Sint-Katelijne-Waver

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

Re: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door schuppe »

@biglizzard prachtig werk. En spijtig dat het met vergunningen allemaal niet gaat zoals we willen.
In het waverwoud ligt trouwens nog een grote opportuniteit. Wss moet daar genoeg voor gezaagd worden bij de politici. Maar er ligt een ruiterspad. En als de mtb route id buurt blijft vh ruiterpad zie ik echt geen bezwaren. Enzo krijgen we een tweede lus mss. Ik wil er in ieder geval aan mee werken.
Gebruikersavatar
big lizard
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 01 feb 2012 22:49
Rijdt met: S.K.W.

Re: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door big lizard »

schuppe schreef:@biglizzard prachtig werk. En spijtig dat het met vergunningen allemaal niet gaat zoals we willen.
In het waverwoud ligt trouwens nog een grote opportuniteit. Wss moet daar genoeg voor gezaagd worden bij de politici. Maar er ligt een ruiterspad. En als de mtb route id buurt blijft vh ruiterpad zie ik echt geen bezwaren. Enzo krijgen we een tweede lus mss. Ik wil er in ieder geval aan mee werken.
Het waverwoud (hondsbossen en gasthuisbossen) hebben we overwogen maar dan heb je te veel asfalt om de aansluiting met de blauwe en groene lus te maken. Sport Vlaanderen vraagt namelijk om minstens 50% offroad te hebben. En zomaar een nieuw pad aanleggen mag ook al niet meer. Daar moetje toelating voor krijgen en het moet passen in het "globaal plaatje" zoals de boswachter het noemt. Misschien een route maken vanuit O.L.V. Waver en er de Brede Zijp bijnemen. Je mag het gerust proberen van mij. Ik hou het momenteel voor bekeken. Ik heb er bijna 7 jaar aan meegewerkt. Er komt wel wat bij kijken. 10-tallen vergaderingen en plaatsbezoeken, 100-den emails, veel voorstellen gedaan en veel weigeringen gehad.
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

Re: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door schuppe »

@ big lizzard: ik denk dat veel mtb'ers u dankbaar zijn voor u jarenlange inzet hoor!
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Re: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door Svenny007 »

is er ergens een gpx te downloaden ?

als ik diegene die ik gevonden heb op http://www.skw.be/kadodderroute" onclick="window.open(this.href);return false; importeer met garmin connect krijg ik precies alleen de verbindingsroute naar bonheiden te zien ? allebei hetzelfde.... of doe ik iets verkeerd ??

of zijn de pijlen al duidelijk te volgen ?
Gebruikersavatar
big lizard
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 01 feb 2012 22:49
Rijdt met: S.K.W.

Re: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door big lizard »

Svenny007 schreef:is er ergens een gpx te downloaden ?

als ik diegene die ik gevonden heb op http://www.skw.be/kadodderroute" onclick="window.open(this.href);return false; importeer met garmin connect krijg ik precies alleen de verbindingsroute naar bonheiden te zien ? allebei hetzelfde.... of doe ik iets verkeerd ??

of zijn de pijlen al duidelijk te volgen ?
Svenny007, het GPX bestand bevat 6 verschillende tracks:

-Verbinding Bonheiden
-Verbinding Sporthal Heiveld
-Verbinding Willebroek
-Bloso S.K.W. Blauw
-Bloso S.K.W. Groen
-Bloso S.K.W. Volledig

Waarschijnlijk plaatst Garmin Connect alleen de eerste track naar je GPS toestel.
Je kan het best de gpx openen via basecamp.
Dan kan je de juiste track aanduiden en enkel die uploaden naar je GPS toestel.
Je kan ook proberen met WinGDB3, daarmee is het mogelijk om alles te gelijk te uploaden.

