e-MTB (Welke keuze)

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Logger
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 07 feb 2018 21:24

Re: e-MTB (Welke keuze)

Bericht door Logger »

De canyon had ik ook al beetje in gedachten. Maar voor onderhoud aan de fiets zit je dan beetje vast vrees ik.

Krijgt goede commentaren wel.

Levering naar België zou volgens canyon een probleem zijn, wegens wetgevingen.
Logger
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 07 feb 2018 21:24

Re: e-MTB (Welke keuze)

Bericht door Logger »

Vandaag testrit gedaan met specialized Levi turbo Comp.

Moet wel zeggen dat het zeer goed is meegevallen en mooie fiets.
Goede ondersteuning van de brose motor ook.

Enkel mindere afmontage in vergelijking met ghost, Merida.

Maar afmontage is mss ook niet alles !!
kdr52
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 15 mar 2018 22:58

Re: e-MTB (Welke keuze)

Bericht door kdr52 »

Hoi aan allen ,
Ik sta op het punt mijn 1 ste e-mtb aan te schaffen en dat zou een 2 de hands cube stereo hybrid 500 pro zijn
met maar 270 km op de teller
Iemand soms enige ervaring ermee of tips
Gem
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 26 mei 2018 19:07
Rijdt met: CUBE REACTION PRO Hybrid 29"

Re: e-MTB (Welke keuze)

Bericht door Gem »

Hallo

Ik rij al twee jaar met een cube stereo reaction pro hybrid 500.
Hydraulische remschijven, alu frame, 29" wielen.

Tevreden ben ik wel maar mijn volgende zal geen cube meer zijn. Heb een oogje laten vallen op de Focus Jam2.
Wat mij vooral stoort aan de cube is het kleine tandwiel vooraan die al vlug chainchuk geeft bij ietwat vuiligheid.
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Re: e-MTB (Welke keuze)

Bericht door rubber-12 »

Tot nu toe heb ik (lange) testen gedaan met een Bosch (in een cube) motor en een Brose (in een Rotwild). Groot verschil.
Een Brose ondersteunt veel natuurlijker.
Ik denk er zoeen te gaan kopen in een E-trail bike voor woon-werk, dan kan die ook nog dienen in het bos :-).
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Re: e-MTB (Welke keuze)

Bericht door MC Jo »

rubber-12 schreef:Tot nu toe heb ik (lange) testen gedaan met een Bosch (in een cube) motor en een Brose (in een Rotwild). Groot verschil.
Een Brose ondersteunt veel natuurlijker.
Ik denk er zoeen te gaan kopen in een E-trail bike voor woon-werk, dan kan die ook nog dienen in het bos :-).
Ik denk net hetzelfde. Welke fietsen komen in aanmerking?
Taos Artwork
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 25 jul 2018 10:13

Re: e-MTB (Welke keuze)

Bericht door Taos Artwork »

Mijn E-MTB ervaring tot nu toe:

Vorige week een Bergamont E-Contrail 6.0 29 gekocht met een Bosch Performance CX motor met een 500wh accu. Rock Shox Recon RL vooraan, Manitou Radium achteraan, Sram NX PG-113011-42t, Shimano BR-M315 remmen. Nu een 4 tal keer mee gaan rijden, super MTB, Bosch CX systeem werkt zeer goed.

Heb lang gezocht en vergeleken. Alles waar een Impulse (Panasonic) onder zit kan je best vermijden, veel problemen mee. Bosch heeft de minst procentuele uitval en de service hierop is bij een Bosch centrum zeer goed. Yamaha zou ook goed zijn, maar zou meer geluid maken. Volgens alle winkels die ik bezocht heb zou Brose de slechtste service en dienst na-verkoop hebben (zelfs volgens verkopers van het merk).

De modes op de Bosch zijn sinds 2018, ECO, TOUR, E-MTB en TURBO. Op alle een super ondersteuning en heel natuurlijk. Waaronder Turbo echt wel TURBO is als je geen EMTB gewoon bent :-D !

Wat ze ook zegen van een E-MTB, het is dikke fun en als je met andere gewone MTB vrienden gaat rijden zet je hem op ECO of TOUR en dan fiets je gewoon netjes op hun tempo mee zonder ze kwijt te rijden. Dat is is alleszins toch mijn ervaring ermee...

Afbeelding
freddy p
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 19 dec 2018 09:57

Re: e-MTB (Welke keuze)Cube Reaction Hybrid Pro 500 Allroad

Bericht door freddy p »

,Wat denken juli van de Cube Reaction Hybrid Pro 500 Allroad ,ik zou hem gebruiken op de weg,gravel en veel in de bergen ik reis veel met de camper,hij moet zeker een grote col aankunnen.Ik denk prijs kwaliteit een van de betere.Is een E MTB van 5000 euro zoveel beter?
graag wat raad van kenners.
Freddy
Taos Artwork
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 25 jul 2018 10:13

Re: e-MTB (Welke keuze)Cube Reaction Hybrid Pro 500 Allroad

Bericht door Taos Artwork »

freddy p schreef:,Wat denken juli van de Cube Reaction Hybrid Pro 500 Allroad ,ik zou hem gebruiken op de weg,gravel en veel in de bergen ik reis veel met de camper,hij moet zeker een grote col aankunnen.Ik denk prijs kwaliteit een van de betere.Is een E MTB van 5000 euro zoveel beter?
graag wat raad van kenners.
Freddy
Prijs verschil gaat vooral in de onderdelen en afmontage zitten. De Cube die jij hier voorstelt heeft een Deore afmontage en een Suntour vork. Groot verschil met de betere afmontage en vering. Bij Cube moet je ook goed oppassen dat er bij de fiets niet van fabriek een 400Wh batterij geleverd word. Als je dan deftig wil genieten van ondersteuning, de bergen in en veel naar boven wil op goede ondersteuning is het heel snel gedaan :wink: . Afmontage en vering is heel persoonlijk, dat is naargelang wat je er zelf van verwacht en mee wil doen. Maar ga zeker zonder twijfel voor de 500Wh tov de 400Wh batterijen en voor de Performance CX Line motor van 75Nm koppel!

Dus om te antwoorden op de vraag of die van 5000 euro zoveel beter is, JA, absoluut, maar of die voor jou gebruik nodig is, dat misschien helemaal niet :-k ...
janm
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 01 okt 2014 20:48
Rijdt met: Giant Talon / Felt Q600

Re: e-MTB (Welke keuze)

Bericht door janm »

even van onder het stof halen hier, ik rij nu met de trek powerfly 5. vooral voor mijn woon werk, en heel zelden door het bos. wat een heerlijk machientje :bounce: :-"
Plaats reactie