2019 Scott Spark 910 vs. 930

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
Ballekes
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 20 aug 2018 20:34

2019 Scott Spark 910 vs. 930

Bericht door Ballekes »

Hallo,

Via m'n werk kan ik voordelig een fiets leasen. 10% korting bij de dealer, 40% van de leaseprijs door de werkgever gedragen en het overblijvende bedrag gaat van het brutoloon. En er is een voordelige aankoopoptie. Interessant dus!

Ik zou voor de Spark 930 gaan puur omdat de kleuren me liggen maar de afmontage lijkt me niet echt dat (SRAM NX Eagle) voor toch een vrij dure fiets. Gezien de interessante deal zou ik dan misschien beter voor de duurdere en beter afgemonteerde (mix SRAM X1/X01/GX) Spark 910 gaan maar die vind ik er als (her)beginnende MTB'er dan precies wat over.

Net zoals met het abo op de fitness (waar ik de laatste 3 maand al 2 keer geweest ben) is het de bedoeling om er regelmatig gebruik van te maken. In eerste instantie geregeld wat oefenen op techniek voor trails, Zondags tourtje doen in het veld en/of bos, MTB tochten meedoen voor de fun en misschien eens kijken om bij een club te gaan. Waarmee ik wil zeggen dat ik hem intensief zou gebruiken maar voor het zelfde geld, als de goesting ni blijft, kan hij even goed op stal blijven staan.

Pro's voor de 930: persoonlijk vind ik de kleuren geslaagd, goedkoper, meer heb ik waarschijnlijk niet nodig.
Pro's voor de 910: Interessante deal via het werk dus ik kan er maar beter gebruik van maken om een betere/duurdere fiets te neman. Betere afmontage, ook met het oog op duurzaamheid (Is dat het geval? Is deze afmontage slijtvaster dan die op de 930?)

Hieronder de url's naar 1 vd weinige sites waar verschillende foto's en info staat.

https://www.sportvelo.be/vtt-full-suspe ... on-29.html

https://www.sportvelo.be/vtt-full-suspe ... 5-taille-l

voor dewelke zouden jullie gaan? :-?

Groeten.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: 2019 Scott Spark 910 vs. 930

Bericht door _anonymus_ »

Wat is het prijsverschil?

De 910 heeft toch wel een wat betere afmontage, zowel qua schakelgroep, remmen, voorvork en dropper.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: 2019 Scott Spark 910 vs. 930

Bericht door _anonymus_ »

Ah, prijs staat er bij.
1000 euro verschil, da's niet weinig, natuurlijk. Maar het verschil in onderdelen is dat op zich wel waard denk ik.

Aan de andere kant zal de 930 ook zeker voldoen, hoor.
Als je dus niet zeker bent dat je het heel fanatiek gaat blijven doen zou ik voor de 930 gaan.
Kip
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 26 okt 2016 13:07

Re: 2019 Scott Spark 910 vs. 930

Bericht door Kip »

Ik zou voor de 920 gaan.
Betere groep, vering, en dropper voor slechts €300 meer als de 930

Moet wel toegeven dat de 910 en 930 er beter uitzien
Plaats reactie