turbo levo groep!!

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
Gebruikersavatar
franqui
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 17:44
Rijdt met: Specialized Turbo Levo FSR Comp Carbon 2018

Re: turbo levo groep!!

Bericht door franqui »

Hoi Levo liefhebbers! Ben 70 jaar. Heb mij in maart een Levo FSR Comp Carbon 6Fattie aangeschaft met een extra set lichte 29" wielen (Roval Traverse 2.3") voor op de weg. Heb nu al ruim 2000 km gereden en ben uitermate tevreden over de aanschaf. Vorige week heen en terug Rijkevorsel-Scherpenheuvel 116 km in totaal en nog 32% in de batterij. Wel altijd op eco (20%) gereden. Zondag 1 juli 2018 de Meirdael Classic Oud-Heverlee: 62 km, met gemiddelden 22.5 km/u en 139 HR en nog 31% batterijlading over. Ongeveer de helft van de tijd op eco (25%) gereden, maar op de hellingen altijd trail (50%) en op de steilste stukken turbo (75%). Dit is wel het gedroomde parcours voor deze bike. Gebruik 3 kettingen die ik om de 500 km wissel. Door in de Mission Control app de wielomtrek in te stellen op 2000 mm ondersteunt de motor tot een snelheid van ca. 29,5 km/u.
Gebruikersavatar
glimburger
Mountainbiker
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 02 jun 2010 06:11
Rijdt met: Specialized T.LEVO expert
Contacteer:

Re: turbo levo groep!!

Bericht door glimburger »

Ik heb- naast mijn BMC TE01, al geruime tijd de TL expert ( zwart-zilver) en ik moet zeggen dat ik er best mee tevreden ben.
De verhouding van de versnellingen liggen me niet zo goed, daarom overweeg ik het voorste tandwiel 1 tandje extra te geven.
Daardoor denk ik dat ik iets meer snelheid kan genereren op onze normale wegen.
Extreme klims doe ik er niet mee dus ik denk dat het wel zal mee vallen. Mijn speelterrein is gekend: mijn "paadjes" in regio Opitter tot aan de litzberg in Dilsen

Ik rij meestal op 25% > 45% > 90% en verleden zondag had ik toch nog maar 20% over in de batterij en dat bij een ritje van maar 75km waarbij de 90% maar uitzonderlijk eens aangesproken werd bij een langere klim (Ergens in Dilsen aan de driepaal (o) ) de rest van de rit zal gelijkmatig verdeeld zijn geweest tussen 25% en 45%. Mocht van mij iets meer zijn dus als er betere batterijen komen zal ik ze zeker aankopen.

Bij mij staat de wieldiameter op 2000 maar mijn GPS geeft toch maar een max van 27.5 Km/h aan. Doe ik wat fout?
Hij moet één van komende weken op eerste nazicht en volgens ik verneem krijgt hij dan de nieuwe software-updates.
Is dat iets waar ik naar moet uitkijken qua verbetering van rendement of blijft het eerder bij het oude? Iemand ervaringen ermee?

enfin, ik ben best een tevreden gebruiker! =D>
Sniper_78
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: di 03 okt 2006 21:56
Rijdt met: Willier Cento Uno XC

Re: turbo levo groep!!

Bericht door Sniper_78 »

De nieuwe Levo’s zijn allen blijkbaar uitgesteld.
Mijn LBS had m al langer moeten binnen krijgen.
Er zou een probleem zijn met de nieiwe(?) motor.

Iemand hier meer info over?
E-bikers
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 23 nov 2014 20:02
Rijdt met: Bulls E-Stream Evo 3 27.5+ en Cannondale RZ
Contacteer:

Re: turbo levo groep!!

Bericht door E-bikers »

Sniper_78 schreef:De nieuwe Levo’s zijn allen blijkbaar uitgesteld.
Mijn LBS had m al langer moeten binnen krijgen.
Er zou een probleem zijn met de nieiwe(?) motor.

Iemand hier meer info over?
Als er iets aan de hand zou zijn zal je 't zeker hier vinden:
https://www.emtbforums.com/forums/specialized.4/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sniper_78
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: di 03 okt 2006 21:56
Rijdt met: Willier Cento Uno XC

Re: turbo levo groep!!

Bericht door Sniper_78 »

Welke versie hebben jullie? HT of FSR?

Is de FSR geen overkill voor de Belgische VTT, zelfs Ardense VTT?
warreke
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 12 mei 2017 21:17
Rijdt met: Levo fsr 29 comp

Re: turbo levo groep!!

Bericht door warreke »

Dacht ik vroeger ook.
Tot ik me een levo fsr aanschafte.
Het comfort bij deze is gewoon supper.
je zweeft bij wijze over de track en je rug word gespaart.
Voor mij nooit geen hardtail meer.
Succes
demollie
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:41
Rijdt met: Scott 930 pro specialized levo fsr

Re: turbo levo groep!!

Bericht door demollie »

ik heb de levo al een hele tijd gebruik hem af en toe om mijne rug wa te sparen en voor het fun gehalte zou hem niet meer willen missen ik heb de wielomtrek nu op 1800 mm staan gaat dan met ondersteuning 32 km/h rijdt meestal op eco 20 trail 30 en turbo 40 procent piekvermogen meestal op 80 procent en op eco 50 km mtb tocht nog 50 procent over.
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Re: turbo levo groep!!

Bericht door rubber-12 »

E-bikers schreef:
Sniper_78 schreef:De nieuwe Levo’s zijn allen blijkbaar uitgesteld.
Mijn LBS had m al langer moeten binnen krijgen.
Er zou een probleem zijn met de nieiwe(?) motor.

Iemand hier meer info over?
Als er iets aan de hand zou zijn zal je 't zeker hier vinden:
https://www.emtbforums.com/forums/specialized.4/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze worden terug geleverd, ik heb de mijne een week.
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: turbo levo groep!!

Bericht door bip bip »

Nog iemand problemen met de sunrace cassette die standaard op de Levo ht 2017 zit gemonteerd ? Al 2 stuks waarbij de tandjes van het kleinste kransje buigen waardoor de ketting verspringt.

grt,
bip bip
Frog 075
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:39
Rijdt met: Sandman, Levo

Re: turbo levo groep!!

Bericht door Frog 075 »

demollie schreef:ik heb de levo al een hele tijd gebruik hem af en toe om mijne rug wa te sparen en voor het fun gehalte zou hem niet meer willen missen ik heb de wielomtrek nu op 1800 mm staan gaat dan met ondersteuning 32 km/h rijdt meestal op eco 20 trail 30 en turbo 40 procent piekvermogen meestal op 80 procent en op eco 50 km mtb tocht nog 50 procent over.
Hoe verander je eigenlijk de wielomtrek in de app?
Ik kan dat precies niet aanpassen?
Plaats reactie