Hammerhead Karoo

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
koen76
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 13 nov 2017 18:03

Re: Hammerhead Karoo

Bericht door koen76 »

Op Facebook is er een hammerhead karoo users groep. Vraag om lid te worden. Veel tips en suggesties. Ook hammerhead zelf heeft nu een support pagina met tips en suggesties om in de software te implementeren.
Gebruikersavatar
kovan
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: za 24 sep 2011 20:44
Rijdt met: ene mee eps, en ene mee kees

Re: Hammerhead Karoo

Bericht door kovan »

Hoe zijn de ervaringen ondertussen?
koen76
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 13 nov 2017 18:03

Re: Hammerhead Karoo

Bericht door koen76 »

Iedereen die er 1 heeft lijkt enthousiast . Elke week is er wel een update. Dus software komt wel in orde. En iedereen vindt de hardware super...

Heb er toch nog 1 besteld. Eind april midden mei komt ie!
Gebruikersavatar
cuby
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 15 apr 2004 21:54

Re: Hammerhead Karoo

Bericht door cuby »

Ik ben er nu ongeveer een kleine drie maand mee aan de slag en kan zeggen dat het in orde lijkt te komen. Ik heb een replacement gehad nadat de eerste steeds vastliep (hij stopte en de rit werd niet opgeslagen). Nu kan ik routes uploaden, volgen, TBT check ik volgende week opnieuw, er is net een update geweest van de software (komt elke vrijdag).
Ze gaan nu ook iedereen een nieuw ontworpen bracketfoot sturen, er zijn verschillende breuken geweest (de hardware is zwaarder dan een Garmin); Duidelijk nog een product waaraan nog wat fine-tuning moet gebeuren maar voorlopig lijken ze dat allemaal op te volgen en aan te passen.
Powerflor
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 11:01
Rijdt met: Speci

Re: Hammerhead Karoo

Bericht door Powerflor »

Hoi,

Ik heb al geruime tijd garmin gps-sen edge 800, 820 en vrouw 800 en 1000.
Ik stoorde mij al langer aan de vele software bugs van Garmin (zowel connect als de edge zelf).
Dit geld voor ons beide.
Na onze vorige vakantie waar we 100% op gps reden(al waren we op de plek al bekend), hebben we zoveel problemen gehad , dat we op een gegevens het ding wilde weggooien(niet in de natuur , maar in de tirolse vuilbak, maar spijtig(of gelukkig) genoeg stonden er niet veel.

Dus ik ben de zoektocht naar een alternatief begonnen. Lezyne,(aleen grijs/wit scherm),sigma(merk heeft mij nooit aangesproken, mio(zelfde als sigma). Polar en wahoo lijken uit de jaren 80 te komen voor design.

Tot ik de site van dcrainmaker nog eens raadpleegde en daar Hammerhead zag staan en deze zag er toch wel zeer modern uit. Nu al wat gesnord op het net. Maar zit toch nog met wat vragen:

1. Hoe worden sensoren gekoppeld. ANT+ of bluetooth , heb nu garmin ant+ op alle fietsen.
2. App's beschikbaar zoals bij Garmin?
3. Werkt de SIM in belgie? en welk type sim is het ?
4. Meerdere fietsen te configureren zoals bij Garmin bv. Weg, mtb, trainer.
5. Service bij problemen?
6. Totale prijs incl alle taksen?
7. Waterdichtheid voor de belgische mud?
8. Voor de gebruikers: zou je deze nog terug kopen?
9. De stuurconnectie : houder compatible met enig bekend merk?
10. Zijn er talen te kiezen?
11. Zijn er rubber covers beschikbaar tegen vallen en stoten?
Japie carbon
Mountainbiker
Berichten: 884
Lid geworden op: di 04 okt 2011 08:52
Rijdt met: Scott scale 29

Re: Hammerhead Karoo

Bericht door Japie carbon »

