Biken in de Ardennen....

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door Svenny007 »

G-m@n. schreef:
Svenny007 schreef:deze zomer een weekje vakantie geboekt in Wibrin
10 min van Houffalize en 20 min van La Roche .
dus MTB gaat op het dak.

is er toevallig ook iemand in de buurt op vakantie tussen 9 en 16 juli en het ziet zitten om eens een tochtje te rijden ?
of iemand die de streek goed kent en betere weggetjes kent dan de standaard bloso routes ?
Ik ken daar wel wat wegjes :wink:
kan goed zijn dat ik dan ook daar ben.
als je er "toevallig" bent wil ik wel eens samen gaan rijden...
of als je/iemand leuke gps tracks hebt tot 50 km ongeveer ?

met een Specialized testdag ben ik in la roche een rotsige afdaling tegen gekomen die begon aan een "torentje"
daar zou ik zeker ook nog eens willen gaan rijden... iemand een idee of deze op een route ligt ?
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door Svenny007 »

deze eens snel uppen
ik zit van 9 tem 16 juli tussen houffalize en la roche mijn planning is (omdat ik zelf geen trails ken)
woensdag houffalize 6 groen en de zwarte route te rijden
vrijdag la roche 1 blauw en misschien 2 blauw te rijden
en zondag terug houffalize 4 rood en misschien nog een de zwarte ....

als er iemand in die periode is en mij graag vergezeld mag een pm sturen voor verder af te spreken.
of betere trails kent...

mijn conditie ligt denk ik gemiddeld techniek boven het gemiddelde lef normaal boven het gemiddelde maar na mijn accidentje een beetje gezakt :-)

ik wil zo vroeg mogelijk vertrekken met biken (+- 8 a 9 u starten) zodat ik de namiddag nog bij mijn gezin ben....
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door G-m@n. »

Dju,ben juist terug van daar. Het ligt er droog bij, wel veel diepe geulen geregend te donderdag.
WTCAchterbos
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 27 jul 2018 19:36

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door WTCAchterbos »

In september gaan we op weekend in Vaux Sur Sure. Zijn er in de buurt leuke mtbroutes of heeft iemand mooi gpstrack?
Mag gerust tegen de 100 km zijn.
thx
GilVV
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 11 jun 2018 14:54

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door GilVV »

Dit weekend naar Petite Mormont geweest; tussen La Roche-en-ardenne en Houffalize.
We hebben er een route gedaan die langs ons huisje passeerde, maar we vinden deze route nergens terug en zouden dus willen weten welke route we gedaan hebben. (Wegens te weinig tijd - bezoek Lupulus - hebben we deze namelijk niet kunnen afmaken)
-> Weet iemand welke route we hebben gedaan? Het was een rode route 5 en we zijn langs Mabompre, Bretogne en een serieuze helling in Bérismenil geweest.

PS huisje "chez oncle jo" is aanrader voor mtb-weekend. niet teveel luxe, maar goedkoop en alles is aanwezig, je kan fietsen achteraf ook afspuiten
Biker123
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: za 30 apr 2016 16:51

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door Biker123 »

Binnen 2 weken zit ik voor een lang weekend in Auby-sur-semois, vlak bij Bertrix. Iemand die daar een route kan aanraden die in de buurt passeert?
Gebruikersavatar
viperteam
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 01 jan 2018 09:25
Rijdt met: Limburg (Haspengouw )

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door viperteam »

Biker123 schreef:Binnen 2 weken zit ik voor een lang weekend in Auby-sur-semois, vlak bij Bertrix. Iemand die daar een route kan aanraden die in de buurt passeert?
Deze route zou je kunnen doen ,
https://mtbroutedatabase.be/luxemburg/paliseul.htm
Gebruikersavatar
toon pertetotal
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 01 okt 2004 18:34
Rijdt met: Rocky Mountain Element 970rsl,trek madone,

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door toon pertetotal »

GilVV schreef:Dit weekend naar Petite Mormont geweest; tussen La Roche-en-ardenne en Houffalize.
We hebben er een route gedaan die langs ons huisje passeerde, maar we vinden deze route nergens terug en zouden dus willen weten welke route we gedaan hebben. (Wegens te weinig tijd - bezoek Lupulus - hebben we deze namelijk niet kunnen afmaken)
-> Weet iemand welke route we hebben gedaan? Het was een rode route 5 en we zijn langs Mabompre, Bretogne en een serieuze helling in Bérismenil geweest.

PS huisje "chez oncle jo" is aanrader voor mtb-weekend. niet teveel luxe, maar goedkoop en alles is aanwezig, je kan fietsen achteraf ook afspuiten
http://www.cirkwi.com/fr/circuit/50938- ... bainbike-5" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit gaat de route zijn.
Ik he ook lang moeten zoeken naar de file ;-) en je hebt ze op gps nodig.
Op twee/drie plekken "verdwijnen" de pijltjes regelmatig.
Donkey
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 28 aug 2007 00:08
Rijdt met: Canyon CF SLX

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door Donkey »

Heren, wij zijn met een groep van 10 a 12 man die eind september in de Ardennen op MTB weekend willen gaan. Vorig jaar zijn we in het sporthotel in de Eifel geweest. Hier was de accommodatie ideaal. We hadden ontbijt- en avondeten. We verbleven er in 2 huisjes à la Center Parcs. Er was ook wat welness aanwezig, hoewel dit geen must is. We zoeken dus iets gelijkaardigs in de Ardennen. We willen in geen geval zelf voor eten zorgen. Uiteraard zijn jullie bevindingen waardevoller dan recensies dat je online leest. Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door MaC'Red »

Donkey schreef:Heren, wij zijn met een groep van 10 a 12 man die eind september in de Ardennen op MTB weekend willen gaan. Vorig jaar zijn we in het sporthotel in de Eifel geweest. Hier was de accommodatie ideaal. We hadden ontbijt- en avondeten. We verbleven er in 2 huisjes à la Center Parcs. Er was ook wat welness aanwezig, hoewel dit geen must is. We zoeken dus iets gelijkaardigs in de Ardennen. We willen in geen geval zelf voor eten zorgen. Uiteraard zijn jullie bevindingen waardevoller dan recensies dat je online leest. Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt voor jullie reacties!

Mont des Pins in Barvaux/ Bomal https://www.montdespins.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Leuke en knappe routes die vandaar ook kunnen starten. Ik ken er redelijk mijne weg daar
Plaats reactie