Koppijn

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Koppijn

Bericht door Jemp »

Na een intense MTB rit krijg ik vaak hoofdpijn een aantal uren na de rit (neent, het komt niet van den après.... :lol: ).

Nog bikers die hier last van hebben? Oplossingen?
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Koppijn

Bericht door Mister No Chaïn »

Als ik met water in mijn bidons rijd ipv sportdrank heb ik dat ook. Met poeier in de bidon geen probleem :-)
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Koppijn

Bericht door Jemp »

Rij met poeier in de Camelbak. En achteraf veel drinken heb ik ook al geprobeerd.
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: Koppijn

Bericht door Dace93 »

Weeg je eens naakt voor de rit en na de rit.
Bij mij kan dat soms 2kg schelen. Dan weet je dat je serieus wat vocht verloren bent die je moet aanvullen ;)
Frog 075
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:39
Rijdt met: Sandman, Levo

Re: Koppijn

Bericht door Frog 075 »

Dan ben ik toch niet de enige :roll:

Op een ritje van 50-60 km drink ik altijd een bus van 750ml + enkele bekertjes sportdrank op de bevoorradingen en in de namiddag thuis probeer ik dan ook nog een halve liter zo snel mogelijk naar binnen te werken... (een fles water in de auto helpt hier ook bij)

Anders heb ik er ook altijd last van
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Koppijn

Bericht door KrisMaes76 »

Kan ook van je helm of bril komen, bij 1 helm had ik dit, maar wel pas na een uur of 3. Heeft ook even geduurd voor ik dit doorhad
Gebruikersavatar
ladaribl
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: za 09 jun 2018 22:49
Rijdt met: Trek 8000(oud) / Stevens Sonora ES DI2(nieuw)

Re: Koppijn

Bericht door ladaribl »

Jemp schreef:Na een intense MTB rit krijg ik vaak hoofdpijn een aantal uren na de rit (neent, het komt niet van den après.... :lol: ).

Nog bikers die hier last van hebben? Oplossingen?
Ik heb dat tijdens het lopen nog gehad.
Ik dronk achteraf ook meer en meer water maar dat hielp niet echt.
Plots was het opgelost door (maximum een halve liter) isotone drank te drinken na de inspanning binnen het half uur.
(Zelfs minder dan de aanbevolen hoeveelheid toen. Na de inspanning bleef het drinken opgenomen en moest ik minder gaan plassen na de inspanning.)

mvg, David.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Koppijn

Bericht door Free_ltd »

Hebt ge tijdens het rijden het gevoel dat uw ademhaling niet in orde is of dat ge precies zuurstof te weinig binnen krijgt? Tijdens of na het fietsen heb ik er geen last van, maar als ik 's nachts een verstopte neus heb, wordt ik 's morgens met hoofdpijn wakker.
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Koppijn

Bericht door Muntanya »

Dace93 schreef:Weeg je eens naakt voor de rit en na de rit.
Bij mij kan dat soms 2kg schelen. Dan weet je dat je serieus wat vocht verloren bent die je moet aanvullen ;)
Ik denk dat je hier de nagel op de kop slaat. Dehydratatie leidt quasi altijd tot hoofdpijn. Als ik niet drink tijdens een rit is het ook altijd prijs. Dus zelfs als het wat kouder wordt, drink ik veel water, ook al leidt dat in dit seizoen tot een regelmatige plaspauze...
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Koppijn

Bericht door Jemp »

Veel suggesties. Merci daarvoor. :wink: =D>

Ik zweet niet enrom tijdens het fietsen en drink toch heel regelmatig. Maar die tip van die isotone drank na de rit zal ik wel eens proberen. Ook die opmerking van die helm vind ik interessant. Maar, heb niet het gevoel dat de helm niet goed zit.

Ik probeer één en ander nog uit.
Plaats reactie