GESTOLEN BIKE'S

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door KUBA »

PeterG schreef:
Sammerd88 schreef:Toppunt: we weten wie ze heeft gestolen en waar, maar ze laten politie niet binnen en huiszoekingsbevel krijg je niet zomaar voor “maar een paar fietsen”.
Lang leve het belgisch recht.
Dat vind ik echt erg... :evil: hopelijk krijg je ze op de één of andere manier toch terug
???? Mocht ik weten waar ze staan zou ik de politie niet nodig hebben me dunkt , enkel een baseball knuppel en wat vrienden...
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door Muntanya »

Sammerd88 schreef: Toppunt: we weten wie ze heeft gestolen en waar, maar ze laten politie niet binnen en huiszoekingsbevel krijg je niet zomaar voor “maar een paar fietsen”.
Lang leve het belgisch recht.
Klacht indienen bij Comité P dat de politie haar werk niet doet.
Mocht iemand iets zien, zeker komend weekend op de toertocht in IGM, graag laten weten.
Wat heeft dat voor zin? Als je nu al weet waar de fietsen zijn.

Zeker, en zeker, de raad om met een knokploeg de fietsen gaan terughalen niet opvolgen. Huisvredebreuk en geweldpleging zijn ernstige misdrijven en daar zou de luie politie misschien wel eens haar gat voor opheffen. Hiermee praat ik geen diefstal goed he! Uw rechtvaardigheidsgevoel zou gewoon nog erger geprikkeld worden als u wél en zij niet in de cel gaan.
Sammerd88
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: di 23 feb 2016 13:02

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door Sammerd88 »

Wat heeft dat voor zin? Als je nu al weet waar de fietsen zijn.
Je weet nooit dat ze het lef hadden om op te dagen op een toertocht ermee.
Kans was heel klein, maar ook niet onbestaande.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door Free_ltd »

Als de politie daarvis geweest en ze laten niemand binnen, dan ga ik er vanuit dat die fietsen daar niet meer zijn. Anders zijn die pikkedom omdat zij niet weten dat er geen huiszoekingsbevel komt. Dat laatste lijkt me thans moeilijk te geloven.
Rafken
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: di 28 okt 2008 12:07
Rijdt met: Specialized Rockhopper SL Comp 2011

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door Rafken »

Hoi allen

Wist niet dat er een speciaal topic hiervoor was, mocht iemand deze tegenkomen, graag seintje.
Redelijk unieke kleurencombo, niet eerder gezien.

Betreft Specialized Rockhopper SL 29"

Gestolen te Zellik op 26/10.
had nog extra specialized carbon bar-ends en drinkbushouder

Afbeelding

Bedankt :-? :-) :evil:
XSV_Steph
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 19 sep 2018 18:42
Rijdt met: 2017 Scott Genius 700 LT Tuned // 2018 YT Tues // 2018 Trek Marlin 7

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door XSV_Steph »

heb hier een snel ff door de topic gelezen en tis ongeloofelijk tot waar ze je fiets komen stelen en op elk uur van de dag... :(

ALS ik mn duurdere fiets al eens neem om bv naar het werkt te rijden, neem ik (los van een gewoon slot om hem vast te ketenen) altijd zo een remschijfslot met bewegingsdetectie/alarm mee. Had dat nog liggen van vroeger met de moto mr je kan dat perfect op je remschijf van je mtb zetten.. bij het minste dat je fiets beweegt gaat er een alarm af van 110db.

mss een beetje overkill mr het geeft me veiliger gevoel. Het is maar een tip voor wie dit interessant zou vinden.

ik gebruik deze:

Afbeelding
kootje
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 21:22

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door kootje »

Op zich een aardige oplossing als aanvullend slot.
Alleen bij de meeste werkgevers staan er vaak tientallen tot wel honderden fietsen geparkeerd in een kleine ruimte, dus ook veel mensen die daar rondlopen. Dus als er dan ook maar iemand even tegen je fiets loopt, gaat meteen dat alarm af.
Klinkt lekker hol in de meeste fietsenstallingen... :lol:

Vandaar dat ik mijn dure fiets fijn thuis laat en een goedkope ww fiets er bij heb...
XSV_Steph
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 19 sep 2018 18:42
Rijdt met: 2017 Scott Genius 700 LT Tuned // 2018 YT Tues // 2018 Trek Marlin 7

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door XSV_Steph »

ja volledig akkoord indien in een kleine ruimte en zeker als er nog andere fietsen in de dichte nabijheid staan. Ik neem meestal ook mn goedkopere hardtail om mee naar het werk te rijden. Maar zelfs als ik die hardtail bv gebruik om naar de winkel te gaan of een pintje ga drinken, dan gebruik ik ook dat remschijfslot.

Of als je een tourrit hebt en je je fiets voor of na de rit daar ergens wil achterlaten of stellen, is dit een goede oplossing. Maakt mij niet uit als dat af en toe eens afgaat omdat iemand tegen je fiets stoot.. je aandacht wordt dan wel meteen getrokken door het alarm. Het zal die ene keer maar eens zijn dat ze hem effectief willen stelen. Better safe then sorry..

Ook voor mensen die hun fiets in de tuin in een tuinhuis of garage opbergen is dit mss wel een goede oplossing. Het alarm op zich heeft al een afschrik effect en trekt gewoon de aandacht.
Lbergman
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 31 dec 2018 14:43

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door Lbergman »

AfbeeldingS-Works Epic (specialized) vandaag, 31 dec 2018 gestolen van de bewaakte parking vd toertocht in RETIE!
AUB MELD MIJ INDIEN JE DEZE FIETS ERGENS HEBT GEZIEN. HIJ IS UNIEK DAAR HIJ NIET IN DE STANDAARD KLEUREN INGESPOTEN

MAT ZWART MET RODE OUTLINE S-WORKS LETTERS. FULLY L
Gebruikersavatar
waarnaartoe
Mountainbiker
Berichten: 173
Lid geworden op: do 13 okt 2016 12:20
Rijdt met: Specialized Epic Marathon

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door waarnaartoe »

Hoe leep gaan ze te werk om op bewaakte stalling een fiets te stelen.
Hoe erg... zo een mooie fiets... dat is gvd balen!

Hopelijk komt ie nog terecht.
Plaats reactie