03.06.2018 Langdorp 18e Hagelandse chrono

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
slow motion
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: vr 28 mei 2004 16:26
Rijdt met: 20", 28" en 29"
Contacteer:

Re: 03.06.2018 Langdorp 18e Hagelandse chrono

Bericht door slow motion »

Nog wat feedback: Aan de hoogte van de demer zie je dat er veel regen is gevallen, maar de ondergrond zelf moet blijkbaar behoorlijk droog geweest zijn, waardoor het heel wat water kon verdragen en verwerken. Op de +/-30km die we gedaan hebben is het bovenste laagje op meerdere plaatsen wat zompig, maar nooit echte baggerstroken of felle modder. We hadden veel erger verwacht, maar uiteindelijk gaat het een zo goed als droge editie worden. De gemiddelde snelheid zal er amper van weten ten opzichte van een volledig droog parcours.
Alleen in Rillaar is er een strook (na de konijntjesberg achter de serres, voor de kenners) waar de ondergrond blijkbaar bezweken is onder de regen volgens de collega's, verder ok.

(Als kanttekening, mij maakt het niet uit of er 200 of 1200 fietsers komen, ik tracht jullie gewoon een zo correct mogelijk beeld te geven.)
Gebruikersavatar
FCG
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: zo 23 mar 2008 19:02
Rijdt met: Specialized Epic Expert 2018

Re: 03.06.2018 Langdorp 18e Hagelandse chrono

Bericht door FCG »

Hi, bedankt voor de feedback, toevallig nieuws over de andere 60km?
Gr
Fey schreef:Net een 20km afgepijld tussen Holsbeek en Langdorp(na de 3e bevoorrading), zoals verwacht hebben de voorbije droge weken en de zand-ondergrond ervoor gezorgd dat er bijna geen water meer op het parkoer stond, uitgezonderd enkele natte punten waar bijna altijd water staat. Ik rijd met Thunder burts en de fiets kon gewoon terug de koffer in zonder af te spuiten. Smeer de benen maar in, aan het parkoer zal het niet liggen!!
junior72
Mountainbiker
Berichten: 1178
Lid geworden op: zo 18 jan 2004 14:44
Rijdt met: Scott Spark 710 2016 - Scott Scale 730 2014

Re: 03.06.2018 Langdorp 18e Hagelandse chrono

Bericht door junior72 »

De Bikebrothers zullen aanwezig zijn.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: 03.06.2018 Langdorp 18e Hagelandse chrono

Bericht door Mister No Chaïn »

Iedereen zijn fiets nog aan kuisen zeker :lol:?

Neenee, de afwezigen hadden ongelijk! Buiten een passage door de demer en wat plaatselijke vettigheid lag het er gewoon razendsnel bij. Mooi weer, mooi parcours, drank en spaghetti achteraf ... een zondag moet niet veel meer hebben.
Gebruikersavatar
Hans wynants
Mountainbiker
Berichten: 1640
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 22:32
Rijdt met: NINER

Re: 03.06.2018 Langdorp 18e Hagelandse chrono

Bericht door Hans wynants »

Ik had toch liever een voorband die iets meer voorzien was voor de plaatselijke modder gehad ... enkele keren vrij veel geluk gehad onderweg . Wijselijk voor de 50k gekozen i.p.v. de geplande 80k . Weer een dag om naar uit te kijken in 2019 ! Blijft mooi !
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: 03.06.2018 Langdorp 18e Hagelandse chrono

Bericht door spaghetti_2 »

De organisatie had gelijk, het lag er zeer goed bij! Op al een eens plas en de overstroomde weide langs de demer na. Nergens problemen gehad, ondanks weinig noppen op de band. Enkele paden hadden wel te lijden gehad onder water erosie, af en toe een extra bordje om voor een geul te waarschuwen had welkom geweest. Voor de rest niets dan positief, de spaghetti heeft gesmaakt!
Gebruikersavatar
SBIKER
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 18 nov 2012 19:48
Rijdt met: scott rc 29er

Re: 03.06.2018 Langdorp 18e Hagelandse chrono

Bericht door SBIKER »

Kan je ergens de uitslag al bekijken
Giobiker
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 22:39
Rijdt met: Specialized epic 29 / Scott Scale 920

Re: 03.06.2018 Langdorp 18e Hagelandse chrono

Bericht door Giobiker »

Het viel inderdaad heel goed mee, zeker niet erg genoeg om ervoor thuis te blijven!
Hier en daar een vettige plek maar zeker voor 95% droog, je zag wel dat het redelijk
plaatselijk moet geweest zijn, op plekken kwam er zelfs precies al wat stof tevoorschijn...
Met de lekkere temperatuur zorgde een waterplasje hier en daar zelfs voor wat verkoeling :bounce:

Grtz.
Gebruikersavatar
AlReDo
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 12 feb 2018 10:32

Re: 03.06.2018 Langdorp 18e Hagelandse chrono

Bericht door AlReDo »

Topper in een fantastische regio. Goed water geschept op een bepaald punt net als iedereen denk ik. Sommige flinke modderpoelen maar niets onoverkomelijk.

Tip aan de organisatie: hier en daar wat fluoverf gebruiken zou geen kwaad kunnen. Kleine verraderlijke stompen vallen zoeken beter op.
De 50km was ook maar 45km denk ik? Mijn bolt iets te laat opgezet maar kwam uit op een 44 km.

Aan de onbekende losers die hun gekregen drinkbus bij de bevoorrading nog geen 500m verder al in een voortuin hebben gegooid FUCK YOU. Jullie zijn een schande voor alle liefhebbers van onze sport. Een drinkbus in het heetst van de strijd verliezen kan gebeuren maar hier zijn ze opzettelijk gedumpt.
Gebruikersavatar
FCG
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: zo 23 mar 2008 19:02
Rijdt met: Specialized Epic Expert 2018

Re: 03.06.2018 Langdorp 18e Hagelandse chrono

Bericht door FCG »

Weeral zeer mooi ritje, parcours lag er inderdaad uitstekend bij, ondanks alle regen van de laatste dagen. Snap niet dat er gevraagd wordt om bordjes te plaatsen bij een geultje hier en daar :roll: . Het is toch mountainbike hé. Mijn vrouwtje heeft er alleszins geen last van gehad :lol: .
Hebben de 80km gereden en zijn heelhuids aangekomen =P~
Als je bv. geen toertocht rijdt en daar toevallig ook passeert, dan staat er toch ook geen borden.
Top organisatie en prima bepijling. =D>
Komen volgend jaar zeker terug.
gr, uit Brugge
Plaats reactie