spd xt m8020

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mountainollie
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: za 08 apr 2006 21:36
Rijdt met: Canyon Lux CF 7.0 Specialized stumpjumper HT '08 "GESTOLEN"

spd xt m8020

Bericht door mountainollie »

Ik heb van mijn vrienden voor mijn b-day nieuwe klikpedalen gekregen.
De spd xt m8020
Ik vraag me af of deze pedalen gebruikt worden in onze wekelijkse toertochten,xc ritten.
Volgens mij zijn dit meer trail/ enduro pedalen door het groter draagvlak van de pedalen
Gebruikersavatar
funkstar
Mountainbiker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 27 apr 2007 13:58
Contacteer:

Re: spd xt m8020

Bericht door funkstar »

Het spd mechanisme is hetzelfde als bij de M8000. Dus als je dezelfde plaatjes gebruikt ga je voor in en uitlikken geen verschil voelen.

Misschien wel wat extra gewicht, maar daar tegenover staat dat je bij snelle, scherpere bochten niet het gevoel hebt dat je voet gaat kantelen.

Ook bij een valpartij en je fiets denkt het nodig te vinden om je aan te vallen zijn de M8020 iets minder vleeshappendd dan den M8000.

Conclusie: ze zijn ontwikkeld voor trail, maar kunnen zeker op een toertocht uit de voeten.
Ik gebruik de M785 daar al enkele jaren voor.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: spd xt m8020

Bericht door Free_ltd »

funkstar schreef:Het spd mechanisme is hetzelfde als bij de M8000. Dus als je dezelfde plaatjes gebruikt ga je voor in en uitlikken geen verschil voelen.

Misschien wel wat extra gewicht, maar daar tegenover staat dat je bij snelle, scherpere bochten niet het gevoel hebt dat je voet gaat kantelen.

Ook bij een valpartij en je fiets denkt het nodig te vinden om je aan te vallen zijn de M8020 iets minder vleeshappendd dan den M8000.

Conclusie: ze zijn ontwikkeld voor trail, maar kunnen zeker op een toertocht uit de voeten.
Ik gebruik de M785 daar al enkele jaren voor.
Raar, maar waar, maar zat 2 minuten geleden nog te zien naar eventueel nieuwe pedalen. Maar zag ook het verschil tussen de M8000 en M8020 en vroeg me al af wat de voordelen waren. Dus enkel het gevoel van kantelen? Want storen doet mij dat niet.
Gebruikersavatar
mountainollie
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: za 08 apr 2006 21:36
Rijdt met: Canyon Lux CF 7.0 Specialized stumpjumper HT '08 "GESTOLEN"

Re: spd xt m8020

Bericht door mountainollie »

Free_ltd schreef:
Raar, maar waar, maar zat 2 minuten geleden nog te zien naar eventueel nieuwe pedalen. Maar zag ook het verschil tussen de M8000 en M8020 en vroeg me al af wat de voordelen waren. Dus enkel het gevoel van kantelen? Want storen doet mij dat niet.
Ja ik heb ook nog nooit het gevoel van kantelen gehad.

Dus dat kan geen problemen geven, integendeel het zou zelfs beter zijn.
Super
Plaats reactie