flat pedal schoenen kopen

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Plaats reactie
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

flat pedal schoenen kopen

Bericht door dirkdierickx »

Weet er iemand waar je in godsnaam in belgie flat pedal schoenen kan kopen?
Het lijkt wel alsof flat pedals hier niet bestaan :(
Online bestellen wil ik niet, want aan schoenen moet je toch wat aandacht besteden en hoewel je ze meestal wel (kostenloos) kan terugsturen is het een hoop gedoe.

regio vl-br, limburg maar als het niet anders kan, dan rij ik wel een stuk om natuurlijk.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: flat pedal schoenen kopen

Bericht door KrisMaes76 »

dirkdierickx schreef:Weet er iemand waar je in godsnaam in belgie flat pedal schoenen kan kopen?
Het lijkt wel alsof flat pedals hier niet bestaan :(
Online bestellen wil ik niet, want aan schoenen moet je toch wat aandacht besteden en hoewel je ze meestal wel (kostenloos) kan terugsturen is het een hoop gedoe.

regio vl-br, limburg maar als het niet anders kan, dan rij ik wel een stuk om natuurlijk.
bikester.be, daar bestel je er een aantal en hetgeen je niet aanstaat, stuur je terug.

namen die ik af en toe wel zie passeren als het over niet-lycra gaat zijn G-bikes in Westerlo en Swooth in Aarschot. Swooth ben ik wel al binnen geweest, maar niet op gelet of ze veel schoenen hebben
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: flat pedal schoenen kopen

Bericht door Free_ltd »

Dat is hier idd minder te vinden. In Vlaanderen lijkt het wel dat de meesten XC rijders zijn met klikpedalen en dit terwijl wij wel wat hoogtemeters hebben. Wallonië is een beetje anders.
Maar als ik dat op nederlandse forums en fb groepen kijk, lijkt het alsof ze in 'platte' nederland grotendeels op trail bikes rijden met flat's. Onbegrijpelijk. Moet er nog steeds mee lachen als die mannen een strava'tje posten van 66km en 47hm's :lol: :lol: :lol: Als ge rond het Leuvense gaat rijden zit ge al na 5km aan zoveel hm's :lol:

Online zijn ze idd veel te vinden, maar ne mens wilt ook al eens passen hé. Heb zo een beetje hetzelfde voor met een helm. Zou graag een nieuwe helm willen en zie er wel mooie, maar wil ze effectief kunnen passen en de meeste winkels hebben een triestig aanbod.
Gebruikersavatar
Pasta
Mountainbiker
Berichten: 209
Lid geworden op: wo 12 dec 2012 09:05

Re: flat pedal schoenen kopen

Bericht door Pasta »

Barracuda heeft oa five ten
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: flat pedal schoenen kopen

Bericht door dirkdierickx »

swooth en barracuda, zal ik dit weekend eens binnenspringen, thx!
hitchhikerzguide
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: di 08 aug 2017 09:21

Re: flat pedal schoenen kopen

Bericht door hitchhikerzguide »

Singletrack bikes Hasselt heeft five ten
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: flat pedal schoenen kopen

Bericht door dennisVO »

Five Ten heeft echt geen mooie modellen vind ik ...

ik heb net 661 besteld, hopelijk heb ik ze snel.
(https://sixsixone-europe.myshopify.com/ ... -shoe-gray)

mijn clipless schoenen (Mavic Alpine XL) komen van bikester en, inderdaad zoals hier al gezegd, gewoon 2 paar besteld om te passen en dan 1 paar teruggestuurd. Echt een gedoe vind ik dat niet hoor. Gewoon een retour afprinten en op de post gaan afgeven. Minder gedoe dan een uur in den auto om maar een beperkt aantal modellen te kunnen zien/passen.
stefbikefuji
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: za 01 feb 2014 00:01
Rijdt met: Fuji slm 1.1. Dartmoor hornet

Re: flat pedal schoenen kopen

Bericht door stefbikefuji »

G-bikes in westerlo, Mtb-servicepunt in Houthalen-Helchteren,flatpedalschoenen bij de vleet.
Gebruikersavatar
BlackRaider
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: za 30 jul 2011 20:50
Rijdt met: YT Jeffsy 29
Contacteer:

Re: flat pedal schoenen kopen

Bericht door BlackRaider »

Wat ik niet snap is dat je online bestellen teveel gedoe vindt maar het halve land rondrijden voor een paar schoenen niet?
Koop ze gewoon online, dan heb je zoveel keuze. Ik begrijp zelf ook niet waarom er amper fietsenwinkels zijn die deftige mountainbike schoenen verkoopen.

Soit, naar mijn ervaring de beste mountainbike schoenen zijn Five Ten en O'Neal :-)
Plaats reactie