01.07.2018 - Oud-Heverlee - 26e Meerdael Classic 2018

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: 01.07.2018 - Oud-Heverlee - 26e Meerdael Classic 2018

Bericht door Edlisjas »

madskatingcow schreef:
Edlisjas schreef:Hier de 100 km gereden...vond dat er enorm veel asfalt en verharde stukken in de tocht zaten. Zeer jammer. Is hier zo weinig bos? Bij andere tochten zijn er verharde stukken als verbinding tussen bossen. Had soms de indruk dat het hier andersom was. Af en toe een stukje bos als verbinding tussen verharde stukken. Op organisatie en bevoorrading absoluut niets aan te merken maar het parcours...tja...
Dan heb jij precies een andere tocht gereden dan wij? De stukjes asfalt bleven op de 100km net beperkt. Ook enkele nieuwe stukjes leren kennen ipv de platgereden paden. Aangenaam verrast (o)
Wat hebt ge gezopen K.? ;-). Komaan er zat nauwelijks bos in, alleen de laatste 10 km... ik schat 60 % onverhard en 40 % asfalt (kasseien en kapotgereden macadam tel ik ook bij verhard...;-)
brambobeers
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 08 dec 2014 16:32

Re: 01.07.2018 - Oud-Heverlee - 26e Meerdael Classic 2018

Bericht door brambobeers »

Prima tocht, maar graag volgende keer de paden iets snoeien want vond het dramatisch met stukken
Gebruikersavatar
Brugse Racer
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: do 14 jul 2011 14:55
Rijdt met: Cube Reaction GTC Pro 27.5
Contacteer:

Re: 01.07.2018 - Oud-Heverlee - 26e Meerdael Classic 2018

Bericht door Brugse Racer »

Edlisjas schreef:
madskatingcow schreef:
Edlisjas schreef:Hier de 100 km gereden...vond dat er enorm veel asfalt en verharde stukken in de tocht zaten. Zeer jammer. Is hier zo weinig bos? Bij andere tochten zijn er verharde stukken als verbinding tussen bossen. Had soms de indruk dat het hier andersom was. Af en toe een stukje bos als verbinding tussen verharde stukken. Op organisatie en bevoorrading absoluut niets aan te merken maar het parcours...tja...
Dan heb jij precies een andere tocht gereden dan wij? De stukjes asfalt bleven op de 100km net beperkt. Ook enkele nieuwe stukjes leren kennen ipv de platgereden paden. Aangenaam verrast (o)
Wat hebt ge gezopen K.? ;-). Komaan er zat nauwelijks bos in, alleen de laatste 10 km... ik schat 60 % onverhard en 40 % asfalt (kasseien en kapotgereden macadam tel ik ook bij verhard...;-)
WTF??? 60% onverhard... Ik denk ook dat jij een andere tocht gereden hebt hoor... Zelf de 78km gereden (uitgekomen op 81) en onverhard zal minstens op 85% uitkomen. Eerste 30 quasi voortdurend in bos. Laatste 10 terug van dat...
Misschien wat last gehad van de zon??? :-D
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: 01.07.2018 - Oud-Heverlee - 26e Meerdael Classic 2018

Bericht door Edlisjas »

Tsja...blijkbaar zijn jullie het niet met mij eens...mag natuurlijk...;-). Maar het gevoel dat bij mij overheerst is “veel asfalt”, onderweg nog met iemand uit Meeuwen-Gruitrode gesproken (had een fietstruitje aan van de lokale FM) en hij vond het ook, daarom was hij met de crossfiets. Hij had de tocht enkele jaren geleden al eens gereden en vond de crossfiets de juiste keuze...:-)
Luhmann
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 15 sep 2017 09:17
Rijdt met: Cube LTD Race

Re: 01.07.2018 - Oud-Heverlee - 26e Meerdael Classic 2018

Bericht door Luhmann »