De bepijling heb ik verleden week volledig terug in orde gebracht maar vandaag heb ik gezien dat er ter hoogte van de Vrouwvliet en het Pasbrugbos weeral pijlen en zelfs speciaal geplaatste metalen paaltjes verdwenen zijn.
Dus best op gps rijden.
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 771
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door Den Bees »

big lizard schreef:
schuppe schreef:@biglizzard prachtig werk. En spijtig dat het met vergunningen allemaal niet gaat zoals we willen.
In het waverwoud ligt trouwens nog een grote opportuniteit. Wss moet daar genoeg voor gezaagd worden bij de politici. Maar er ligt een ruiterspad. En als de mtb route id buurt blijft vh ruiterpad zie ik echt geen bezwaren. Enzo krijgen we een tweede lus mss. Ik wil er in ieder geval aan mee werken.
Het waverwoud (hondsbossen en gasthuisbossen) hebben we overwogen maar dan heb je te veel asfalt om de aansluiting met de blauwe en groene lus te maken. Sport Vlaanderen vraagt namelijk om minstens 50% offroad te hebben. En zomaar een nieuw pad aanleggen mag ook al niet meer. Daar moetje toelating voor krijgen en het moet passen in het "globaal plaatje" zoals de boswachter het noemt. Misschien een route maken vanuit O.L.V. Waver en er de Brede Zijp bijnemen. Je mag het gerust proberen van mij. Ik hou het momenteel voor bekeken. Ik heb er bijna 7 jaar aan meegewerkt. Er komt wel wat bij kijken. 10-tallen vergaderingen en plaatsbezoeken, 100-den emails, veel voorstellen gedaan en veel weigeringen gehad.
Spijtig dat het fort van walem er niet bij zit , maar ik neem aan dat dit ook geweigerd is vanwege de vissers en eigendom van
Gebruikersavatar
big lizard
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 01 feb 2012 22:49
Rijdt met: S.K.W.

Re: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door big lizard »

Den Bees schreef:
big lizard schreef:
schuppe schreef:@biglizzard prachtig werk. En spijtig dat het met vergunningen allemaal niet gaat zoals we willen.
In het waverwoud ligt trouwens nog een grote opportuniteit. Wss moet daar genoeg voor gezaagd worden bij de politici. Maar er ligt een ruiterspad. En als de mtb route id buurt blijft vh ruiterpad zie ik echt geen bezwaren. Enzo krijgen we een tweede lus mss. Ik wil er in ieder geval aan mee werken.
Het waverwoud (hondsbossen en gasthuisbossen) hebben we overwogen maar dan heb je te veel asfalt om de aansluiting met de blauwe en groene lus te maken. Sport Vlaanderen vraagt namelijk om minstens 50% offroad te hebben. En zomaar een nieuw pad aanleggen mag ook al niet meer. Daar moetje toelating voor krijgen en het moet passen in het "globaal plaatje" zoals de boswachter het noemt. Misschien een route maken vanuit O.L.V. Waver en er de Brede Zijp bijnemen. Je mag het gerust proberen van mij. Ik hou het momenteel voor bekeken. Ik heb er bijna 7 jaar aan meegewerkt. Er komt wel wat bij kijken. 10-tallen vergaderingen en plaatsbezoeken, 100-den emails, veel voorstellen gedaan en veel weigeringen gehad.
Spijtig dat het fort van walem er niet bij zit , maar ik neem aan dat dit ook geweigerd is vanwege de vissers en eigendom van
Het fort van Walem werd inderdaad geweigerd.
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door patje2 »

Heb een stuk van de route gereden op de dijk tussen het kerkhof en Liersesteenweg lagen bomen over het pad lastig om door te komen
Gebruikersavatar
big lizard
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 01 feb 2012 22:49
Rijdt met: S.K.W.

Re: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door big lizard »

patje2 schreef:Heb een stuk van de route gereden op de dijk tussen het kerkhof en Liersesteenweg lagen bomen over het pad lastig om door te komen
Spijtig dat die boom daar nog steeds ligt, werd reeds meerdere malen gemeld aan de contactpersoon van gemeente St. Kat. Waver.
Maar het betreft daar grondgebied Mechelen.
S.K.W. heeft het doorgegeven aan Mechelen dus we wachten af.
pattap
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: di 18 mei 2010 08:07
Rijdt met: tomson

Re: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door pattap »

Deze proberen te rijden pijlen volgen is een grote ramp. Gelukkig had ik deze op gps, anders was het niet gelukt. Waarom zijn het hier andere pijltjes dan deze van sport Vlaanderen?
Plaats reactie