tweede smartphone als GPS

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: tweede smartphone als GPS

Bericht door PainSosis »

RigolleM schreef:
PainSosis schreef:Wat je mij ten laste kan leggen is dat ik het omschrijf als "onjuist gebruik" en "er niet voor gemaakt zijn"
Anderen maken daarvan "het appaaraat zal sneller leeg zijn / kapot gaan"
Een smartphone is voor jou een telefoon/walkman/infokiosk/fototoestel, dus als je er een filmpje op bekijkt of spelletje op speelt ben je niet juist bezig.
Dit is hetgeen ik probeer duidelijk te maken dat je hier een totaal verkeerd beeld over hebt. Meer en meer worden smartphones gebruikt voor dagdagelijkse bezigheden en daar horen gamen en video's bekijken ook bij. Het gebruik van laptop en/of tablet valt bij velen ook weg, daar bijna alles met een smartphone kan.
Een smartphone gaat niet kapot van een hoge SOT en/of veel CPU/GPU gebruik, ... na 1 jaar zwaar gebruik van een iPhone 8 had ik nog 95% van mijn batterijcapaciteit.
Smartphones zijn gemaakt om te consumeren zonder beperkingen...
Gedurende uren aan 1 stuk. Waarom interpreteer jij dat anders?
RigolleM schreef:
PainSosis schreef: De garantie gevallen: ...
Om on topic te blijven, een batterij dat binnen de 2 jaar defect is wordt onder garantie vervangen...!
zou moeten vervangen worden onder garantie.


Ik kan begrijpen dat je het niet eens bent met mij en dat je vind dat toestellen een bepaald soort gebruik zouden moeten aankunnen.
Zeker gezien hun prijs.

Dat neemt niet weg dat er fysieke en mechanische beperkingen zijn en dat er zelfs natuurwetten en wetten uit de fysica in de weg zitten.
Ik kan dat allemaal proberen uitleggen maar dat gaat heel lang duren.

Wat denken fabrikanten ervan dat je om de 2 a 3 jaar een nieuw toestel kan kopen?
Die vinden dat perfect! Ze hebben zelfs de achterkant vastgeplakt met supersonische lijm.
Shreddie Mercury schreef: Naar niemand persoonlijk, maar het staat er natuurlijk wel ondubbelzinnig hé.

naar mijn aanvoelen zijn er tegenwoordig zogenaamde rugged smartphones in de prijsklasse 200-300 euro, met een accu van 4000-5000 mAu en een scherm van 4 à 5", die zeer geschikt zijn voor mensen die VOORAL willen navigeren en exploreren en niet geïnteresseerd zijn in fitnesstoepassingen. Bovendien vereist het werken met een bike compu sowieso een learning curve (ze geven niet voor niks heuse cursussen) die bij een smartphone veel kleiner is. (dat laatste is een argument voor mensen zoals ik die voor de eerste keer op zoek zijn naar een GPS.)
Indien er mensen zijn met ervaring wil ik het graag horen.
Volgens mij gaat een rugged device te warm worden na uren gebruik.
En dan zeker in die prijsklasse.
Hopelijk ben ik verkeerd!
Shreddie Mercury
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: do 01 mar 2018 15:35

Re: tweede smartphone als GPS

Bericht door Shreddie Mercury »

er zijn al wel wat mensen met (positieve) ervaringen.

http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=135780" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: tweede smartphone als GPS

Bericht door RigolleM »

PainSosis schreef: Gedurende uren aan 1 stuk. Waarom interpreteer jij dat anders?
Mijn zoon heeft uren aan 1 stuk Pokemon Go gespeeld op een iPhone 6s, dus ja het kan en het mag... Neen hij werd niet warm, maar na een 3-tal uur moest hij wel aan de lader. Dat kort bijladen, heeft na een anderhalf jaar de batterij de das omgedaan. Hij speelde in het begin alle dagen, en 's weekends bijna een ganse dag. Hier hebben we het over occassioneel gebruik op de fiets van enkele uren. Dit gaat niet ten koste van het toestel, daar kan een hedendaagse smartphone echt wel tegen...
PainSosis schreef: Volgens mij gaat een rugged device te warm worden na uren gebruik.
En dan zeker in die prijsklasse.
Hopelijk ben ik verkeerd!
Je bent inderdaad verkeerd, die rugged devices (Numo, Blackview, Doogee,..) waarover ik het had hierboven zijn ontwikkeld voor de industrie en kunnen dus serieus tegen een stootje. Warm worden zie ik niet als een issue, zeker niet waarvoor het hier gaat gebruikt worden.
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: tweede smartphone als GPS