Top tochtje, weer zat mee, het was volle bak stof happen maar dat spoelt weg bij de après. Prima bepijling. Aanduiding bij gevaar, moeilijke afdalingen of een moeilijk in te schatten klim.
Geen overdreven asfalt kilometers, nadruk lag wel degelijk op offroad. Maar liever een kassei strook of gravel dan een glad baantje.
Sommige stukken waren inderdaad beetje begroeid maar nergens problematisch.
Gebruikersavatar
Brugse Racer
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: do 14 jul 2011 14:55
Rijdt met: Cube Reaction GTC Pro 27.5
Contacteer:

Re: 01.07.2018 - Oud-Heverlee - 26e Meerdael Classic 2018

Bericht door Brugse Racer »

Edlisjas schreef:Tsja...blijkbaar zijn jullie het niet met mij eens...mag natuurlijk...;-). Maar het gevoel dat bij mij overheerst is “veel asfalt”, onderweg nog met iemand uit Meeuwen-Gruitrode gesproken (had een fietstruitje aan van de lokale FM) en hij vond het ook, daarom was hij met de crossfiets. Hij had de tocht enkele jaren geleden al eens gereden en vond de crossfiets de juiste keuze...:-)
Sportieve reactie :-D , misschien dat er op de 100K meer asfalt inzat waardoor je die indruk kreeg.
Ik vond dit in ieder geval een toprit. Ik rijd al +20 jaar met MTB, was mijn eerste deelname aan deze, en die staat nu absoluut tussen mijn favorieten...
GVM
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 31 dec 2017 17:24

Re: 01.07.2018 - Oud-Heverlee - 26e Meerdael Classic 2018

Bericht door GVM »

Voor de 100 km gegaan. Het begin van de tocht door het bos was prachtig biken en ook lekker koel. Daarna veel tussen de velden in de volle zon. Was me dat puffen ... Gelukkig kon de dorst aan de 4 prima bevoorradingen gelest worden. Blijkbaar zouden er in de laatste 40 km nog 800hm gezeten hebben. Het venijn zat hem dus duidelijk in de staart. Blij dat ik de tocht tot een goed einde kon brengen. Complimenten aan de organisatie, ik heb er echt van genoten (o)
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: 01.07.2018 - Oud-Heverlee - 26e Meerdael Classic 2018

Bericht door TaurineR »

Ik vond dit een prachtige tocht met heel veel bos, soms brede bospaden, maar dat mag toch ook?
En een heel mooie algemene organisatie, een rit om niet te vergeten!
Rob Xtreme
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 09:56
Rijdt met: BMC Xtreme

Re: 01.07.2018 - Oud-Heverlee - 26e Meerdael Classic 2018

Bericht door Rob Xtreme »

Allereerst vond ik het een zeer goede organisatie met goede bepijling en goede bevoorradingen!
Ik had de tocht in 2014+2015 al eens eerder gereden en herinnerde mij dat het niet erg technisch was daarom vertrokken voor de 100km op de Zannata Crossfiets 33mm bandjes, kleinste verzet 36-28. Op recht stuk stootlek gereden en in een donker stuk bos een 2de stootlek maar verder geen spijt van de keuze. Op de afdalingen beetje voorzichtig gehouden maar vaak werd ik zelfs opgehouden door bikers op de fully? Op de klimmen had ik voldoende grip om op de macht te rijden.
Of er nu teveel asfalt of kasseien inzaten ga ik niet beweren, kasseien vind ik ook leuk. Maar als ik een fully had zou ik ook meer verwachten van deze MTB Marathon.
Enfin volgend jaar opnieuw met de crosser maar dan met tubeless bandjes en latex.
@Edlisjas, de Oeterdal 100km kom ik ook rijden op de crossfiets, parcours aanpassen is niet nodig ;-) al zullen de vele technische klimmetjes uitdagend zijn.
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Re: 01.07.2018 - Oud-Heverlee - 26e Meerdael Classic 2018

Bericht door Biestie1 »

40 km asfalt ? :^o :lol:
Alles samen misschien een 7-tal kilometers zal dichter bij de waarheid zijn.
Het was niet echt een uitdagende tocht inderdaad, zeker niet de eerste 40km, maar ook nie overdrijven he.
Plaats reactie