Nieuwe bike

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mountainollie
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: za 08 apr 2006 21:36
Rijdt met: Canyon Lux CF 7.0 Specialized stumpjumper HT '08 "GESTOLEN"

Nieuwe bike

Bericht door mountainollie »

Mijn specialized stumpjumper ht is 2 weken geleden gestolen. Dat wordt jammer genoeg sparen voor een nieuwe.
Die stumpjumper was de max in wendbaarheid. Damn ik was gek van die bike.
Mijn locale fietshandelaar doet geen specialized meer. Het is een trek store gekomen. Ik weet niet waarom, maar die trek fietsen staan mij niet aan. Ik ben al altijd specialized fan geweest en ik heb moeite om eventueel te veranderen. Er zijn wel nog 2 fietshandelaren die specialized hebben waar ik heen kan. Maar is toch een 20 min rijden met de wagen.
Ik zou deze keer overwegen om voor een fully te gaan (de stumpjumper is trouwens enkel in fully te verkrijgen). Dit door 2 redenen: mijn gewicht (95 kg) en het belangrijkste, rugklachten. Of helpt een fully hier niet!
Of zou ik toch voor cube, merida, cannondale,granville.... gaan.
Ik ken van al die merken niets.
Goh ik mis mijn bike.... Bandieten
Voodoo-077
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 04 sep 2016 10:36

Re: Nieuwe bike

Bericht door Voodoo-077 »

mountainollie schreef:Mijn specialized stumpjumper ht is 2 weken geleden gestolen. Dat wordt jammer genoeg sparen voor een nieuwe.
Die stumpjumper was de max in wendbaarheid. Damn ik was gek van die bike.
Mijn locale fietshandelaar doet geen specialized meer. Het is een trek store gekomen. Ik weet niet waarom, maar die trek fietsen staan mij niet aan. Ik ben al altijd specialized fan geweest en ik heb moeite om eventueel te veranderen. Er zijn wel nog 2 fietshandelaren die specialized hebben waar ik heen kan. Maar is toch een 20 min rijden met de wagen.
Ik zou deze keer overwegen om voor een fully te gaan (de stumpjumper is trouwens enkel in fully te verkrijgen). Dit door 2 redenen: mijn gewicht (95 kg) en het belangrijkste, rugklachten. Of helpt een fully hier niet!
Of zou ik toch voor cube, merida, cannondale,granville.... gaan.
Ik ken van al die merken niets.
Goh ik mis mijn bike.... Bandieten
Vooreerst erg van je fiets!

Daarnaast kan ik je enkel deze raad geven ... koop een fiets die je echt wil!
Ben je fan van Specialized, koop er dan gewoon weer één. Voor de modale fietser zoals ik zit er relatief weinig verschil in de modellen. Ja je hebt afwerking en bepaalde andere zithoudingen en dergelijke maar eens je er een tijd mee rijdt dan voel je dat niet meer imo en is het belangrijkste van je fiets te houden.
Veel succes met de aankoop!
Gebruikersavatar
mountainollie
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: za 08 apr 2006 21:36
Rijdt met: Canyon Lux CF 7.0 Specialized stumpjumper HT '08 "GESTOLEN"

Re: Nieuwe bike

Bericht door mountainollie »

Canyon krijgt ook mijn aandacht. Interessante fietsen
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 543
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: Nieuwe bike

Bericht door Jumping Jack »

De nieuwe lux is een knappe fiets!
Gebruikersavatar
mountainollie
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: za 08 apr 2006 21:36
Rijdt met: Canyon Lux CF 7.0 Specialized stumpjumper HT '08 "GESTOLEN"

Re: Nieuwe bike

Bericht door mountainollie »

Ja die lux of neuron 8.0 staan mij aan
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Nieuwe bike

Bericht door dennisVO »

ik heb een Nerve (voorganger Neuron) en ben daar super content van!
maar er is wel een groot verschil tussen de Lux en Neuron.
de lux is eerder voor de rappe mannen die tijden willen halen op strava en de neuron is eerder met de focus op fun.
ik rij voornamelijk trail en lichte enduro, maar heb er ook tal van toertochten mee afgeschuimd.

de keuze tussen die 2 zal vooral aan je rijstijl liggen denk ik.

een fully kan zeker helpen voor rugklachten, aangezien het veel onnozele bultjes waarvoor je niet uit je zadel komt zal afvlakken.
maar natuurlijk is een deftige afstelling van je fiets véél belangrijker.
een slecht afgestelde fully kan je rugklachten ook gewoon verergeren, zoals met elke fiets eigelijk.

dat gezegd zijnde, ik vind 20 min rijden niet veel als ze daar wel gewoon het merk/model verdelen dat je voorkeur draagt.
Plaats reactie