Winterjas, maar voor e-bike!

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Winterjas, maar voor e-bike!

Bericht door MC Jo »

Mountainbike is mijn ding. In de winter heb ik met een thermisch onderlijf en een technische wintervest over het algemeen genoeg. Bij de paar keren dat het -10 is, doe ik nog een extra wintervest aan.

Sinds deze week doe ik mijn woon-werk verkeer met een e-bike ipv met de mtb! er is wel duidelijk een verschil tussen MTB-en, waarbij bovenlijf ook wel beweegt, en rijden op de baan. Er is dan nog een verschil tussen rijden op de baan met een MTB, waarbij mijn snelheid rond de 25 ligt en de e-bike, waarbij de snelheid boven de 40 ligt.

Soit, gisteren was het buiten nog niet eens zo koud, toch had ik met mijn thermisch onderlijfje + wintervest maar net warm genoeg. Ik vrees dat ik deze ochtend, bij 3 graden, toch redelijk kou zou gehad hebben. Morgen weet ik meer, want dan ga ik terug op pad van G'bergen naar Brussel.

Vraag : wat is een geode wintervest voor deze omstandigheden? Om aan te doen bovenop het thermisch onderlijfje en de technische wintervest.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Winterjas, maar voor e-bike!

Bericht door Free_ltd »

-10°C maakt ge sowizo niet veel mee. Ik heb zelfs op de fiets nog nooit meer aan gehad dan het zwaarste van B-Twin met daaronder een thermisch truitje. En bij heel slecht weer nog eens de regenjas van B-Twin erover.

Op zich is met sporten de kou geen probleem, maar eerder de vochtigheid. Zo heb ik op wintervakantie zelden last van kou en heb ik zelfs al met -24°C boven op de top gestaan in Kaprun. Zo koud dat gewoon de bindingen van mijn snowboard terug open sprongen :lol: Maar dan is het droog.

Vorig jaar de TT van Huldenberg of Vossem gereden toen het ineens zo hard begon te sneeuwen. De kou was niet het probleem, maar op gegeven moment zijt ge van die sneeuw zo nat, dat het niet meer te doen was. Op dat moment had ik geen warme kledij nodig, maar wel iets dat water tegen houdt. Te warm gaat ge u kapot zweten.

Dus vooral eens zien naar iets dat niet te warm is, maar wel compleet wind en water tegen houdt. :lol:
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: Winterjas, maar voor e-bike!

Bericht door julie »

inderdaad een goretex jas die "ademt", is het beste.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Winterjas, maar voor e-bike!

Bericht door _anonymus_ »

Ik heb een Goretex-jas van Gore Bike Wear.
Ik heb deze hoofdzakelijk gekocht voor regenweer, maar ik gebruik deze ook voor woon-werk op frisse ochtenden. Mijn heentraject is veel bergaf, zal wel wat vergelijkbaar zijn met een elektrische fiets qua kougevoel.
Houdt veel buiten en ademt toch nog. In de namiddag gaat deze wel meestal in de rugzak, dan vind ik deze laag meestal te warm.
Plaats reactie