17.06.2018 - Blaton

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

17.06.2018 - Blaton

Bericht door filiep72 »

Rando des 3 Canaux à Blaton
VTT : 15-25-35-45-55-65km
DÉPART : DE 7H30 À 10H30
PAF: DE 3 À 5€
RAVITOS : DE 1 À 3
BIKE WASH
PARKING VÉLOS GARDÉ
RÉDUCTION 02 BIKERS
Plus d’infos sur : http://www.vtt3canaux.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Lieu : Près de l’église à Blaton
Rue de l'église, 7321 Blaton, Hainaut
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 17.06.2018 - Blaton

Bericht door spiermassa »

ier nie teveel reklame maakn voor deze prachtige tocht......kwil daar ook beetje plaats in de bossen

kan nie anders of gaan ...zie dak nog geen filmke heb
Gino_mtb
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 13 jun 2018 20:56

Re: 17.06.2018 - Blaton

Bericht door Gino_mtb »

Zondag zal ik daar voor de eerste maal van de partij zijn. Ik zie het volledig zitten.
Ben benieuwd !!
Laatst gewijzigd door Gino_mtb op wo 13 jun 2018 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Eldi2
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 20 mar 2017 10:28
Rijdt met: Scott Scale 970 29"

Re: 17.06.2018 - Blaton

Bericht door Eldi2 »

Gino_mtb schreef:Zondag zal ik daar voor de eerste maal van de partij zijn. Ik zit het volledig zitten.
Ben benieuwd !!
Je zal het vaneigens zitten hebben. Dit is voor mij een van de mooiste tochten van het jaar, maar hou het stil! Nietwaar Spiermassa?
tbhshorty
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 19 jan 2018 20:09

Re: 17.06.2018 - Blaton

Bericht door tbhshorty »

Wat een mooie tt 1n van beste ooit dat ik al gereden heb...
Wel beetj valse start ik gebruik altijd de mtb.be app en dan daaruit navigatie kwam ik in doornick centrum uit.... dan na wat zoekwerk het juiste adres gevonden
Maar wat een mooi omgeving
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: 17.06.2018 - Blaton

Bericht door _anonymus_ »

Moeilijke keuze gisteren. Ellezelles of Buizingen. Blaton had ik op voorhand niet eens overwogen. 'Rando des 3 Canaux', dat klinkt als een vlakke tocht en bijgevolg saai. De organisatie kondigde 460 hm's aan op de langste afstand, dat versterkte alleen mijn vooroordelen.
Enkele opmerkingen in dit topic prikkelden mijn nieuwsgierigheid, en de commentaren in het topic van vorig jaar waren helemaal top. Blaton eens proberen, dus.

Om 7u10 gestart, eerst wat langs een kanaal en dan het bos in. Wat volgde was fantastisch. Draaien, keren, op en af, 'hard-soft'-splitsingen... Na 15 km had ik, ondanks de vrij beperkte hoogtemeters, al een 'tocht van het jaar' gevoel: 12/10.
Ook na de eerste bevoorrading bleef het zeer entertainend, uit soms kleine stukjes bos (bijvoorbeeld naast het kanaal) werd alles uit gehaald. Soms werden er zelf singletracks getrokken, nergens werd voor de gemakkelijkste weg gekozen. Het eerste stuk werd niet meer geëvenaard, maar toch nog steeds 8/10.
Op 2 km van het einde nog een biertje gekregen, en vlak voor het einde nog een optielus aangeboden gekregen. Wegens tijdsgebrek heb ik deze jammer genoeg niet kunnen doen.

Topritje, staat al in de agenda voor volgend jaar!
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3033
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: 17.06.2018 - Blaton

Bericht door Motorbiker »

'Rando des 3 Canaux' ?

Aint exactly pretty,
aint exactly small.
But when ik becomes to biking
Blaton steels the show...
Kirk Pietersen
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 18 feb 2018 15:52

Re: 17.06.2018 - Blaton

Bericht door Kirk Pietersen »

Vorig jaar deze rit voor het eerst gereden en toen wat op de honger blijven zitten. In het middenstuk redelijk wat asfalt. De passage door het bos (toen op het einde) aan Mer de Sable maakte het enigszins goed.

Dit jaar in de omgekeerde richting en TOP! Ons op geen enkel moment verveelt. Fris en monter door het bos aan Mer de Sable 8)
De hoogtemeters zijn op het eerste zicht wat laag, maar door de bosgrond en de steile klimmetjes hakt het er toch in.
Ze zijn er dit jaar in geslaagd een zeer goed uitgebalanceerde rit van te maken en wat passages in te steken voor diegenen die graag wat technischer rijden (o)

Hopelijk volgend jaar terug zo'n rit en geen kopie van vorig jaar [-o<
berdunnor
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: do 25 nov 2010 20:00
Rijdt met: Cube Ltd Comp

Re: 17.06.2018 - Blaton

Bericht door berdunnor »

Ik kan het altijd appreciëren als de langste afstand een meerwaarde biedt ten opzichte van de andere toeren en dat was hier met de steengroeve in de 65km duidelijk het geval. Andere hoogtepunten zijn Mer de Sable en de vele kilometers singletrack met hoog fungehalte doorheen de Henegouwse bossen. Zalige rit!
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: 17.06.2018 - Blaton

Bericht door Fritsie »

Blaton, een rit waar ik steeds naar uitkijk en die nooit ontgoochelt. De prachtige passages in de Mer de Sables zijn natuurlijk de kers op de taart (in de afdaling met bocht naar links over kop gegaan, maar de losse ondergrond zorgde voor een comfortabele landing), maar de tocht heeft nog veel ander moois te bieden. Het nieuw uitgetekende parcours in Bon Secours was top en zelfs in de optielus van 5 km zaten nog verrassende stukjes. Het droge parcours doet de funfactor alleen maar stijgen. Bedankt en graag tot volgend jaar. =D> =D> =D>
Plaats reactie