Welke Camelbak

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Welke Camelbak

Bericht door Free_ltd »

Geachten,

Ik fiets nu al een 3-tal jaar met die drinkzak van de Dacathlon waarvan ik eigenlijk wel tevreden ben. Vermits die drinkzakkenzakken zelf maar €10 kosten, vervang ik deze ook elk jaar. Echter speel ik al een tijdje met het gedacht om een Camelbak aan te schaffen, maar geen idee welke.

Die van B-Twin is eigenlijk wel wat te klein. Voldoende om hier in de zomer TT's mee te doen en met die 2 liter water heb ik wel voldoende. Maar binnenkort ga ik eens met ne maat met de trein naar zee om 's anderendaags terug naar huis te fietsen, en dan is die weer te klein omdat ik dan toch slippers, ondergoed, korte broek, T-shirt en tandenborstel moet meenemen :lol:

Zelden kom ik op plaatsen waar ze een groot assortiment hebben en meestal dan types die ik niet echt in gedachte heb of veeeeeeel te duur zijn. Wil er eigenlijk niet meer dan €100 aan geven.

Dus ja, online bestellen. Zo kom ik dan uit op de Camelbak MULE 15LR die 3 L drank mee kan en 12L ruimte. Maar ben die nog nergens irl tegen gekomen en vraag me dan ook af of die dan weer niet te groot is.

Ik veronderstel dat velen van jullie wel eentje hebben (of ander merk) en me zo direct voor mijn doelen kunnen zeggen met welke ruimte ik rekening dien te houden?

Alvast bedankt.
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Re: Welke Camelbak

Bericht door Byorka »

Ik heb de Camelbak Rouge en de Mule.
Maar wil nu ook wat anders.
Zover ik vinden kan zijn de Camelbaks niet meer zo geweldig.

Daarom lijk ik nu een Osprey interessant te vinden.

Wellicht dat anderen hier ook meer over kunnen zeggen?
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Welke Camelbak

Bericht door aresius »

Zowel met Camelbak als Osprey drinkrugzakken heb ik ervaring.
M'n Camelbak Mule is intussen al zeker 10 jaar oud en gaat nog steeds mee, wel enkele malen de drinkzak vervangen maar aan de rugzak zelf is er nog niets verkeerd. Ik gebruik deze soms nog bij moddertochtjes.
Begin dit jaar op velofollies heb ik de nieuwe generatie Camelbaks eens bekeken en de kwaliteit van afwerking vond ik zeer zwak.

Drie jaar geleden heb ik een Osprey Raptor 14 gekocht. Dit omdat de Mule iets te klein was voor dagtochten. Daarnaast voelde de Mule als een dikke worst op de rug als deze volgepropt was. Dit gaf een onstabiel gevoel op de rug en de zak botste heel hard rond op ruwe stukken. De raptor heeft een veel fijner gevoel op de rug, mede dankzij de versterkte drinkzak. Ondanks de kleine vorm van de rugzak kan je er enorm veel gerief in kwijt.

Voor woon-werkverkeer heb ik ook nog een Osprey Momentum 26. Dit is een ruime rugzak met apart laptopcompartiment. Daarnaast ook immens veel ruimte voor allerhande zaken.
Deze raad ik niet aan voor mtb gebruik wegens iets te bombastisch en zwaar. Maar het kan wel, in 2015 heb ik er de Chemins du Soleil mee gereden omdat de Mule te klein was.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Welke Camelbak

Bericht door Free_ltd »

aresius schreef:Zowel met Camelbak als Osprey drinkrugzakken heb ik ervaring.
M'n Camelbak Mule is intussen al zeker 10 jaar oud en gaat nog steeds mee, wel enkele malen de drinkzak vervangen maar aan de rugzak zelf is er nog niets verkeerd. Ik gebruik deze soms nog bij moddertochtjes.
Begin dit jaar op velofollies heb ik de nieuwe generatie Camelbaks eens bekeken en de kwaliteit van afwerking vond ik zeer zwak.

