Jager schiet mountainbiker dood

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Jager schiet mountainbiker dood

Bericht door Muntanya »

Free_ltd schreef:Bericht komt hier wat laat. Maar blijkbaar zijn zijn moeder en zus er zeer gelukkig mee dat iemand 'hem' heeft doodgeschoten. Zou een varken van een kerel geweest zijn die zijn zus enorm veel misbruikt heeft. Volgens zijn nabestaanden dus een 'schoon opruiming'.
Afbeelding
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Jager schiet mountainbiker dood

Bericht door spaghetti_2 »

Wanneer je een jachtgebied inrijdt dan staan er altijd en overal bordjes met wanneer je daar niet mag komen. Als je daar voorbij rijdt dan is het echt je eigen fout. Het is uiteraard ook gewoon gezond boerenverstand om eens naar de lokale toeristische dienst te emailen wanneer je in de herfst of winter een bepaalde route wilt gaan rijden in de Ardennen. Wat de fazanten- en eendenjacht in Vlaanderen betreft, hierbij mag volgens mij enkel omhoog geschoten worden, en niet op wandelaars- of fietsershoogte.

Ik ben trouwens géén liefhebber van de jacht, ik weet enkel dat de regels en opleidingen best streng zijn en dat als mensen zich daar aanhouden, er in principe weinig zou mogen mislopen. Het probleem zit hem in bij degene die de regels niet volgen, net zoals dat in het verkeer geldt.
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Jager schiet mountainbiker dood

Bericht door Muntanya »

spaghetti_2 schreef:Wanneer je een jachtgebied inrijdt dan staan er altijd en overal bordjes met wanneer je daar niet mag komen. Als je daar voorbij rijdt dan is het echt je eigen fout.
Soms zie ik bordjes effectief niet, omdat ik te snel rij (hum hum) of omdat ze overgroeid zijn.

Wat de fazanten- en eendenjacht in Vlaanderen betreft, hierbij mag volgens mij enkel omhoog geschoten worden, en niet op wandelaars- of fietsershoogte.
What goes up, must come down...
Ik ben trouwens géén liefhebber van de jacht, ik weet enkel dat de regels en opleidingen best streng zijn en dat als mensen zich daar aanhouden, er in principe weinig zou mogen mislopen. Het probleem zit hem in bij degene die de regels niet volgen, net zoals dat in het verkeer geldt.
In het geval van de 22-jarige jager: waarschijnlijk ook iemand met weinig ervaring.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Jager schiet mountainbiker dood

Bericht door kenny »

spaghetti_2 schreef:Wanneer je een jachtgebied inrijdt dan staan er altijd en overal bordjes met wanneer je daar niet mag komen. Als je daar voorbij rijdt dan is het echt je eigen fout. Het is uiteraard ook gewoon gezond boerenverstand om eens naar de lokale toeristische dienst te emailen wanneer je in de herfst of winter een bepaalde route wilt gaan rijden in de Ardennen. Wat de fazanten- en eendenjacht in Vlaanderen betreft, hierbij mag volgens mij enkel omhoog geschoten worden, en niet op wandelaars- of fietsershoogte.

Ik ben trouwens géén liefhebber van de jacht, ik weet enkel dat de regels en opleidingen best streng zijn en dat als mensen zich daar aanhouden, er in principe weinig zou mogen mislopen. Het probleem zit hem in bij degene die de regels niet volgen, net zoals dat in het verkeer geldt.
In Frankrijk is de regelementering iets anders. Zij zijn niet verplicht om de jacht aan te kondigen.
Plaats reactie