19.08.2018 - Dour - Les rampes des hauts pays

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

19.08.2018 - Dour - Les rampes des hauts pays

Bericht door filiep72 »

les rampes des hauts pays.
parcours tres boise avec quelques terrils.
nouveau parcours sur le 55 km.
600 participants a notre 2 eme editions.
parcours de 15-25-35-45-55-70 km de 1a 3 ravitos

Rue Cauderloo, 7370 Dour
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 19.08.2018 - Dour - les rampes des hauts pays

Bericht door filiep72 »

Leuke rit normaal met enkele terrils waaronder een hele mooie. Bos en sous-bois staan ook op de kaart.
Vorig jaar was het de beste optie om de kortere afstanden te bissen. Ikzelf deed de 55 met toch wel een 15 tal km boerenslagen.
Morgen eens goed het kaartje bestuderen. Misschien wel eerst 35 en dan 25.
Gebruikersavatar
JL157
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:16
Rijdt met: Ne zwarten en ne roden..

Re: 19.08.2018 - Dour - les rampes des hauts pays

Bericht door JL157 »

Er zit een mooie terril in de eerste 10 km en dan de terril de l'heribus waar de xc wedstrijd doorgaag van mons, verder zitten er in de 70 km nog tal van kleinere terrilpassages en wat andere leuke stukken..
Uiteraard ook wat saaiere verbindingstukken.
Heb deze 2 keer gereden... maar morgen haal ik de crossmoto nog eens uit.
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 19.08.2018 - Dour - les rampes des hauts pays

Bericht door filiep72 »

Het is en blijft een leuke rit, daar in Dour. Gestrand met 59 km (35 + 25)en 800 hoogtemeters. Die grote terril was echt de max.
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3033
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: 19.08.2018 - Dour - les rampes des hauts pays

Bericht door Motorbiker »

2x de 35km. Als je dan toch moet afzien, beter van het beste van het beste.

Het mountainbike examen kwam eraan ongeveer 500 meter na de start, onder de vorm van een licht gerotste klim. Met het droge weer moeten we streng zijn: Niet bovengeraakt betekent een dikke buis en één jaar verbanning naar de wielertoeristen. Herkansing natuurlijk in augustus 2019.

Voor de rest: Terril, bos, 900 hoogtemeters, single-tracks en flow à gogo.
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: 19.08.2018 - Dour - les rampes des hauts pays

Bericht door PainSosis »

filiep72 schreef:Het is en blijft een leuke rit, daar in Dour. Gestrand met 59 km (35 + 25)en 800 hoogtemeters. Die grote terril was echt de max.
Motorbiker schreef:2x de 35km. Als je dan toch moet afzien, beter van het beste van het beste.

Het mountainbike examen kwam eraan ongeveer 500 meter na de start, onder de vorm van een licht gerotste klim. Met het droge weer moeten we streng zijn: Niet bovengeraakt betekent een dikke buis en één jaar verbanning naar de wielertoeristen. Herkansing natuurlijk in augustus 2019.

Voor de rest: Terril, bos, 900 hoogtemeters, single-tracks en flow à gogo.
Toen ik ben begonnen met MTB in 2013 keek ik altijd stieken naar waar jullie gingen op basis van jullie posts VOOR dat de TT's eraan kwamen en ik heb zo bij momenten mooie terril tochtjes ontdekt.
Heb 3 jaar andere dingen gedaan en ben nu terug herbegonnen met MTB en TT's.
Zou cool zijn moesten jullie terug op voorhand die terril tochtjes aankondigen en niet erna!! :-D


UPDATE:
Ge hebt da zaterdag al gepost..... 8-[

Bestaat er zo geen lijstje met terril tochten?
Gebruikersavatar
JL157
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:16
Rijdt met: Ne zwarten en ne roden..

Re: 19.08.2018 - Dour - les rampes des hauts pays

Bericht door JL157 »

Die kennen inderdaad goeie adreskes! :-)
Ik gebruik jullie ook soms als referentie...
Ik overweeg om dit weekend eens een halfuurtje verder te rijden nog...
Heeft iemand van jullie reeds ervaring met Villers La Ville of Boussu Lez Walcourt (lac de l'eau dheure)
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 19.08.2018 - Dour - les rampes des hauts pays

Bericht door spiermassa »

JL157 schreef:Die kennen inderdaad goeie adreskes! :-)
Ik gebruik jullie ook soms als referentie...
Ik overweeg om dit weekend eens een halfuurtje verder te rijden nog...
Heeft iemand van jullie reeds ervaring met Villers La Ville of Boussu Lez Walcourt (lac de l'eau dheure)
deze in lac de leaux dheure is ne zeer prachtige tocht met vele mooie single tracks en technische dingen...veel klimmen ook vorig jaar op de 57 iets meer dan 1000hm
berdunnor
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: do 25 nov 2010 20:00
Rijdt met: Cube Ltd Comp

Re: 19.08.2018 - Dour - les rampes des hauts pays

Bericht door berdunnor »

PainSosis schreef: Toen ik ben begonnen met MTB in 2013 keek ik altijd stieken naar waar jullie gingen op basis van jullie posts VOOR dat de TT's eraan kwamen en ik heb zo bij momenten mooie terril tochtjes ontdekt.
Zeer herkenbaar :-)

Zo ook vorig jaar deze TT leren kennen en sindsdien al een paar keer in mijn eentje naar de terril Saint-Antoine afgezakt. Je kan je daar gemakkelijk een paar uur uitleven, vooral de directe afdaling in de flank van de terril is elke keer weer kicken!!
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 19.08.2018 - Dour - les rampes des hauts pays

Bericht door filiep72 »

Tiens, tof dat er toch enkele bikers onze vertelselkes lezen. Oké, oké, het is niet altijd van het allerhoogste niveau misschien (In mijn geval) maar als je er iets aan hebt is onze moeite niet voor niets geweest. Een smille op je gezicht is ook al voldoende ;-). Ik persoonlijk ga zelden verder dan 1 uur autorijden (vanuit wevelgem). Motorbiker,spiermassa,....da zijn pas echte,die doorkruisen gans België en stukken van Europa :-).

Allee,vooruit,om dat gulder het zijt, liefste medebikers - en liefhebbers van leuke terrils,single tracks,sous-bois en vrouwelijke rondingen: zet maar deze op jullie programma: 2 september Bléharies. Met ondermeer de - wat wij noemen - waaiterril. Ferme klim tot boven en daar kan je u eens uitleven op de terril. En gemakkelijk te bissen. Vorig jaar uitstekend bepijld door echte mountainbikers. Normaal 3 terrils op het programma daar.

We doen ons best om de ritten ietsje vroeger te posten. Nietwaar motorbiker;-)
Plaats reactie