07&08.07.18 - Avelgem - Ganzenhofkrieretocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
5peedy
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 18:55
Rijdt met: scott scale

Re: 07&08.07.18 - Avelgem - Ganzenhofkrieretocht

Bericht door 5peedy »

Yep en lekker warm.
Krierimartin
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: di 26 jul 2016 20:25

Re: 07&08.07.18 - Avelgem - Ganzenhofkrieretocht

Bericht door Krierimartin »

Er zijn douches aanwezig :drunk:
Witte79
Mountainbiker
Berichten: 516
Lid geworden op: ma 15 jan 2018 11:25

Re: 07&08.07.18 - Avelgem - Ganzenhofkrieretocht

Bericht door Witte79 »

Deze morgen vroeg gestart voor de 52kms. Twas de moeite. Just 2 keer moeten afstappen op steil pad met grote stenen en losse ondergrond. Aangekomen met 52kms en 900hms. Nog ne lekkere fairtrade limonade genuttigd en dan naar huis.
Bv waren top. Bepijling ook.
sh0s
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: za 31 mar 2012 17:59
Rijdt met: Cube stereo 120 / Cube ltd race /

Re: 07&08.07.18 - Avelgem - Ganzenhofkrieretocht

Bericht door sh0s »

Ook vanmorgen de 50km gereden. Het begon wat saai maar na de eerste kuitenbijters was dat gevoel helemaal weg ;).

Merci voor de goede bepijling en vele vrijwilligers die alles wat veiliger maakten.

Tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
Cokeman
Mountainbiker
Berichten: 339
Lid geworden op: wo 25 jun 2008 10:06
Rijdt met: Giant Terrago 29er 1 GE 2018

Re: 07&08.07.18 - Avelgem - Ganzenhofkrieretocht

Bericht door Cokeman »

Deze ochtend ook afgezakt naar Avelgem voor de jaarlijkse afspraak met de Vlaamse Ardennen. Gekozen voor de 50 km met optielus om nog wat extra hm's te malen :P
Uiteindelijk na 66 km (1 keer afslag gemist) terug aan de gezellige hoeve. Genoten van begin tot einde. Nergens geforceerd. Prima bevoorradingen (3) en afspuitstand om stof weg te spoelen. Mooie omgeving ... camping Panorama nog eens gepasseerd waar enige jaren geleden ook steeds mooie tochten vertrokken. Tot volgend jaar =D>
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: 07&08.07.18 - Avelgem - Ganzenhofkrieretocht

Bericht door Dickie »

Eerste deelname en alleen al hoe je naar de parkeerplaats werd geleid, maakte duidelijk dat het een top-organisatie was. gekozen voor de 87 en de extra klimlus maar gelaten, ik vond dat er al klimwerk genoeg te doen was :-D
De bepijling onderweg was foutloos.
Wel met de vaste vork onderweg en ik had beter voor de geveerde velo gekozen. Op de smalle afdaling net voor de 4de ravi stuiterde ik uit het spoor op een betonnen paal en in de prikkeldraad, gelukkig enkel wat krassen, een pijnlijke schouder en een gedeukt ego :wink:
In deze streek worden nogal wat veldwegen 'verbeterd' met bouwpuin, al een gelukje dat ze het niet op een hoop kappen en wat spreiden :lol: .
Het klimmen werd stilaan harken, de benen waren leeg. Na de laatste ravi op een mooi privé-domein werd het vlakker en kwam ik er weer door.
Nog een prima en deugddoend doucheke gepakt en van enkele 'Saison Duponts' genoten op het gezellige binnenpleintje van de vierkantshoeve.
Super voormiddag gehad.
TomP
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 27 dec 2015 17:41

Re: 07&08.07.18 - Avelgem - Ganzenhofkrieretocht

Bericht door TomP »

Op de 5j dat ik mtb rij nog maar 1x deze tocht gereden, was toen de korte afstand. Dit keer voor de 50km gegaan en na een vrij vlakke eerste 10km begon de fun. Helling na helling en de ene afdaling nog plezanter dan de andere! Toch 1 van de betere organisaties die de vlaamse ardennen aan doen en volgens mij de enige die zo'n mooie passage door het kluisbos aanbieden! Na kluisbos dacht ik dat ik van het klimmen af was, maar plots doemt pensemont op om vervolgens de mooiste afdaling van de tocht voor de wielen te krijgen! Daarna was het harken tot de finish, maar zeker genoten van een prachtige rit. Merci aan de toporganisatie!
Jacoba A.
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: za 24 jun 2017 14:01

Re: 07&08.07.18 - Avelgem - Ganzenhofkrieretocht

Bericht door Jacoba A. »

Gekozen voor de 50 km + optielus. Proficiat aan de organisatie. Goede bepijling, bevoorrading, leuke startlocatie, de kaderplaatjes... helemaal niets op aan te merken. Het parcours was leuk, uitdagend en afwisselend met toffe passages in het Kluisbos.
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: 07&08.07.18 - Avelgem - Ganzenhofkrieretocht

Bericht door PainSosis »

Eerste keer die richting uit voor mij.
Meestal blijf ik in de rechter kant van het land met Brussel als middenpunt aangevuld met de occasionele Terril in Noord Frankrijk.