Drie jaar geleden heb ik een Osprey Raptor 14 gekocht. Dit omdat de Mule iets te klein was voor dagtochten. Daarnaast voelde de Mule als een dikke worst op de rug als deze volgepropt was. Dit gaf een onstabiel gevoel op de rug en de zak botste heel hard rond op ruwe stukken. De raptor heeft een veel fijner gevoel op de rug, mede dankzij de versterkte drinkzak. Ondanks de kleine vorm van de rugzak kan je er enorm veel gerief in kwijt.

Voor woon-werkverkeer heb ik ook nog een Osprey Momentum 26. Dit is een ruime rugzak met apart laptopcompartiment. Daarnaast ook immens veel ruimte voor allerhande zaken.
Deze raad ik niet aan voor mtb gebruik wegens iets te bombastisch en zwaar. Maar het kan wel, in 2015 heb ik er de Chemins du Soleil mee gereden omdat de Mule te klein was.

Welke Mule. had gij? Want er zijn verschillende maten in. Ik probeer te zien welk volume ik nodig heb. Sta eveneens ook open voor andere merken, maar die gaan meestal vlotjes over de €100.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Welke Camelbak

Bericht door Free_ltd »

Diene Raptor ziet er ook niet slecht uit en als ik hem in het rood zou nemen, zit ik bij Wiggle aan €109. Maar int zwart alweer duurder :lol:

Ik ga nog de antwoorden hier afwachten om te zien welke richting ik ga uitgaan. Voornaam zou al zijn dat ik een idee van volume heb. Want te klein heb ik niets aan, maar te groot ook niet. Met die van de decathlon heb ik niet het gevoel dat er iets op mijn rug hangt.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Welke Camelbak

Bericht door aresius »

Free_ltd schreef:
aresius schreef:Zowel met Camelbak als Osprey drinkrugzakken heb ik ervaring.
M'n Camelbak Mule is intussen al zeker 10 jaar oud en gaat nog steeds mee, wel enkele malen de drinkzak vervangen maar aan de rugzak zelf is er nog niets verkeerd. Ik gebruik deze soms nog bij moddertochtjes.
Begin dit jaar op velofollies heb ik de nieuwe generatie Camelbaks eens bekeken en de kwaliteit van afwerking vond ik zeer zwak.

Drie jaar geleden heb ik een Osprey Raptor 14 gekocht. Dit omdat de Mule iets te klein was voor dagtochten. Daarnaast voelde de Mule als een dikke worst op de rug als deze volgepropt was. Dit gaf een onstabiel gevoel op de rug en de zak botste heel hard rond op ruwe stukken. De raptor heeft een veel fijner gevoel op de rug, mede dankzij de versterkte drinkzak. Ondanks de kleine vorm van de rugzak kan je er enorm veel gerief in kwijt.

Voor woon-werkverkeer heb ik ook nog een Osprey Momentum 26. Dit is een ruime rugzak met apart laptopcompartiment. Daarnaast ook immens veel ruimte voor allerhande zaken.
Deze raad ik niet aan voor mtb gebruik wegens iets te bombastisch en zwaar. Maar het kan wel, in 2015 heb ik er de Chemins du Soleil mee gereden omdat de Mule te klein was.

Welke Mule. had gij? Want er zijn verschillende maten in. Ik probeer te zien welk volume ik nodig heb. Sta eveneens ook open voor andere merken, maar die gaan meestal vlotjes over de €100.
Even gegoogeld en dat was het model van 2008
(de rechtse op deze pagina: http://www.unicyclist.com/forums/showthread.php?t=46424" onclick="window.open(this.href);return false;)
Deze heeft een 3l drinkzak en zogezegd 8l capaciteit, maar ik vermoed dat deze al deels ingenomen wordt door de gevulde drinkzak.
Ik heb deze ooit voor een spotprijs bij de Decathlon gekocht.
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: Welke Camelbak

Bericht door PainSosis »

Ik gebruik een 25L zak voor dagtochten.
Je kan er alles in kwijt en dan nog wat.
Heb je het niet nodig trek je hem mooi dicht en dien je enkel het gewicht van de zak mee te sleuren. (in de winter)

Ik gebruik de Camelbak Rim Runner 25 voor alles eigenlijk sinds 2012.
Moddertochten,
Naar het zwembad,
Handbagage,
Wandeltochten
Heeft al in alle weersomstandigheden gezeten en volledig volgepropt tot leeg. Dat ding is niet kapot te krijgen.
Ik vind het ook wel een lomp ding als het volgepropt is maar heeft goede heupriemen en borstriem om alles op plaats te houden.
Er bestaat waarschijnlijk comfortabeler maar niet in die prijsklasse.

