Sint-Katelijne-Waver

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

Re: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door schuppe »

Ach. Dan doen we bij aankomst diejen toer nog ne keer op ons peddeltempo he ;)
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door patje2 »

schuppe schreef:Net opgevangen dat de bloso pijltjes een paar maanden na de opening worden gezet.
Heb gisteren avond een deel van de route gereden. Er hangen al een deel pijlen, dus we kunnen op eigen tempo de route rijden. Best een mooi stuk dat ik gedaan heb
Hans79
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 09 jan 2013 11:31
Rijdt met: Cube Acid, Prorace gravelbike

Re: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door Hans79 »

schuppe is zondag naar de officiële opening geweest, zelf heb ik uiteindelijk gepast uit tijdgebrek (en ook een beetje door de regen).

De route zal later nog wegwijzers van Sport Vlaanderen krijgen, maar er zijn nu al voorlopige wegwijzers. Je kan ook de gpx downloaden. Alle info op de website van de gemeente: https://www.sintkatelijnewaver.be/kadodderroute.
Er is aansluiting voorzien met Bonheiden aan de ene kant en Willebroek aan de andere, dus je kan nu letterlijk honderden km mountainbiken in de regio zonder van de routes te moeten afwijken.
Goed gedaan, zo vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen. :-"
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door patje2 »

Ik was ook aanwezig op enkele plaatsen er veel uitgehaald op andere plaatsen kon meer maar waarschijnlijk geen toelating van de eigenaars bv (Spoorwegen en Militair domein) aan de Zavelenberg kon veel meer uitgehaald worden. Tijdens de tocht viel het best mee van de regen en het tempo zat goed.
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

Re: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door schuppe »

patje2 schreef:Ik was ook aanwezig op enkele plaatsen er veel uitgehaald op andere plaatsen kon meer maar waarschijnlijk geen toelating van de eigenaars bv (Spoorwegen en Militair domein) aan de Zavelenberg kon veel meer uitgehaald worden. Tijdens de tocht viel het best mee van de regen en het tempo zat goed.
@patje2 dan gok ik da gij dieje met dieje fatbike waart. leuk mekaar eens live gesproken te hebben ;)
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door patje2 »

schuppe schreef:
patje2 schreef:Ik was ook aanwezig op enkele plaatsen er veel uitgehaald op andere plaatsen kon meer maar waarschijnlijk geen toelating van de eigenaars bv (Spoorwegen en Militair domein) aan de Zavelenberg kon veel meer uitgehaald worden. Tijdens de tocht viel het best mee van de regen en het tempo zat goed.
@patje2 dan gok ik da gij dieje met dieje fatbike waart. leuk mekaar eens live gesproken te hebben ;)
Goede gok ik was met de fat bike.
Was jij het waar ik naast reed in het begin van de rit.
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

Re: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door schuppe »

patje2 schreef:
schuppe schreef:
patje2 schreef:Ik was ook aanwezig op enkele plaatsen er veel uitgehaald op andere plaatsen kon meer maar waarschijnlijk geen toelating van de eigenaars bv (Spoorwegen en Militair domein) aan de Zavelenberg kon veel meer uitgehaald worden. Tijdens de tocht viel het best mee van de regen en het tempo zat goed.
@patje2 dan gok ik da gij dieje met dieje fatbike waart. leuk mekaar eens live gesproken te hebben ;)
Goede gok ik was met de fat bike.
Was jij het waar ik naast reed in het begin van de rit.
inderdaad.
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

Re: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door schuppe »

De officiele bloso pijlen komen pas binnen ee half jaar a een jaar. Dan toch maar gemeld dat er duidelijker en andere pijlen moeten komen ( de huidige waren net dezelfde dan de familietocht). Er zou voor gezorgd worden!
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door patje2 »

schuppe schreef:De officiele bloso pijlen komen pas binnen ee half jaar a een jaar. Dan toch maar gemeld dat er duidelijker en andere pijlen moeten komen ( de huidige waren net dezelfde dan de familietocht). Er zou voor gezorgd worden!
De reden is dat er blijkbaar nieuwe licht gewijzigde sportvlaanderen pijltjes(night-bike proef) komen en zijn de oude reeds bijna op info vernomen van sport Vlaanderen enige tijd geleden.
Gebruikersavatar
big lizard
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 01 feb 2012 22:49
Rijdt met: S.K.W.

Re: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door big lizard »

Als routecommissaris van MTB Elzebikers kom ik hier toevallig een topic van de Sport Vlaanderen route Sint Katelijne Waver tegen.
Hierbij geef ik jullie een beetje duiding over wat er nog te gebeuren staat met de "Kadodderroute" te Sint Katelijne Waver.

De bepijling is voorlopig omdat er nog enkele vergunningen niet volledig rond zijn (zou in orde moeten komen in de loop van 2019). De opening moest gebeuren vóór de verkiezingen.
De keuze van de pijlen is inderdaad soms verwarrend met de grotere pijlen van het Groentenpad.

Eén van de vergunningen betreft het oud oefenterrein aan de Zavelenberg. Het ganse terrein wordt gekocht door A.N.B. (Agentschap Natuur en Bos) en zal verdeeld worden voor verschillende doeleinden o.a. Mountainbiken, wandelen, hondenweide, kinderspeelbos, enz...
Het cyclocrossparcours zoals we het nu kennen zal gedeeltelijk vervallen om conflicten met andere recreanten te vermijden. Als alternatief komt er naast de fietsostrade een lange singletrack vanaf de brug onder de R6 tot aan de Duivenstraat.

Het mooie stuk oude spoorweg te Kauwendaal mag niet in de route opgenomen worden omdat dit nog steeds van de spoorwegen is.

Verder is er nog een klein stukje singletrack achter het voetbalveld van RB Elzestraat waarvoor nog een alternatief wordt gezocht i.v.m. eigendomsrechten, waarschijnlijk komt er een singletrack via het bosje ernaast.

Oorspronkelijk (ben er zelf 6 jaar mee bezig geweest) hadden we een toer van +/- 32 km met onder andere het St.Michielsdomein en het fort van Walem. Er werd zelfs een extra lusje richting Mouriaubos te Duffel aangevraagd. Nergens kregen we toelatingen voor.
Als alternatief hebben we er kunnen voor zorgen dat er enkele nieuwe stukken mochten aangelegd worden: singletrack in het Loerenboske Pasbrug, nieuw pad naast de Spildoorvijver te Walem en een beetje verder een nieuw stuk naast de E19 waar er zelfs een brugje werd aangelegd.

Als alles in orde komt dan zou de ganse route +/- 53 % offroad zijn wat zeker niet slecht is in onze omgeving.

Ps. Als jullie merken dat er ergens pijlen verwijderd of afgebroken zijn dan mogen jullie dat hier melden, ik breng het dan terug in orde.
Plaats reactie