16.09.2018 - Wiers - VTT Les Mordus de la Trol

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

16.09.2018 - Wiers - VTT Les Mordus de la Trol

Bericht door spiermassa »

Start: 7.00-10.00
25 - 37 - 50 - 65 - 75 - 85 km

Ecole Communale
Rue Cghamp Delmée 3
7608 Wiers
België
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 16.09.2018 Wiers VTT Les Mordus de la Trol

Bericht door spiermassa »

top rit

beeld 2016

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
JL157
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:16
Rijdt met: Ne zwarten en ne roden..

Re: 16.09.2018 Wiers VTT Les Mordus de la Trol

Bericht door JL157 »

Zeker aanwezig!
Yannus
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: do 01 mei 2014 22:41

Re: 16.09.2018 - Wiers - VTT Les Mordus de la Trol

Bericht door Yannus »

Zal er ook zeker bij zijn. Waarschijnlijk voor de 50. Reeds twee keer de 75 gedaan en hier zit een carrière in; fantastisch! Heb niet snel schrik. Maar er zat daar eens (ik denk een jaar of 4 geleden) een bergafke in; extreem!
Weet niet of er dit nog weten?
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 16.09.2018 - Wiers - VTT Les Mordus de la Trol

Bericht door filiep72 »

Ik start hier ook morgen. Samen met nog een 15-tal andere Forumbikers. Groepstart om 8 uur.
Gebruikersavatar
JL157
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:16
Rijdt met: Ne zwarten en ne roden..

Re: 16.09.2018 - Wiers - VTT Les Mordus de la Trol

Bericht door JL157 »

Twas weer in orde, op de 85 waren er weer enkele kleine veranderingen t.o.v. van vorig jaar.
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 16.09.2018 - Wiers - VTT Les Mordus de la Trol

Bericht door filiep72 »

Dit wordt toch een vaste rit op onze kalender denk ik. Terrils, single tracks langs de autostrade, bos,een subliem in elkaar gestoken mer de sable. Spijtig da onze geblesseerde Gio er niet bij was. Daarom voor hem enkele opbeurende letters aan elkaar gehangen: Efkens een klein berichtje teneinde Giovanni een beetje up to daten : Mbwa, rust maar nog een beetje. Twas weeral maar 'zozo' , daar in Wiers. Pff. We hebben wel 71 km moeten rijden om een beetje content naar huis te gaan. Het lag in die bossen vol bladeren en takken . Tss. Die 600 hm hebben we er enkel maar bijgenomen om toch maar een beetje aan sport gedaan te hebben. Grotendeels uit verveling hebben we dan maar die 4 km Mer de Sable gebist. Pff . Amai zeg. Geen meter plat daar. Volgend jaar kunnen ze de boel wel effentrekken , mijn gedacht. En al die nog-nooit-gedane-stukken,.....Pff. lastig wi. Over de terril van Bernissart gaan we het nu eens niet hebben se. Dien lag zodanig perfect dat ik daar op mijn strava dinges een record heb. De 2e terril in 2 keer moeten doen. De afdaling in 1 keer :-). Er staat zowaar een bekertje op mijn strava ;-). Dien 3e terril was echt niet bijzonder wi , Giovanni . Iets met hard en soft of zo.......wat steile klimmen om de laatste jus weg te laten lopen. Veel heb je eigenlijk feitelijk niet gemist. Tenzij je de zever van mijn 14 andere companen wel aankan. Over de après gaan we het deze keer niet hebben se. Daar zit de overenthousiaste accordeonist en de tafel vol Waalse vrienden naast ons wel voor iets tussen. Doen we deze volgend jaar opnieuw? Jawel, enkel mét Gio en met Mathiaske op kop :-)
dejoere
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 29 aug 2018 08:50

Re: 16.09.2018 - Wiers - VTT Les Mordus de la Trol

Bericht door dejoere »

Mooie tocht! In het begin wel gesukkeld met de pijltjes.
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: 16.09.2018 - Wiers - VTT Les Mordus de la Trol

Bericht door Motorbiker »

Klein inconvenient aan onze hobby: de verre verplaatsing, met bijkomend risico, het in slaap vallen tijdens de terugrit.
M.a.w., als je een lift met een V8 kan krijgen van een jonge maat, moet je goed zot zijn om zelf te rijden. Want: Je hoort de laatste technobeats aan een volume dat je tegelijk herinnert aan je jeugd, je voelt de G-krachten bij het in de remmen gaan aan elke flitspaal, maar vooral verneem je hoe onderhoudsvriendelijk en onweerstaanbaar een Pinion schakelbak is.
Het lijkt me in dit verband logisch dat ik – alvorens de groepage Forumbikers in het kinderschoolcomplex van Wiers te vervoegen - eerst nog eens naar “bachten” moet. De schooltoiletjes zitten redelijk laag. Oppassen dus dat “das clockenspiel nicht im wasser hängt”, of er wil weer geenéén achter mij rijden.

Ik heb ze niet geteld maar we starten in een fraai peloton. De rappe mannen – volledig in conditie- of pezenopbouw, blijven bij de groep, en dat doet plezier. In tegenstelling tot een groep fietsende dames hoort u hier geen woord over de kinderen, overspelige bv’ s, diëten, of tekortkomingen van de partner. Neen. Het gaat louter over dempers, geaccidenteerde puntenspaarders, tandwielverhoudingen, modieuze fietskledij, of de gebruikelijke fietspannes bij een niet nader genoemd Forumlid … .
Ik ben nog de algemene principes van mountainbiken aan het overlopen als zich een eerste single-track langs het water aanbiedt. Tegelijk kijken, duwen, sturen, remmen en ademen… het duurt altijd een tijdje voor ik deze eigenschappen doeltreffend kan combineren. De anderen hebben er minder last van en als ze al eens te voet staan, komt dit meestal door “een gebrek aan grip”.

Wiers was subliem. Formidabele terrilpassage’s, het bos van Stambruges met de niet te evenaren Mer De Sable passage, de wasborden en geërodeerde tracks langs de autoweg, de singles in de bossen. Top!

Op de après zitten de knapste grieten van het dorp schaars gekleed te spinnen… op een spinningbike. Terwijl de muziek verzorgd word door een jonge chanteur en zijn accordeonist. Waalse ambiance.
Ik had geen uur, dus eerst vollenbak 70km biken tot het vat volledig leeg was. Erna geen cola maar het lokale Trolls bier. Tjongejonge. Lekker vettig dat dat is, in combinatie met een halfdoorbakken braadworst ketchup/mosterd. Moe en voldaan met chauffeur naar huis. Klaar voor een namiddag languit ronken in de zetel.

Doodvermoeid en versleten, amper de voordeur voorbij, is daar mijn lolita van ochot 54 jaar. “Jij” roept ze me toe. “Jij, bent een vogel voor de kat”. “ De pussycat”.
Maandag 17/09 – 21uur: ik ben nog aan het recupereren.
Gebruikersavatar
JL157
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:16
Rijdt met: Ne zwarten en ne roden..

Re: 16.09.2018 - Wiers - VTT Les Mordus de la Trol

Bericht door JL157 »

:-D
Plaats reactie