Het meeste is reeds gezegd en het was zonder twijfel een mooie tocht met een grote organisatie achter.
Zowel cyclo tocht als MTB tocht als familie tocht als kidstoer. Ze kunnen er daar wat van.
Het leek wel of heel de gemeenschap daar meehielp als seingever of parkingwachter =D>
Je hebt bewaakte parkings en je hebt bewaakte parkings, hier kon je met een gerust gemoed je dure bolide achterlaten.
Uniek nummer in tweevoud op armbandjes. Armbandje voor de fiets en armbandje voor de pols. =D>

In vergelijking met wat ik gewoon ben was het parcours leuk en niet leuk.
De aanloop en retour waren eerder hard maar wanneer zelfs de weggeltjes en veldwegen belegd zijn met betonplaten kan je daar niks aan doen natuurlijk :lol: , het parcours zelf was leuk. Precies wel een rijke gemeente als die dat allemaal kunnen verharden :-k
Het middenstuk was dan weer heel leuk door de bekende heuvels :-D en de stukken bos.
De uitzichten en verzichten van de Vlaamse Ardennen maken dat verharde gedeelte wel goed. Het zorgt voor aan andere soort rit.

De bevoorradingen in de hoeves waren ook zeer leuk, als je om 13.00h nog toekomt in de laatste BV en er zitten een paar bikers uit te blazen op tuinstoelen in de schaduw en de tienerdochter des huizes heeft emmers water gezet om je te verfrissen is het een beetje alsof je thuiskomt (o)
Overal tonnen water om je kruik bij te vullen en meer dan genoeg eten, zelfs om 13.00h nog.

De bepijling was ok, ik miste een bevestiginspijleke af en toe. Ben ook verkeerd gereden door een verkeerde afslag.
Achteraf gezien was er een reden dat er een plaatje 30 onder de pijl hing maar het was daar zo smal dat ik niet ben teruggekeerd. Wanneer daar een plaatje hangt met 30 en de andere afstanden doorstreept, is er geen dommerik die verder rijd :oops:
Terug bij start na 30 Km wisten ze ons wel perfect te vertellen waar we weer konden aansluiten en uiteindelijk aangekomen met 81 Km's ipv 69. :-"

Uiteindelijk wel genoten van een prachtige rit en prachtige dag in een heel mooie streek en super symphatieke organisatie =D>


PS:
Bevoorradingen met zelfgemaakte notenkoek en haverkoekjes met zaden en pompoenpitten deden mij hopen op een lekkere hamburger of worst. Het waren echter diepvriesfritten en diepvriesfricandellen #-o , gene saucissen of barbecue hier :( :-D
Gino_mtb
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 13 jun 2018 20:56

Re: 07&08.07.18 - Avelgem - Ganzenhofkrieretocht

Bericht door Gino_mtb »

Eerste maal dat ik deze rit reed.
Gekozen voor de 50km+klimoptielus.
Inderdaad kan ik beamen zoals andere dat het een heel mooie en lastige tocht is , ook natuurlijk door die warmte.
Wel vond ik dat de bepijling op sommige plaatsen niet voldoende was. Soms op lange stroken niets van bevestigingspijlen zodat je op den duur denkt dat je verkeerd zit , tot je plots ergens een pijl in een struik opmerkt. Nee, de bepijling vond ik niet voldoende. Vorige week in MTB-koekelare was die wel PERFECT!

Ook door die gebrekkige bepijling een afslag te laat gezien in een afdaling in kiezelsteentjes. Toen ik uit een lange bocht kwam stond er plots een pijl waar je 90° naar links moest.
Zoveel mogelijk geremd maar door die kiezels ging dat niet en dus ben ik met hoge snelheid rechtdoor in de prikkeldraad terechtgekomen. Gelukkig nog wat "doorgesprongen" zodat ik erover vloog en niet bleef hangen in de prikkeldraad. Gelukkig niets gebroken en ook niets aan de fiets (zal vernesteld in de draad).
Enkel schrammen en mijn koersbroek naar de vaantjes.

Heb wel mijn weg kunnen verder zetten maar was toch verschoten.
In zulke afdaling waar er een korte bocht volgt zou er beter vroeger al aanduiding staan van die bocht zodat je als fietser toch voorzichtig bent en niet volle bak naar beneden fietst om dan plots te zien dat je links af moet en de straat plots stopt met een prikkeldraad als eind.
Ik hoorde achteraf in de bevoorrading dat er nog mensen waren die daar gevallen waren of maar nipt konden stoppen.
Toen ik daar stond waren er ook een paar die met slepende banden maar net hun bocht konden nemen.

Soit, anders een héle leuke rit, mooie streek, toffe beklimmingen en prima bevoorradingen
Plaats reactie