Bericht door PainSosis »

dubbele post, sorry.
Laatst gewijzigd door PainSosis op di 23 okt 2018 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: tweede smartphone als GPS

Bericht door PainSosis »

Shreddie Mercury schreef: mijn vraag nu:
wie gebruikt een goedkope smartphone als GPS op de mtb? welk model? Ik zoek een goedkope smartphone die enkel hiervoor zou gebruikt worden, liefst geen al te groot scherm, liefst een model waarvoor een degelijk hoesje bestaat, en vooral: eentje met een accu die het zo lang mogelijk volhoudt. (wat zou zo ongeveer de maximale tijd zijn dat een nieuwe smartphone het volhoudt bij dit soort gebruik?)
VS
RigolleM schreef:
PainSosis schreef: Gedurende uren aan 1 stuk. Waarom interpreteer jij dat anders?
Mijn zoon heeft uren aan 1 stuk Pokemon Go gespeeld op een iPhone 6s, dus ja het kan en het mag... Neen hij werd niet warm, maar na een 3-tal uur moest hij wel aan de lader. Dat kort bijladen, heeft na een anderhalf jaar de batterij de das omgedaan. Hij speelde in het begin alle dagen, en 's weekends bijna een ganse dag. Hier hebben we het over occassioneel gebruik op de fiets van enkele uren. Dit gaat niet ten koste van het toestel, daar kan een hedendaagse smartphone echt wel tegen...

Ik veralgmeen mijn ervaringen als : Smartphones kunnen niet tegen zo een gebruik.
Jij veralgmeend u ervaring als: Smartphones kunnen daar wel tegen.

Ik denk dat er intussen genoeg info is voorbijgekomen om te weten wat de gevaren en beperkingen zullen en kunnen zijn met een goedkoop toestel.

Hoe lang de batterij zal meegaan met welk toestel is de grote onbekende. Dat zal ook weer afhangen van streek tot streek en geval per geval. Soms is mijn GPS constant verbinding aan het zoeken ( in het bos) en soms heb ik alle bereik van de wereld.

RigolleM schreef: Je bent inderdaad verkeerd, die rugged devices (Numo, Blackview, Doogee,..) waarover ik het had hierboven zijn ontwikkeld voor de industrie en kunnen dus serieus tegen een stootje. Warm worden zie ik niet als een issue, zeker niet waarvoor het hier gaat gebruikt worden.
Mannen in de industrie die uren aan een stuk op hunne GSM zitten, daar gaat veel volk naar komen kijken.
Tenzij het letterlijk is.


In onderstaand artikel staat het eigenlijk allemaal in. De zaken die je moet afzetten en vermijden om af te koelen zijn dus de zaken die je moet vermijden te gebruiken in de zon.
En dat artikel is zeer recent en gaat over hedendaagse telefoons van honderden euro's. Geen plastic dingen. Plastic is trouwens een zeer slechte warmte geleider.
Van mij mag je gerust proberen, in veel gevallen zal het gewoon werken.
Het toestel zal wel geen 12 jaar meegaan zoals mijn onlangs vervangen Edge 705 die ik in tweedehands had gekocht voor 150 euro.


https://www.icreatemagazine.nl/nieuws/o ... e-te-heet/" onclick="window.open(this.href);return false; "Vanaf 35 graden. Gebruik geen intensieve apps"
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: tweede smartphone als GPS

Bericht door RigolleM »

@Shreddie Mercury: veel succes met uw zoektocht. Ik ga het hierbij laten. Laat je niet teveel afschrikken door de onzin die hier geschreven staat. Motorrijders maken ook gebruik van rugged smartphones en die staan ook uren aan, weliswaar continue onder stroom dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Good luck!
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: tweede smartphone als GPS

Bericht door PainSosis »

RigolleM schreef:@Shreddie Mercury: veel succes met uw zoektocht. Ik ga het hierbij laten. Laat je niet teveel afschrikken door de onzin die hier geschreven staat. Motorrijders maken ook gebruik van rugged smartphones en die staan ook uren aan, weliswaar continue onder stroom dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Good luck!
De manier dat jij mijn info interpeteerd is onzin.
Lees het artikel.

