Welke fully?

Voor alles wat met All-mountain / Enduro heeft te maken ..
Gebruikersavatar
Supra
Mountainbiker
Berichten: 577
Lid geworden op: zo 09 jul 2006 23:37
Rijdt met: Ridley Ignite; Hope; Sram X.O; DT Swiss; Reba Worldcup; Tune; Ritchey WCS; NoTubes...
Contacteer:

Re: Welke fully?

Bericht door Supra »

Tot nu toe dik tevreden van de Spectral. Ik ben nog aan het zoeken naar de juiste afstelling voor de schokdempers maar dat kom wel in orde. Nu kom ik echter aan het volgende... Ik zoek een goede enduro helm + camelbak. Waar kan ik dit passen/kopen? Online bestellen vind ik moeilijk, een helm moet je kunnen passen.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Welke fully?

Bericht door Free_ltd »

Op het internet is voldoende uitleg en filmpjes te vinden voor het afstellen van de dempers. Noem het SAG en google maar op 'adjust SAG' + merk dempers. Dan lukt dat wel.

Helm is vaak een probleem omdat ze overal maar een paar hebben en ik wil dat ook wel eens gepast hebben. Al een paar manden hier en daar aant zien, maar mijn goesting nog niet gevonden. In mijn geval gaat het wel om een gewone MTB helm.

Camelbak moet ge zelf zien. Heb een 2 à 3 jaar die van B-Twin gebruikt voor €19.95, maar onlangs een Osprey Raptor gekocht omdat ik meer ruimte nodig had. Tot nu toe zeer tevreden over, alhouwel hij nog een beetje groter mocht :lol:
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Welke fully?

Bericht door dennisVO »

Supra schreef:Ik zoek een goede enduro helm + camelbak. Waar kan ik dit passen/kopen? Online bestellen vind ik moeilijk, een helm moet je kunnen passen.
Swooth in Aarschot
G-Bikes in Westerlo
Barracuda in Wavre (?)

dat zijn mtb gerichte shops met wel wat mogelijkheden tot passen en deftige uitleg.
online kan je ook gewoon bestellen en kosteloos retourneren indien niet goed.

ik heb de IXS Trail RS Evo, super content van.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Welke fully?

Bericht door aresius »

Supra, vanuit Maasmechelen kan je snel de grens over naar Elsloo en bij Bikeboutique (Rob Akkermans) eens binnenspringen.
Gebruikersavatar
Supra
Mountainbiker
Berichten: 577
Lid geworden op: zo 09 jul 2006 23:37
Rijdt met: Ridley Ignite; Hope; Sram X.O; DT Swiss; Reba Worldcup; Tune; Ritchey WCS; NoTubes...
Contacteer:

Re: Welke fully?

Bericht door Supra »

Enkele ritjes later ben ik nog steeds enorm tevreden van mijn Spectral.

Ik had schrik dat een fully met zoveel veerweg lomp zou zijn voor XC maar dit is totaal niet zo. Zoals hier al eerder aangehaald is een moderne enduro veelzijdig en de Spectral is hierop zeker geen uitzondering.

Verleden woensdag ben ik naar WOOD15 geweest in Sittard. In het verleden huurde ik hier een 26" dirt en ik moet na woensdag zeggen dat deze mij ook het meest geschikt lijkt voor dit park. Er was maar 1 jump waar ik de Spectral echt tot zijn recht voelde komen. Ik had wat moeite om de flow er in te houden om alle jumps te clearen. Wel was het leuk om op de lage nortshore stukjes te kunnen spelen. Maar dat gaat ook snel vervelen, ik wil vliegen :evil:

Zaterdag probeer ik langs te gaan bij Mosa in Opgrimbie. Daar zal de bike tot zijn recht komen :wink:
Mathi87
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 28 aug 2017 12:47

Re: Welke fully?

Bericht door Mathi87 »

Hebben jullie nog andere tips behalve de Spectral?

Heb tot nu toe enorm goeie ervaringen met mijn XC hardtail van Canyon (exceed cf sl), dus als de situatie het toelaat zou ik liefst bij canyon blijven. Echter, met een kleine op komst kan ik geen 3 a 4000 euro investeren, en lijkt het fietsleaseplan van mijn werkgever me interessanter. Canyon staat helaas en logischerwijs niet op de lijst, wel merken als Cannondale, Trek, Specialized, Kona, .. uitgebreide lijst kortom. Dus goeie ervaringen, fietsen die ik zeker moet testen.. zeker welkom!
Stanneke
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: do 31 mei 2012 10:36
Rijdt met: Specialized RH Pro 2013/Specialized Enduro Comp 2017

Re: Welke fully?

Bericht door Stanneke »

Mathi87 schreef:Hebben jullie nog andere tips behalve de Spectral?

Heb tot nu toe enorm goeie ervaringen met mijn XC hardtail van Canyon (exceed cf sl), dus als de situatie het toelaat zou ik liefst bij canyon blijven. Echter, met een kleine op komst kan ik geen 3 a 4000 euro investeren, en lijkt het fietsleaseplan van mijn werkgever me interessanter. Canyon staat helaas en logischerwijs niet op de lijst, wel merken als Cannondale, Trek, Specialized, Kona, .. uitgebreide lijst kortom. Dus goeie ervaringen, fietsen die ik zeker moet testen.. zeker welkom!
Ik ben super tevreden van mij Specialized enduro. Doet het goed in de parken, maar ook op de lokale trails hier in Limburg.
Gebruikersavatar
Supra
Mountainbiker
Berichten: 577
Lid geworden op: zo 09 jul 2006 23:37
Rijdt met: Ridley Ignite; Hope; Sram X.O; DT Swiss; Reba Worldcup; Tune; Ritchey WCS; NoTubes...
Contacteer:

Re: Welke fully?

Bericht door Supra »

Verschillende ritjes later ben ik nog steeds heel tevreden van mijn aankoop. Zowel XC als wat zwaarder doet de bike zijn werk zeer goed.
Enorm veelzijdig, zo een enduro bike!

Het enigste wat ik heb gehad was wat gekraak na enkele ritten. Wat WD40 op de scharnierpunten en het was opgelost.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Welke fully?

Bericht door Wacky-S »

Supra schreef:Wat WD40 op de scharnierpunten en het was opgelost.
Zo gaat ge lang plezier hebben van uwe bike :roll:

WD40 lost vet op en reinigt. Het is GEEN smeermiddel, lees de gebruiksaanwijzing op de bus maar eens goed.
Als iets kraakt aan je fiets, demonteer, reinig en vet je het opnieuw in (montagepasta/lagervet naargelang de toepassing), daarna monteer je het terug met de juiste aandraaimomenten.

Toevallig deze nog tegenkomen, voor de veiligheid toch even controleren bij Canyon dat jij al een geupdate versie hebt: recall 2018 model Canyon Spectral bikes
Gebruikersavatar
Supra
Mountainbiker
Berichten: 577
Lid geworden op: zo 09 jul 2006 23:37
Rijdt met: Ridley Ignite; Hope; Sram X.O; DT Swiss; Reba Worldcup; Tune; Ritchey WCS; NoTubes...
Contacteer:

Re: Welke fully?

Bericht door Supra »

Daar kan over gediscussieerd worden ;) Ik ga geen volledige achterbrug demonteren voor iets wat op 30 sec. opgelost is.
Ook ben ik zeker dat het geen kwaad kan. Bij goed en tijdig onderhoud van uw MTB kan een beetje wd40 geen kwaad.

Ik had toen ik vroeger koerste wel meer onorthodoxe manieren van fietsonderhoud, doch stond ik nooit aan de kant..
Plaats reactie