had voor de rest. An sich werkt de demping goed en stuurgedrag was super, maar elke keer als de demper weer schakelde had ik het gevol dat ik ergens over gereden was waardoor ik door de demper was gezakt, zo voelbaar was dit.
dan was hij slecht afgesteld vrees ik.....
flip
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Orbea OIZ M10TR 2019

Re: Specialized v/s Trek

Bericht door flip »

G-m@n. schreef:
flip schreef:Vandaag test gereden met de Epic Pro Fully en moet eerlijk zijn, was een beetje ontgoocheld. Die plok of klonk als de demper in/uit schakelt was een behoorlijke domper op de rijvreugde die ik overigens wel had voor de rest. An sich werkt de demping goed en stuurgedrag was super, maar elke keer als de demper weer schakelde had ik het gevol dat ik ergens over gereden was waardoor ik door de demper was gezakt, zo voelbaar was dit.
dan was hij slecht afgesteld vrees ik.....
Tja op een testevent met mensen van Speci zelf mag je toch wel verwachten dat dit afstellen ok is. Vlgs mij hebben ze het ook helemaal vlgs het boekje gedaan. Bovendien mag je van een systeem op een bike in die prijscategorie verwachten dat deze eenvoudig in te stellen is...
Thomas.A
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 13 nov 2011 15:56
Rijdt met: Trek 6700

Re: Specialized v/s Trek

Bericht door Thomas.A »

Heb voor dezelfde keuze gestaan.

Al zat scott ook in het lijstje, uiteindelijk de trek 9.8 gekocht model 2019.

Scott viel af doordat deze geen duidelijke leverdatum konden geven, op de pro ligt de nieuwe 12sp xtr groep.

Vering heeft mij de trek doen kiezen ipv de specialized. Vindt de standaard twist lock wel niet geweldig werken, lbs heeft lock aan mijn voorvork veranderd en werkt nu wel perfect smooth.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Specialized v/s Trek

Bericht door Free_ltd »

Headshot schreef:Normaal dat speci duurder is, je krijgt ook het brain systeem extra...

Super fiets trouwens...
Denk niet dat het prijsverschil enkel en alleen aan die brain ligt :lol: . Want bij de HT's zit die minibrain er niet in en deze zijn ook duurder dan hun concurrenten in dezelfde klasse.
Ze kunnen sowizo niet allemaal de goedkoopste zijn, maar de meeste merken liggen wel in mekaars lijn, en bv Canyon en Cube zit daar onder, en Speci zit daar boven. Bianchi trouwens ook. Zal zo hun bedrijfsfilosofie zijn en zolang het verkoopt, zal het goed zijn zeker.
Plaats reactie