Polar v650

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
HardTail Charlie
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 02 jun 2011 21:25
Rijdt met: Lynskey M290

Re: Polar v650

Bericht door HardTail Charlie »

Ook nog, voor wie recent Windows 10 heeft geïnstalleerd en synch-problemen ondervindt.
Dan best FlowSynch én Bonjour Service van je PC/programma's verwijderen (niet enkel de shortcut maar beide progs helemaal "uninstall").

PC herstarten en FlowSynch opnieuw installeren.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Polar v650

Bericht door janssis werner »

Hallo. In de boek van de vwb staat de test en er zijn nogal veel min punten aan dit toestel. Zoals dat je geen kaart krijgt bij het navigeren, ook als je van het traject afgaat en je krijgt dan geen route om er terug op te komen. Ook dat je via strava ritten alleen ritten kunt maken en deze dan via de polar flow moet plaatsen . Kloppen deze bevindingen die in deze boek staan of moet ik dat met korreltje zout nemen.
HardTail Charlie
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 02 jun 2011 21:25
Rijdt met: Lynskey M290

Re: Polar v650

Bericht door HardTail Charlie »

Neem het zoutvat er toch maar bij...

De V650 heeft geen 'on board'-adres-navigatie, maar de (OSM-) kaart is wel degelijk zichtbaar (met in- & uitzoom mogelijkheid) tijdens de routebegeleiding/ritregistratie.

.GPX-bestanden (of de minder gebruikte .TCX) kan je inladen vanaf eender welk platform, hoeft dus zeker niet Strava te zijn. (bv Bloso routes, routes van jezelf of anderen, RouteYou... eender wat). Die bestanden laad je eenvoudig op naar Flow (slepen vanaf desktop/bureaublad of gewoon importeren bestand) en vandaar synchen naar de V650. Dit werkt gewoon vlot & simpel, ik begrijp echt niet waarom dit als "niet allemaal evident" omschreven wordt in het artikel.

Het "verspringen van het scherm" zoals dat in het artikel vermeld wordt, is geen 'bug' of zo,
integendeel, het is net de bedoeling om zo aan te geven wanneer je van de te-volgen route bent afgeweken. Zolang je op je route blijft wisselt het scherm niet opeens vanzelf.

Straatnamen worden wel degelijk vermeld (maar daarvoor moet je natuurlijk wel op een 'aanvaardbaar/realistische' kaart-schaal zijn ingezoomd.
Nogal evident dat als de schaalgrootte te groot is de straatnamen verdwijnen, en je enkel nog de steden/dorpen (bv 1 op 20Km) ziet. Als je nog verder uitzoomt (1/200Km) enkel de landen... )

Ook nog, ik lees dat 'de knop aan de zijkant onopvallend is', en dat ... een minpunt zou zijn (??).
Het toestel heeft amper 2 toetsen, waarvan 1 rood & groot vooraan, die dient om de registratie te starten/stoppen en om eventueel tussentijden te nemen.
De tweede, kleinere - en inderdaad meer discrete - toets aan de zijkant heeft vele functies (dus veel meer dan de vermelde aan/uit), en kan oa ook dienen om door de schermen te scrollen wanneer dat door bv vocht/vuil/handschoenen... met swipen van het touchscreen moeilijker of niet meer zou lukken.
Ook kan je met die zijtoets het scherm vergrendelen tijdens de rit (of bv. tijdens bevoorrading, zodat de file niet ongewild wordt stopgezet).

Tja, plus- of minpunten... het is maar wat je ervan maakt of verwacht zeker...
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Polar v650

Bericht door janssis werner »

Hallo . Ik ben zeer tevreden over mijn m450 en zou naar deze willen overstappen. Hij zou vooral moeten dien voor ritten die ik zelf maak op de gpsie site of voor bestaande ritten die ik kan afhalen. Wat ook belangrijk is voor ons is . Als er een mooi stuk langs de route ligt gaan we deze zeker mee pikken en zou het toestel ons daarna terug moeten brengen op de tocht. Dat de km dan oplopen is voor ons geen probleem. Bij de gramin edge touring werkt dit perfect alleen is dit niet zo mijn ding voor de opvolging van mijn gegevens. Andere toestellen moet je zaken bij kopen of zijn te uitgebreid.

Grtjs.
Mark72
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 28 sep 2014 16:26

Re: Polar v650

Bericht door Mark72 »

Ik heb een V650 en ben er zeer tevreden van.
Het klopt dat hij geen herberekening doet van de route wanneer je er van afwijkt. Het scherm begint dan geleidelijk uit te zoomen, zodat jouw positie en de route er nog op te zien zijn. Zo weet je tenminste nog de richting die je uit moet om de route terug te bereiken.
Je kan wel maar 20 routes op het toestel zetten. In de Flow kan je er meer bewaren, maar enkel de 20 die je aanduidt als favoriet worden op de V650 geplaatst.
Ik vond het toestel voor de prijs best goed, en zeker makkelijker te bedienen dan andere.
Mark72
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 28 sep 2014 16:26

Re: Polar v650

Bericht door Mark72 »

En de batterijduur is heel goed. Makkelijk meer dan acht uur
FLVcompetition
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 07 aug 2018 23:02
Rijdt met: Scott Scale 920

Re: Polar v650

Bericht door FLVcompetition »

Beste,
Momenteel gebruik ik de Polar M600 horloge voor het registreren van mijn rit en rij ik met men telefoon en de app route4you als navigatie.
Wat ik goed vind aan de polar flow programma is dat er in het programma verschillende trainingsschema's hebt voor het lopen bvb van een marathon. Helaas vind ik dit niet terug voor het fietsen. Ik vroeg mij af bestaat dit ook voor het fietsen, zou dit beschikbaar zijn als je een v650 registreert in het programma?
Enige gebruikers hier ervaring mee? Of kan je is er een mogelijkheid om trainingschema's in te laden in het programma?

Grtz,
Frederik
HardTail Charlie
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 02 jun 2011 21:25
Rijdt met: Lynskey M290

Re: Polar v650

Bericht door HardTail Charlie »

In Polar Flow zijn enkel loop-trainingsschema's beschikbaar (dit staat los van welk type Polar je registreert).
Eigen schema's kunnen inderdaad in Flow ingevoerd worden, en synchen dan naar je toestel (M600 bij jou) net zoals de loopschema's.
lucie
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 14 aug 2018 09:25

Re: Polar v650

Bericht door lucie »

HardTail Charlie!! Het is gelukt dank zij jouw goede hulp! Zo simpel! Ik heb dus het programma er helemaal eraf gehaald (had tot nu toe enkel de bureaublad link opnieuw geinstalleerd; en nu werkt het terug!! Hartelijk dank voor je snelle reactie!! En nu terug op de fiets :-D Lucie
HardTail Charlie
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 02 jun 2011 21:25
Rijdt met: Lynskey M290

Re: Polar v650

Bericht door HardTail Charlie »

Fijn te lezen dat het in orde is. Veel bikeplezier, met je Polar V650 :wink:
Plaats reactie