Welke fully?

Voor alles wat met All-mountain / Enduro heeft te maken ..
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Welke fully?

Bericht door Wacky-S »

Your bike, your money :-D
-Simon-
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: do 29 okt 2015 22:12
Rijdt met: Evil - The Following MB

Re: Welke fully?

Bericht door -Simon- »

En je hebt ook zo veel producten van WD40... waaronder ook smeermiddel voor fietsen.
https://wd40.nl/wd-40-producten/" onclick="window.open(this.href);return false;
woutervdz
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 05 dec 2018 21:50

Re: Welke fully?

Bericht door woutervdz »

hey iedereen,

heb het gesprek hier helemaal gevolgd en had hier ook een vraag

ik ga ook na een lange tijd mijn fietshobby weer opnemen.

ook vooral trails willen doen in de ardennen een beetje kleine toertjes met mijn zoontje in de buurt (zijne regio mechelen)
af en toe ook naar de alpen een downhill gaan doen. mijn ouders wonen in de alpen tussen de ski en downhill gebieden.
ik ga niet aan wedstrijden meedoen, gewoon puur fun! heb met mijn werk en gezin ook niet de tijd om dagelijks op de fiets te zitten (buiten de 10min van en naar mijn werk)

dus hier de vraag, ik had mijn oog op de canyon spectral of de canyon torque. maar weet niet goed welke nu het beste is voor mij. kwa prijs zijn ze vergelijkbaar. mijn voorkeur ging uit naar de torque maar weet niet goed of ik hier nu nog wel mee kan toeren...


meningen, ervaringen :-D
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Welke fully?

Bericht door KrisMaes76 »

woutervdz schreef:hey iedereen,

heb het gesprek hier helemaal gevolgd en had hier ook een vraag

ik ga ook na een lange tijd mijn fietshobby weer opnemen.

ook vooral trails willen doen in de ardennen een beetje kleine toertjes met mijn zoontje in de buurt (zijne regio mechelen)
af en toe ook naar de alpen een downhill gaan doen. mijn ouders wonen in de alpen tussen de ski en downhill gebieden.
ik ga niet aan wedstrijden meedoen, gewoon puur fun! heb met mijn werk en gezin ook niet de tijd om dagelijks op de fiets te zitten (buiten de 10min van en naar mijn werk)

dus hier de vraag, ik had mijn oog op de canyon spectral of de canyon torque. maar weet niet goed welke nu het beste is voor mij. kwa prijs zijn ze vergelijkbaar. mijn voorkeur ging uit naar de torque maar weet niet goed of ik hier nu nog wel mee kan toeren...


meningen, ervaringen :-D
De Torque is een freeride bike, bedoeld voor grote sprongen en drops. de spectral is trail-enduro gericht.

Als je vooral trails will rijden en maar 1 of 2 keer echt downhill, ga voor de spectral en huur ter plaatse een downhill fiets.
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Welke fully?

Bericht door dennisVO »

Ik zou ook voor de Spectral gaan.
Niet omdat ik er zelf eentje heb ;-) maar zoals Kris zegt, deze is echt trail/AM/enduro gericht.
Zeker de nieuwste modellen.
Daar ga je allround veel plezier aan hebben.

De Torque is idd eerder voor bikeparks en freeride. Denk dat je daar al moeilijker lange tochten met veel hoogtemeters mee doet (tenzij shuttle assisted).
woutervdz
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 05 dec 2018 21:50

Re: Welke fully?

Bericht door woutervdz »

Bedankt voor de feedback. Moet ik alleen nog beslissen of het de spectral 5of 6 wordt en bestellen dan maar. Zal een nieuwe ervaring worden. Altijd veringen van rock shox gehad. Maar uit reviews vind ik toch dat de Fox ook een zeer goeie vering is. Nog andere dingen waar ik zeker op moet letten?
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Welke fully?

Bericht door KrisMaes76 »

woutervdz schreef:Bedankt voor de feedback. Moet ik alleen nog beslissen of het de spectral 5of 6 wordt en bestellen dan maar. Zal een nieuwe ervaring worden. Altijd veringen van rock shox gehad. Maar uit reviews vind ik toch dat de Fox ook een zeer goeie vering is. Nog andere dingen waar ik zeker op moet letten?
Fiets bij ontvangst uiteen gooien en alle lagers vol vet steken, ik heb wel nog het vorige model, weet niet of ze tegenwoordig lagers aankopen met vet erin...
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Welke fully?

Bericht door Free_ltd »

woutervdz schreef:Bedankt voor de feedback. Moet ik alleen nog beslissen of het de spectral 5of 6 wordt en bestellen dan maar. Zal een nieuwe ervaring worden. Altijd veringen van rock shox gehad. Maar uit reviews vind ik toch dat de Fox ook een zeer goeie vering is. Nog andere dingen waar ik zeker op moet letten?
Zowel RS als Fox is goed. Maar soms hoor ik zeggen dat 'een fox vork' beter is dan een RS. Maar dan gaan ze merken vergelijken en geen types. Altijd zien dat er appelen met appelen vergeleken worden. :lol:
woutervdz
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 05 dec 2018 21:50

Re: Welke fully?

Bericht door woutervdz »

Ja, het is soms moeilijk te oordelen, ik probeer geen vooroordelen te hebben. Maar de veringen was toch een beetje de reden waarom ik meer naar de torque nijgde. Maar ga zien wat de Fox geeft. Veronderstel dat ze zeker niet slecht ga zijn.

Iemand mening over de spectral 5of 6? 6is pas leverbaar in maart
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Welke fully?

Bericht door dennisVO »

woutervdz schreef:Iemand mening over de spectral 5of 6? 6is pas leverbaar in maart
als het budget het toelaat zou ik sowieso kiezen voor het hoogste model, aangezien die beter afgemonteerd is.
achteraf kan je altijd onderdelen vervangen, maar dat komt duurder uit.
Plaats reactie