mtb schoenen kopen

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
spikey1973
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 18 aug 2018 18:57

mtb schoenen kopen

Bericht door spikey1973 »

//hallo allen,

newbee hier, vandaar ook deze post. na jaren zonder fiets te hebben gezet heb ik mezelf een scott scale 960 kado gedaan.. met "gratis" spd pedalen erbij. helaas wel de pedalen maar geen schoenen.

nu ben ik helemaal nieuw in het MTB veld. letterlijk en figuurlijk. dus ben eigenlijk opzoek naar iets waar ik ook redelijk oke mee kan rondstappen.
nu kwam ik op de five ten kessle uit. helaas. mijn maat zijn allemaal uit verkocht dus verder zoeken.

maar ik gezien ik nieuw in het veld ben, ben ik dus ook nieuw qua webstores waar ik dit kan kopen.
dus natuurlijk op trustpilot zitten kijken en ik ben me daar rotgeschrokken. letterlijk geen enkele van de webwinkels die iets verkopen hebben lijkt ook meer enige service te leveren en dan denk ik aan, bikster, bigtree, hibike, exxposed en weeral, omdat ik nieuw ben.. ben ik dus ook niet bekend met de merken en hun pasmaten is dus de kans dat ik iets bestel dat qua maat niet goed is is groot en dan moet t terug natuurlijk. en nu dat laatste lijkt een heel groot probleem te zijn.

ik hoor jullie al denken.. ga dan in ene winkel kijken.. nu dan zeg ik oke. graag waar welke (omgeving leuven)

enige waar op op uit kwam is direct sport en decathlon. nu dat geeft ook niet t meeste vertrouwen.

nu is dus eigenlijk mijn vraag... waar kopen jullie je schoenen, wat is aan te raden.. en wat vooral af.. want ik wil fietsen !!! :D
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: mtb schoenen kopen

Bericht door kevx »

In een winkel gaan passen is natuurlijk het beste... Google eens een paar bikeshops in je buurt. Echte bikeshops. Geen decathlon, direct sports toestanden.

Anders is webshops zoeken waar je gratis kan omruilen nog een optie.

Futurumshop.nl
12gobiking.nl
....
Luhmann
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 15 sep 2017 09:17
Rijdt met: Cube LTD Race

Re: mtb schoenen kopen

Bericht door Luhmann »

Als de Decathlon dichtbij is ga daar gerust eens proberen, negeer de decathlon schoenen en probeer de merk schoenen. Ofwel één of meerdere winkels afstruinen. Geeft je al een idee van wat je juist zoekt en wat je past. Hou rekening met wanneer en hoe je de schoenen wil gebruiken. Winter => extra dikke sokken en overschoenen. Enkel zomer => veel verluchting.

Omruilen kan online ook bv. bij mantel.com
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: mtb schoenen kopen

Bericht door dennisVO »

Barracude is een winkel met een groot gamma.

ik bestel de mijn op Bikester en dan ineens 2 paar.
diegene die niet passen stuur ik gewoon terug ...
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: mtb schoenen kopen

Bericht door aresius »

Welke maat heb je van normale schoenen?
Fietsschoenen zitten meestal ergens in de buurt qua maat maar het ene merk durft al wat verschillen van het andere.

Momenteel doe ik een zo goed als nieuw paar 5.10 weg.
Als je ongeveer maat 44 hebt, je mag steeds eens komen passen.
viewtopic.php?f=38&t=146984" onclick="window.open(this.href);return false;
spikey1973
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 18 aug 2018 18:57

Re: mtb schoenen kopen

Bericht door spikey1973 »

@ Aerius:

sorry dat ik nooit gereageerd heb op je aanbod. maar heb uiteindelijk een fijn paar fiziks gekocht waar ik heeb blij mee ben.. alleen nu in de winter zou t iets warmer mogen zijn, maar soit. iig bedankt!

ook dennisVO, Luhmann en kevx bedankt voor de reacties!
Plaats reactie