Niner vs Bergamont, XC vs Trail

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Niner vs Bergamont, XC vs Trail

Bericht door Free_ltd »

TopBike schreef:Ik voorzie je graag van een offerte voor een RKT ;-)
Dat geloof ik best. Zal u eens pm'en :lol:
Gebruikersavatar
kovan
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: za 24 sep 2011 20:44
Rijdt met: ene mee eps, en ene mee kees

Re: Niner vs Bergamont, XC vs Trail

Bericht door kovan »

Welke pluspunten heeft niner t.o.v. andere merken waardoor je dit merk zo prefereert?
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Niner vs Bergamont, XC vs Trail

Bericht door Free_ltd »

kovan schreef:Welke pluspunten heeft niner t.o.v. andere merken waardoor je dit merk zo prefereert?
Geen idee. Heb er een warm gevoel bij. Niner blijft voor mij iets speciaals. Er werd vroeger gesproken over de uitzonderlijke geometrie, maar de Specialized rijders verantwoorden de gigantisch dure prijs van een Speci ook door te zeggen dat ze de beste geometrie hebben.

Dus ja, is het allemaal waar :lol:

Waarom koopt een mens een bepaald merk? Merida heeft ook goede fietsen, maar de fully's vind ik ronduit lelijk. Tis alsof ze nog 10 jaar terug in de tijd zitten.

Zelf wil ik zoveel mogelijk bang for the bucks en dan zou ik het beste af zijn met een Canyon, maar ik gun de LBS ook nog wel wat en bij Niner zijn er soms wel kaders te rapen aan interessante prijzen. De LBS had me gezegd dat hij hem mss wel binnen een beperkt budget kon afleveren en dus ben ik benieuwd. Topbike gaat ondertussen ook een offerte maken.

Als de Niner niet door gaat, dan weet ik het nog niet. Tis niet dat ik persé iets nieuws 'moet' hebben, maar verandering van spijs doet eten hé :lol:
De Canyon Lux is thans ook een mooi machientje. Heb ook lang met de Orbea Oiz M30 eagle in mijn hoofdje gezeten die in principe wel de afmontage heeft die ik in gedachte heb. Maar dat is ook weer een andere LBS dus.

Die Bergamont die ik in de eerste post vermeldde heeft ook de juiste afmontage, maar is dan weer een trailfiets. Zijn XC variant is dan weer niet boost (wat ik weer niet begrijp dan).
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Niner vs Bergamont, XC vs Trail

Bericht door KrisMaes76 »

KrisMaes76 schreef:De banden doen ook veel aan de snelheid van een fiets en je moet niet perse naar de ardennen om van een trail bike te genieten. Zelfs in Gent doe ik er mn voordeel mee, hier zijn ook een paar stevige (maar korte) uitdagingen. Of bvb Bois de reves bij Bxl
Het verschil in rolweerstand tussen een minion DHR ii en een ardent race is wel vrij groot. met die DHR geraak ik dan wel weer boven op een steile helling met heel losse grond, terwijl die ardent allang aan het doorslippen is.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Niner vs Bergamont, XC vs Trail

Bericht door Free_ltd »

KrisMaes76 schreef:
KrisMaes76 schreef:De banden doen ook veel aan de snelheid van een fiets en je moet niet perse naar de ardennen om van een trail bike te genieten. Zelfs in Gent doe ik er mn voordeel mee, hier zijn ook een paar stevige (maar korte) uitdagingen. Of bvb Bois de reves bij Bxl
Het verschil in rolweerstand tussen een minion DHR ii en een ardent race is wel vrij groot. met die DHR geraak ik dan wel weer boven op een steile helling met heel losse grond, terwijl die ardent allang aan het doorslippen is.
Met banden moet ik nog wat zoeken. Rij nu al een hele tijd met rocket rons en tot nu toe wel tevreden van.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Niner vs Bergamont, XC vs Trail

Bericht door _anonymus_ »

Wat is het nu geworden? Ik lees in een ander topic dat je hem zaterdag mag afhalen.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Niner vs Bergamont, XC vs Trail

Bericht door Free_ltd »

Niner RKT, maar met 120mm. Zal m zodra ik hem heb in showroom zetten.
Gebruikersavatar
poeperman
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: ma 27 jan 2014 17:19

Re: Niner vs Bergamont, XC vs Trail

Bericht door poeperman »

Free_ltd schreef:
kovan schreef:
Die Bergamont die ik in de eerste post vermeldde heeft ook de juiste afmontage, maar is dan weer een trailfiets. Zijn XC variant is dan weer niet boost (wat ik weer niet begrijp dan).

De Bergamont Fastlane is wel boost hoor...
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Niner vs Bergamont, XC vs Trail

Bericht door Free_ltd »

poeperman schreef:
Free_ltd schreef:
kovan schreef:
Die Bergamont die ik in de eerste post vermeldde heeft ook de juiste afmontage, maar is dan weer een trailfiets. Zijn XC variant is dan weer niet boost (wat ik weer niet begrijp dan).

De Bergamont Fastlane is wel boost hoor...
Volgens de website toch niet.
Gebruikersavatar
poeperman
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: ma 27 jan 2014 17:19

Re: Niner vs Bergamont, XC vs Trail

Bericht door poeperman »

juist... blijkbaar enkel de vork...
Plaats reactie