Dagexcursies naar afgelegen plaatsen waar je zowel EHBO als reparatiemateriaal als regenkleding als drinken en eten moet meezeulen?
Hier heb je toch wel een 20 liters of meer voor nodig naar mijn mening.
Hangt er natuurlijk vanaf hoe goede (lichte) kwaliteit u regenkleding is....
Hoeveel EHBO en reservemateriaal je juist wil meenemen.
Hoeveel (welk) eten je juist wil meenemen.

Dit gezegd zijnde heb ik mij nu wel een klein decathlonneke aangeschaft voor toertochten omdat ik de warme rug beu was met die grote lege zak op mijn rug.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Welke Camelbak

Bericht door Free_ltd »

aresius schreef:
Free_ltd schreef:
aresius schreef:Zowel met Camelbak als Osprey drinkrugzakken heb ik ervaring.
M'n Camelbak Mule is intussen al zeker 10 jaar oud en gaat nog steeds mee, wel enkele malen de drinkzak vervangen maar aan de rugzak zelf is er nog niets verkeerd. Ik gebruik deze soms nog bij moddertochtjes.
Begin dit jaar op velofollies heb ik de nieuwe generatie Camelbaks eens bekeken en de kwaliteit van afwerking vond ik zeer zwak.

Drie jaar geleden heb ik een Osprey Raptor 14 gekocht. Dit omdat de Mule iets te klein was voor dagtochten. Daarnaast voelde de Mule als een dikke worst op de rug als deze volgepropt was. Dit gaf een onstabiel gevoel op de rug en de zak botste heel hard rond op ruwe stukken. De raptor heeft een veel fijner gevoel op de rug, mede dankzij de versterkte drinkzak. Ondanks de kleine vorm van de rugzak kan je er enorm veel gerief in kwijt.

Voor woon-werkverkeer heb ik ook nog een Osprey Momentum 26. Dit is een ruime rugzak met apart laptopcompartiment. Daarnaast ook immens veel ruimte voor allerhande zaken.
Deze raad ik niet aan voor mtb gebruik wegens iets te bombastisch en zwaar. Maar het kan wel, in 2015 heb ik er de Chemins du Soleil mee gereden omdat de Mule te klein was.

Welke Mule. had gij? Want er zijn verschillende maten in. Ik probeer te zien welk volume ik nodig heb. Sta eveneens ook open voor andere merken, maar die gaan meestal vlotjes over de €100.
Even gegoogeld en dat was het model van 2008
(de rechtse op deze pagina: http://www.unicyclist.com/forums/showthread.php?t=46424" onclick="window.open(this.href);return false;)
Deze heeft een 3l drinkzak en zogezegd 8l capaciteit, maar ik vermoed dat deze al deels ingenomen wordt door de gevulde drinkzak.
Ik heb deze ooit voor een spotprijs bij de Decathlon gekocht.
Da’s te klein. Vermoes dat ik toch 10 a 12 L veije euilte nodig heb. Heb nu 6L ruimte en dat is echt te weinig.
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Re: Welke Camelbak

Bericht door Byorka »

aresius schreef: Daarnaast voelde de Mule als een dikke worst op de rug als deze volgepropt was. Dit gaf een onstabiel gevoel op de rug en de zak botste heel hard rond op ruwe stukken.
Bij mij ook, maar eigenlijk is je rugzak dan te klein voor hetgeen je erin propt.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Welke Camelbak

Bericht door aresius »

Free_ltd schreef:.....

Da’s te klein. Vermoes dat ik toch 10 a 12 L veije euilte nodig heb. Heb nu 6L ruimte en dat is echt te weinig.
Niet te lang twijfelen en voor de Osprey Raptor gaan, echt een geweldige rugzak.

Maar de huidige generatie MULE is wel groter
Plaats reactie