20.10.2018 - Ronse - Biking@Ronse MTB Tour 2018

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
slebbe
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 08:05
Rijdt met: optimo

Re: 20.10.2018 - Ronse - Biking@Ronse MTB Tour 2018

Bericht door slebbe »

Voor mij de beste rit van het jaar. Proficiat voor deze prachtige organisatie. Moe en voldaan, maar volgend jaar staan we daar weer. :-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|=
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Re: 20.10.2018 - Ronse - Biking@Ronse MTB Tour 2018

Bericht door blubberduck »

tubeless schreef:Vandaag omstreeks 11u30 gestart voor de 66km. Afgelopen jaren reeds een paar keer deze vtt gereden en moet zeggen, dit blijft toch een toppertje!

Super organisatie, mooie bevoorrading en een top parcours. Parcours lag er ook fantastisch bij met dit prachtige herfstweer!

Genoten van de talrijke hellingen,afdalingen, vergezichten en de mooie natuur.

Volgend jaar zeker terug van de partij!

Wel even verschoten toen we boven op La Houppe werden tegen gehouden en werden aangeraden om even te wachten met de afdaling te nemen door het bos. Daar liep blijkbaar een Duitse herder los die zonet een man had aangevallen. Zag de man daar op de grond zitten met beide armen in verband ingewikkeld en volledig onder het bloed. Kan niet begrijpen dat mensen die dergelijke gevaarlijke honden hebben, blijkbaar niet de moeite kunnen doen om hun moordmachines achter slot te houden!! Ben het afgelopen jaar ook meermaals geconfronteerd geweest met loslopende honden die achter kwamen. Maakt me echt kwaad!!! Dergelijke onverantwoordelijke eigenaars beseffen niet wat voor nare gevolgen die beesten kunnen aanrichten. Zat die man daar met diverse bijtwonden in z'n armen... . Eigenaar nergens te vinden... . Hoop dat ze de eigenaar toch op een of andere manier kunnen (hebben) achterhalen. Kan hij of zij tenminste aansprakelijk gesteld worden voor zijn of haar onvergeefelijke nalatigheid!

Ik hoop van harte dat de man in kwestie het goed stelt en wens hem een spoedig en goed herstel!

Wij dan maar wijselijk besloten om samen met een groep bikers een omweg te nemen en rond het bos te rijden en van daaruit veilig onze weg verder te zetten.
heb die Duitse Herder ook tegengekomen op La Houppe.....toen ik passeerde was hij/zij rustig aan het snuffelen in de bladeren en gaf mij geen blik...
dikken
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: za 19 nov 2005 17:23
Rijdt met: Trek Top Fuel 9.8 - Trek Superfly 9.8 - Singular Swift

Re: 20.10.2018 - Ronse - Biking@Ronse MTB Tour 2018

Bericht door dikken »

vercruysse eddy schreef:Afspraak 13 oktober 2019 voor de 7° editie.....we gaan ermee door
op een zondag ?
Zal wel foutje zijn zekers ?
arnold1967
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 22 aug 2018 17:21

Re: 20.10.2018 - Ronse - Biking@Ronse MTB Tour 2018

Bericht door arnold1967 »

vercruysse eddy schreef:Beste bikers , proficiat aan de 1480 deelnemers van de Biking@Ronse MTB tocht 2018
.
Bedankt voor jullie deelname en de prachtige commentaren op dit forum .

Zoals beloofd hadden we ook nog een uniek geschenk voor één van jullie namelijk een echte te kiezen OAKLEY sportsbril geschonken door optiek Dhondt uit Ronse .

De winnaar is geworden ARNOLD LUTEIJN uit ROESELARE . Proficiat .

Foto's in de loop van de week op http://www.bikingronse.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Afspraak 13 oktober 2019 voor de 7° editie.....we gaan ermee door =D> =D> =D>
superblij met deze prijs. Proficiat, prachtige rit.
Gebruikersavatar
jootje
Mountainbiker
Berichten: 377
Lid geworden op: za 23 dec 2006 19:33
Rijdt met: Canyon CF SL 29

Re: 20.10.2018 - Ronse - Biking@Ronse MTB Tour 2018

Bericht door jootje »

dikken schreef:
vercruysse eddy schreef:Afspraak 13 oktober 2019 voor de 7° editie.....we gaan ermee door
op een zondag ?
Zal wel foutje zijn zekers ?
Neen, had het al van Eddy vernomen:
Volgend jaar organiseren we op een zondag en worden een Cycling Vlaanderen Classic.