Heb je zelf al gezocht?? Vee antwoorden kan je vinden op de hammerhead site.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Hammerhead Karoo

Bericht door RigolleM »

Powerflor schreef:Hoi,

Ik heb al geruime tijd garmin gps-sen edge 800, 820 en vrouw 800 en 1000.
Ik stoorde mij al langer aan de vele software bugs van Garmin (zowel connect als de edge zelf).
Dit geld voor ons beide.
Na onze vorige vakantie waar we 100% op gps reden(al waren we op de plek al bekend), hebben we zoveel problemen gehad , dat we op een gegevens het ding wilde weggooien(niet in de natuur , maar in de tirolse vuilbak, maar spijtig(of gelukkig) genoeg stonden er niet veel.
Over welke software bugs heb je het hier?
Als je onderweg uw GPS wilt weg gooien, moet er iets zijn fout gelopen met de navigatie, vermoed ik. Welke problemen heb je toen gehad?
Powerflor schreef: Polar en wahoo lijken uit de jaren 80 te komen voor design.
Beetje kort door de bocht imho... of bedoel je dat de Wahoo Elemnt geen kleurenscherm bevat?
Powerflor schreef: Tot ik de site van dcrainmaker nog eens raadpleegde en daar Hammerhead zag staan en deze zag er toch wel zeer modern uit.
OK, design komt op de eerste plaats en daarna het functionele... :roll:
Powerflor schreef: Nu al wat gesnord op het net. Maar zit toch nog met wat vragen:

1. Hoe worden sensoren gekoppeld. ANT+ of bluetooth , heb nu garmin ant+ op alle fietsen.
2. App's beschikbaar zoals bij Garmin?
3. Werkt de SIM in belgie? en welk type sim is het ?
4. Meerdere fietsen te configureren zoals bij Garmin bv. Weg, mtb, trainer.
5. Service bij problemen?
6. Totale prijs incl alle taksen?
7. Waterdichtheid voor de belgische mud?
8. Voor de gebruikers: zou je deze nog terug kopen?
9. De stuurconnectie : houder compatible met enig bekend merk?
10. Zijn er talen te kiezen?
11. Zijn er rubber covers beschikbaar tegen vallen en stoten?
Heb je wel de review van DC Rainmaker gelezen? ](*,)
Of uberhaupt reviews of YT fimpjes bekeken?
1. ANT+ & BT
2. Is een Android fietscomputer dus heb je helemaal geen apps nodig
3. Micro SIM (zit adapter bij voor Nano SIM) en je moet er zelf een SIM in plaatsen
4. Zoals Garmin? Toch niet zo ontevreden? Neen
5. Is een Amerikaans produkt zonder verdelers in Europa, dus helaas ga je niet naar je favoriete bakker kunnen stappen voor service...
6. Kan je toch zelf uitrekenen?
7. Je valt terug door de mand (staat zelfs op de tweede paragraag van DCR): IP67
8. Ik pas
9. Het is een Garmin-compatible mount (grote gaten in die mand :-D )
10. Vind ik niks over terug, dus ik vrees er voor
11. Er is een lanyard voorziening, zou ik ook maar toepassen, want blijkbaar is de mount niet zo stevig :wink:

Momenteel zijn er nog steeds problemen bij het navigeren, lees je al te vaak op user feedbacks (FB, forums, comment reviews,..). Hammerhead brengt constant updates uit, dus dit komt zeker in orde.

Het stoort jou om met Garmin verder te doen wegens bugs, en je wilt overstappen naar een nog niet zo'n volwassen produkt als de Hammerhead Karoo. Als je tot aankoop over gaat, kan je mij dan laten weten via PB in welke vuilbak ik moet zijn :-D
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Hammerhead Karoo

Bericht door RigolleM »

Japie carbon schreef:Heb je zelf al gezocht?? Vee antwoorden kan je vinden op de hammerhead site.
't Regent en had wat tijd om te antwoorden :lol:
Powerflor
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 11:01
Rijdt met: Speci

Re: Hammerhead Karoo

Bericht door Powerflor »

Ondertussen al wat meer gevonden. Maar handiger voor mij om alle vragen in één reactie te plaatsen, dan 10 verschillende.

