Reisbijstandsverzekering

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Plaats reactie
Pashley 24Mhz
Mountainbiker
Berichten: 953
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:21
Rijdt met: Heeft ronde wielen

Reisbijstandsverzekering

Bericht door Pashley 24Mhz »

Welke reisbijstandsverzekering hebben jullie zodat jullie verzekerd zijn in Belgie en Europa?
Mijn verzekeraar van AG wil me geen reisbijstandsverzekering geven omdat mijn auto net 10 jaar geweest is...
Iemand een idee wat een goede optie is?
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: Reisbijstandsverzekering

Bericht door geertg »

Heb een Ethias assistance Car & Family, 120,00 euro of 90,00 euro voor een gans jaar. Voertuigen tot 15 jaar oud (2 voertuigen en aanhangwagen).

https://www.ethias.be/part/nl/bijstands ... lping.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Zalman
Mountainbiker
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 17 apr 2005 18:10

Re: Reisbijstandsverzekering

Bericht door Zalman »

Europ assistance deden er bij mij toch niet moeilijk over, mijn wagen is er nu 14 jaar.
Eventueel overwegen om een makelaar te zoeken die u wel kan verzekeren.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Reisbijstandsverzekering

Bericht door Free_ltd »

geertg schreef:Heb een Ethias assistance Car & Family, 120,00 euro of 90,00 euro voor een gans jaar. Voertuigen tot 15 jaar oud (2 voertuigen en aanhangwagen).

https://www.ethias.be/part/nl/bijstands ... lping.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb ook al jaren Ethias Assistance voor 2 voertuigen. Begon ooit aan €90/jaar, maar ondertussen is het al €135/jaar. Wat nog mee valt. Ooit 2 x moeten laten slepen, en liep vlekkeloos.

Maar weet niet meer juist wat de voorwaarden waren. Sommigen verzekeren vanaf ne bepaalde leeftijd maar, maar dat loopt wel door. Beetje zoals een 'klein omnium' dat ge enkel kunt krijgen als de auto jonger is als 5 jaar, maar loopt wel door totdat ge de wagen uit zijn lijden verlost of verkoopt.

Maar Ethias gaat meestal wel een stapje verder daarin.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Reisbijstandsverzekering

Bericht door BertG »

Touring en VAB zijn er ook nog, duurder meestal dan via de verzekering (maar ook beter?) maar kan ook per week, of toch bij Touring dacht ik.
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: Reisbijstandsverzekering

Bericht door geertg »

Free_ltd schreef:
geertg schreef:Heb een Ethias assistance Car & Family, 120,00 euro of 90,00 euro voor een gans jaar. Voertuigen tot 15 jaar oud (2 voertuigen en aanhangwagen).

https://www.ethias.be/part/nl/bijstands ... lping.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb ook al jaren Ethias Assistance voor 2 voertuigen. Begon ooit aan €90/jaar, maar ondertussen is het al €135/jaar. Wat nog mee valt. Ooit 2 x moeten laten slepen, en liep vlekkeloos.

Maar weet niet meer juist wat de voorwaarden waren. Sommigen verzekeren vanaf ne bepaalde leeftijd maar, maar dat loopt wel door. Beetje zoals een 'klein omnium' dat ge enkel kunt krijgen als de auto jonger is als 5 jaar, maar loopt wel door totdat ge de wagen uit zijn lijden verlost of verkoopt.

Maar Ethias gaat meestal wel een stapje verder daarin.
Is niet alleen een bijstandsverzekering voor voertuigen maar ook voor personen d.w.z. ingeval van ziekte of ongeval zijn repatriëring, medische kosten, e.d. ook in deze verzekering inbegrepen. Heb eens nagekeken : eerste jaar kost het 90,00 euro (één voertuig < 15 jaar oud), vanaf tweede jaar 120,00 tenzij men er een auto- of woningverzekering heeft dan blijft het 90,00 euro.

Heb er ook al tweemaal beroep op moeten doen en geen enkel probleem, snel takelwagen ter plaatse en alles rechtstreeks tussen takelfirma en ethias geregeld (betalingen).
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Reisbijstandsverzekering

Bericht door Free_ltd »

Ik moet de polis ook nog eens te goei bekijken, maar volgens mij zat er meer dan alleen de voertuigen in. Dacht ook bij ziekte en zo. Maar heb het ooit op 1 voertuig gezet omdat ik er maar 1 heb, maar uiteindelijk scheelde dat niet zo heel veel.

Heb het dan ooit op mijne moto en de auto van mijn vrouw gezet, maar ondertussen heeft zij ook een firmawagen en is dus enkel en alleen de moto nog. Maar heb die dubbele gehouden en zet de firmawagen erbij omdat deze maar 2 jaar ondersteuning heeft van het merk zelf en ik dan nog 2 jaar op mijn verder ga. Maar vorig jaar zijn ze hier van verzekeringsmaatschappij veranderd en heb ik daar ook nog nen assistance op :lol: Tot december zitten er 3 assistanses op mijne firmawagen. Daarna nog 2.
Pashley 24Mhz
Mountainbiker
Berichten: 953
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:21
Rijdt met: Heeft ronde wielen

Re: Reisbijstandsverzekering

Bericht door Pashley 24Mhz »

Ik heb uiteindelijk voor Ethias gekozen. Kwam me het minst duur uit voor hetgeen ik nodig heb.
Ik heb Touring en Europ Assistance ook bekeken (verzekerden me aan de telefoon dat ze me een voorstel gingen mailen maar nooit niets gekregen....). Beiden waren een heel stuk duurder. Europe assistance bijvoorbeeld heeft een dekking voor Belgie en buurlanden maar omdat ik naar Oostenrijk ga moest ik meteen de wereldwijde assintance kiezen, wat ik dan ook weer niet nodig heb. Touring had dan wel de Europese dekking, maar daar zat Belgie dan weer niet in...
Ik kon me voor hetgeen ik nodig heb het best in Ethias vinden dus daar dan maar voor gekozen.
Plaats reactie