Heel de tijd ben je mijn standpunten aan het aanvallen ipv proberen te begrijpen wat ik zeg.
Dat is niet de eerste keer trouwens.

Al heel de tijd zie ik jullie standpunten en zeg ik dat jullie op veel vlakken gelijk hebben.
Echter zijn er factoren waar je rekening moet mee houden.
Besef dat het gebruik dat je in gedachten hebt de levensduur van u toestel aanzienlijk zal verlagen.
Vind je dat ok omdat je het toch ni veel gaat gebruiken? Perfect! Ga uw gang.


Een smartphone als GPS toestel werkt perfect!
Voila iedereen tevreden, vertel ze vooral niet dat er beperkingen zijn omdat dat zo een toestel niet is gemaakt voor dat specifiek intens gebruik hé, dat willen ze niet horen....
Als je dat lang gebruikt wordt da warm en is u batterij rap leeg.
Hoe meer dat je dat gebruikt en hoe meer je laad, hoe sneller de batterij het zal begeven of minderen in capaciteit.
Meer zeg ik niet, maar Mr voelt hem persoonlijk aangevallen en denkt dat ik zeg dat het niet gaat.
En je doet niet anders dan aan mij aanvallen door te zeggen dat ik onzin verkoop, terwijl je dat allemaal online kan weervinden wat ik zeg.

Whaa ,painsosis heeft gezegd da da ni gaat want het tostel overhit. ](*,)
Ik heb da nooit zo ni gezegd.... wa is u probleem eigenlijk....

En een toestel van 700euro en de batterij die kapot gaat na 1.5jaar. Vinde gij da normaal? Dat is ni normaal. Toch gebruik je dat als argument.
Mijn zoon kon gamen gedurende uren en dat werd niet warm. Da gelooft niemand, alleen al de warmte van je handen is ronde de 36 graden.
En dan zeg je zelf nog dat de batterij kapot was na anderhalf jaar, wat ik al heel de tijd loop te zeggen.
Om dan te zeggen dat er onzin staat.
Toestellen moeten daar tegen kunnen.
NEWSFLASH! de batterijen kunnen daar niet tegen. Bewijs al meerdere keren aangebracht.
Ongeloofelijk.
Er is een reden dat fabrikanten maar 6 maand garantie geven op accessoires en batterijen. Ongeacht of de wederverkoper 2 jaar moet geven.

Of noch zo ene,
Ja da gaat wel met hedendaagse toestellen want als ik dat gebruik met de lader aangesloten op een 12V batterij van de wagen en voor de airco wordt da ni warm en loopt die niet leeg... ook ni na een aantal uren. [-(
Alleh? Serieus? Met airco en op de lader... en da wordt ni warm en blijft werken.... tien, wie had da gedacht :-D


Ik heb hier een rugged toestel liggen van Alibaba! 199euro met Walkie Talkie functie voor in de bergen.
Da leek veelbelovend, 30 dagen autonomie. Rugged.
De waarheid is dat dat een baksteen is met trage software op.
Wil je het hebben? Je mag het hebben!
PM mij u adres en ik stuur het op,

Wil je 200 euro uitgeven aan een goedkope smartphone?

Voor 50 euro meer heb je een Edge explore.
De explore is een versie zonder fitness gedoe.
12h batterij, reageert snel en een toestel dat je binnen 10 jaar nog kan gebruiken en dat niet kan ontploffen op u stuur wanner je in de zon fietst....
Soit,

Mvg,
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: tweede smartphone als GPS

Bericht door RigolleM »

@Shreddie Mercury: hiervan kreeg ik net een offerte binnen van onze leverancier:

Afbeelding

Prijs is < 200 EURO en qua specs lijkt mij dit een degelijk toestel voor dergelijke toepassingen.
Shreddie Mercury
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: do 01 mar 2018 15:35

Re: tweede smartphone als GPS

Bericht door Shreddie Mercury »

Yep, zoiets dus he!

Het wordt dat, of een garmin montana, of een garmin oregon.
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: tweede smartphone als GPS

Bericht door PainSosis »

Die voorlicht functie is wel interessant :-k
Zou dat lang branden?
Plaats reactie