Enkel nog het weer reseveren (o)
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Re: 20.10.2018 - Ronse - Biking@Ronse MTB Tour 2018

Bericht door blubberduck »

jootje schreef:
dikken schreef:
vercruysse eddy schreef:Afspraak 13 oktober 2019 voor de 7° editie.....we gaan ermee door
op een zondag ?
Zal wel foutje zijn zekers ?
Neen, had het al van Eddy vernomen:
Volgend jaar organiseren we op een zondag en worden een Cycling Vlaanderen Classic.

Enkel nog het weer reseveren (o)
oei ...klinkt 'duur'.... :-?
Gebruikersavatar
Rhumboy1
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 21 nov 2012 20:56
Rijdt met: Canyon

Re: 20.10.2018 - Ronse - Biking@Ronse MTB Tour 2018

Bericht door Rhumboy1 »

Klinkt inderdaad duur(der) en ook organiseren op zondag is drukker op parcours dus, want 1200 deelnemers en maar starten tot 11u? Is 3u korter dan de zaterdag. Mij zien ze de zondag niet.
5peedy
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 18:55
Rijdt met: scott scale

Re: 20.10.2018 - Ronse - Biking@Ronse MTB Tour 2018

Bericht door 5peedy »

idd spijtig. Zaterdag is ideaal met een latere start om drukte te vermijden.
Seaswell
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 20:24
Rijdt met: Haibike

Re: 20.10.2018 - Ronse - Biking@Ronse MTB Tour 2018

Bericht door Seaswell »

blubberduck schreef:
tubeless schreef:Vandaag omstreeks 11u30 gestart voor de 66km. Afgelopen jaren reeds een paar keer deze vtt gereden en moet zeggen, dit blijft toch een toppertje!

Super organisatie, mooie bevoorrading en een top parcours. Parcours lag er ook fantastisch bij met dit prachtige herfstweer!

Genoten van de talrijke hellingen,afdalingen, vergezichten en de mooie natuur.

Volgend jaar zeker terug van de partij!

Wel even verschoten toen we boven op La Houppe werden tegen gehouden en werden aangeraden om even te wachten met de afdaling te nemen door het bos. Daar liep blijkbaar een Duitse herder los die zonet een man had aangevallen. Zag de man daar op de grond zitten met beide armen in verband ingewikkeld en volledig onder het bloed. Kan niet begrijpen dat mensen die dergelijke gevaarlijke honden hebben, blijkbaar niet de moeite kunnen doen om hun moordmachines achter slot te houden!! Ben het afgelopen jaar ook meermaals geconfronteerd geweest met loslopende honden die achter kwamen. Maakt me echt kwaad!!! Dergelijke onverantwoordelijke eigenaars beseffen niet wat voor nare gevolgen die beesten kunnen aanrichten. Zat die man daar met diverse bijtwonden in z'n armen... . Eigenaar nergens te vinden... . Hoop dat ze de eigenaar toch op een of andere manier kunnen (hebben) achterhalen. Kan hij of zij tenminste aansprakelijk gesteld worden voor zijn of haar onvergeefelijke nalatigheid!

Ik hoop van harte dat de man in kwestie het goed stelt en wens hem een spoedig en goed herstel!

Wij dan maar wijselijk besloten om samen met een groep bikers een omweg te nemen en rond het bos te rijden en van daaruit veilig onze weg verder te zetten.
heb die Duitse Herder ook tegengekomen op La Houppe.....toen ik passeerde was hij/zij rustig aan het snuffelen in de bladeren en gaf mij geen blik...
Ik vraag me af hoe je best reageert als je zoiets tegenkomt en je bent alleen : de hond negeren en hopen dat die op afstand blijft, of afstappen en je fiets gebruiken om de hond tegen te houden.
Ik hoop in ieder geval dat het slachtoffer er niks aan overhoudt. Hondenbeten genezen heel moeizaam en dikwijls komen er nog infecties bij kijken.
JDEBISSCHOP
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 03 sep 2010 17:01
Rijdt met: Cannondale

Re: 20.10.2018 - Ronse - Biking@Ronse MTB Tour 2018

Bericht door JDEBISSCHOP »

Volgens de veearts van onze club, reageren honden vooral op de ronddraaiende onderbenen.
Dus best afstappen en eventueel uw fiets gebruiken tot de hond gekalmeerd is.
Plaats reactie