Sint-Katelijne-Waver

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
chrisDP
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 10 aug 2009 19:14
Rijdt met: Zannata Z29 XC, Musseeuw MF3

Sint-Katelijne-Waver

Bericht door chrisDP »

Hallo,

binnen enkele weken trekken we met een aantal vrienden richting Sint-Katelijne-Waver (Domein Roosendael)
Nu ben ik op zoek naar een leuke MTB-route in de buurt.
Ik neem sowieso mijn fiets mee maar anderen moeten daar ter plaatse een fiets huren.
Aangezien we enkele beginnelingen mee hebben zijn fietsroutes die te ver van Sint-Katelijne liggen nogal moeilijk.
Als we dus in de buurt ergens kunnen aansluiten op een bestaande route zou ons dat enorm op weg helpen.

greetz
Gebruikersavatar
frederikc
Mountainbiker
Berichten: 415
Lid geworden op: vr 22 aug 2008 23:36
Rijdt met: Trek Remedy 8, BH Trail Hunter D60K

Bericht door frederikc »

je hebt het bloso-parcour van bonheiden
vertrek aan de krankhoeve
meer info vind bij de vaste routes op mountainbike.be
en op volgende link http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=60975

dit is een mooie route, goed voor de betere bikers een snelle tour te rijden en toch enigsins fun voor de beginners

greetz
Gebruikersavatar
funkstar
Mountainbiker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 27 apr 2007 13:58
Contacteer:

Bericht door funkstar »

Het parcours van Willebroek ligt ook niet al te ver.
Wanneer je de Dijle volgt kom je het net niet tegen.
Zowel Willebroek als Bonheiden zijn beginnersroutes. Leuk, maar niet echt uitdagend.
Wat wel uitdagender is, en niet te ver af van Roosendaal zijn de kleiputten van Terhagen, Boom.
Heel eenvoudig om ginds zelf toertjes te verzinnen zonder parcourskennis.
Hans79
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 09 jan 2013 11:31
Rijdt met: Cube Acid, Prorace gravelbike

Re: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door Hans79 »

Ik zal deze oude thread gebruiken om heuglijk nieuws aan te kondigen:

Op zondag 23 september wordt in Sint-Katelijne-Waver een nieuwe MTB-route geopend, de 27km lange Kadodderroute. Meer info op de website van de gemeente: https://www.sintkatelijnewaver.be/open- ... nbikeroute.
De route werd ontwikkeld in samenwerking met de Elzebikers. Die hebben een maand geleden op hun toertocht laten zien dat ze alle toffe MTB-stukjes van Katelijne en Mechelen kennen, dus ik verwacht wel een mooie route. Ik hoop er die zondag bij te zijn!
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door patje2 »

Hans79 schreef:Ik zal deze oude thread gebruiken om heuglijk nieuws aan te kondigen:

Op zondag 23 september wordt in Sint-Katelijne-Waver een nieuwe MTB-route geopend, de 27km lange Kadodderroute. Meer info op de website van de gemeente: https://www.sintkatelijnewaver.be/open- ... nbikeroute.
De route werd ontwikkeld in samenwerking met de Elzebikers. Die hebben een maand geleden op hun toertocht laten zien dat ze alle toffe MTB-stukjes van Katelijne en Mechelen kennen, dus ik verwacht wel een mooie route. Ik hoop er die zondag bij te zijn!
Daar liggen inderdaad enkele mooie stukken en dan moet je weten dat de elzebikers geen enkel bosje volledig hebben benut. Zal een kwestie van toelatingen zijn denk ik. PS er lag al een vaste route in Sint Katelijne Waver was ongeveer 2 a 3 km lang dit weten heel weinig mensen ze lag ook maar gedeeltelijk in de route van de Elzebikers Was geen Bloso maar iets van de gemeente zelf. Ga er proberen bij te zijn voor de opening
NewbieBiker
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 14 aug 2017 10:35

Re: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door NewbieBiker »

Bonheiden is een leuke route om mee te beginnen. Niet te lang (+/-25 à 27 km), niet al te technisch, goed berijdbaar, zelfs na regen, gevarieerd (bos, weide, singletracks) en goed aangegeven. Mijn favo route als ik niet veel tijd heb om een toertje te maken.

Ik ga ook mijn best doen om de route in SKW in te huldigen/rijden. Ben eens benieuwd hoe ze daar 25 km hebben uitgehaald.
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

Re: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door schuppe »

En dan nog een (wss lange verbindingslus naar die van bonheiden en dan kan je wel heel ver blosogewijs mtben (als die van katelijne een bloso route is he). Van katelijne op bonheiden dan op haacht, dan op rotselaar, dan ....
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

Re: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door schuppe »

Net opgevangen dat de bloso pijltjes een paar maanden na de opening worden gezet.
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door patje2 »

schuppe schreef:Net opgevangen dat de bloso pijltjes een paar maanden na de opening worden gezet.
Hoe bedoel je een paar maanden na de opening? hoe gaan we deze dan rijden de dag van opening op gps? in groep? op een stafkaart? kruimeltjes volgen?
NewbieBiker
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 14 aug 2017 10:35

Re: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door NewbieBiker »

schuppe schreef:Net opgevangen dat de bloso pijltjes een paar maanden na de opening worden gezet.
Afbeelding

Ik wou al eens gaan piepen of er al pijltjes hingen. Dat wordt peddelen achter de gemeenteraadsleden :lol:
Plaats reactie