Wat mij stoort aan Garmin:
1. slechte bluetooth connectie.
2. update dewelke slecht of niet werken, algemeen software
3. lange upload tijd, als het lukt.
4. Dikwijls berekeningsfouten.
5. Snel leeg.
6. sensoren dewelke constant connectie verliezen en vervolgens direct terug gevonden worden.
7. zoals laatst op vakantie, routes die verdwijnen en terug verschijnen, routeberekeningsfouten.
8. Verschrikkelijk slechte touch.
9.het leesbaar scherm op zich word steeds kleiner doordat de blauwe rand rondom groter word.
10. toestel reageert niet of nauwelijks als je iets doet met navi.

=> dit zijn opmerkingen die ik niet alleen ondervindt,maar ook andere leden van onze bikergrooep dewelke met nieuwere en oudere versie rijden van garmin.
Design is niet het hoogpunt, maar eerste indruk en voeling spelen natuurlijk ook wel mee.
en ja ik heb nu ook wa meer tijd om te typen.

Voor alle bovenstaande opmerkingen is ondertussen een mail naar Garmin Service vertrokken.

Voorlopig nog niet in de vuilbak. :-$
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Hammerhead Karoo

Bericht door RigolleM »

Alvast bedankt voor de feedback.

1. BT is niet alleen bij Garmin een probleem maar bij veel produkten. Daarom dat ANT+ nog altijd de voorkeur krijgt voor communicatie met sensoren. Om te koppelen met een smarpthone heb je inderdaad BT nodig, en daar is de compatibiliteit tussen de verschillende BT protocollen noodzakelijk en daar wringt nu net het schoentje.
2. Tja, daar heeft Garmin niet alleen last van hoor... Software te vroeg releasen en laten testen door de gebruikers... Als het te gortig wordt trekken ze dan de update terug in. Mijn tip: heb je geen problemen met de huidige software en zijn de nieuwe features niet noodzakelijk: niet updaten en wachten tot de userbase (via fora bv.) algemeen tevreden is. Ik zet sowieso auto updates af, op geen enkel van mijn devices
3. via Wi-Fi of gewoon rechtstreeks op PC? Met Garmin Edge 800 kon ik alleen uploaden via USB kabel en dat ging altijd zeer vlot.
4. Al eens gewoon met tracks of koersen gereden zonder routering. Dus gewoon de track/koers tonen op kaart en zelf het kruimelspoor volgen? Als je van track gaat krijg je enkel een waarschuwing dat je afwijkt en moet je wel zelf naar de track rijden.
5. Daar heb ik ook soms last van... zal met de leeftijd te maken hebben en het te weinig trainen... :lol: Och, je bedoelt de batterij 8) Over welk toestel heb je het? Mijn Edge 800 houdt het nog minstens 8 uur vol en heb die al sinds zijn beginjaren.
6. Originele sensoren? via ANT+ of BT? BT zie puntje één, ANT+ daar heb ik nu weinig issues mee, behalve als de batterij van de sensoren leeg beginnen te geraken.
7. Zie puntje 4, vergeet routeren (en dus herbereken) en volg gewoon een track/koers. Ik gebruik zelden nog routeren, enkel nog als ik met de koers op de weg rij, dan heeft de fietsGPS genoeg tijd om zich aan te passen
8. Beter geen touch dan een slechte... Edge 820? Lees je heel vaak. Momenteel geen last meer van, heb zo'n ouderwetse Wahoo Elemnt :lol:
9. Kleine schermen, lage resolutie en veel info weergeven... beetje the story of Garmin's life, toch zeker voor de kleinere modellen (Edge 520/820)
10. Welk toestel?
Plaats reactie