27/05/18 - Boetelingenraid (1e MTB raid in lijn in België)

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: 27/05/18 - Boetelingenraid (1e MTB raid in lijn in Belgi

Bericht door spaghetti_2 »

Ik vond dat een zeer fijn stuk. Het begin van de rotsen was het stappen geblazen maar daarna wel te doen vond ik.
vaeske
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 09 dec 2005 20:00
Rijdt met: merida

Re: 27/05/18 - Boetelingenraid (1e MTB raid in lijn in Belgi

Bericht door vaeske »

Was een zeer geslaagde dag. Op sommige plaatsen wel iets te technisch voor mij. Als de conditie wat beter is kom ik hier nog wel is terug.
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: 27/05/18 - Boetelingenraid (1e MTB raid in lijn in Belgi

Bericht door lowie »

Zalig genoten over een super parcours.
Voor mij mocht er zelfs nog wat meer technisch spul inzitten >> te voet gezet worden is geen schande, om dan weer lekkere stukken te kunnen fietsen.
Niet gekozen voor de 137, maar de 101 (+ nog 11 km offroad naar onze verblijfplaats) was voor mij, Ivo, Sarah en Lien genoeg.
De track van die overige 35 km hebben we vandaag gereden. Daar zaten idd pittige stukken in. En nu hebben we onze tijd genomen om die eens grondig te bestuderen en al dan niet onze grenzen weer te verleggen.
Bravo voor de organisatie ! Bevoorradingen waren voor mij ok, heb toch altijd zelf rijsttaartjes en bokes in de rugzak. Zo'n onderneming rijdt je niet op zoetigheid en een (te vroeg gesneden bruin) banaanstuk.
Het gedoe met dat vervoer vond ik maar niets en ook wat in het honderd gelopen. We hebben zelf ons transport geregeld, ook niet echt prettig. Fiets meegenomen van een kameraad die alleen met de bus meeging. Die zou om 7:05 aan de startplaats zijn > we hebben daar aardig wat staan schilderen en pas om 8:30 kunnen vertrekken. Kan dus beter of anders niet meer. Maar toegegeven : als dit een mooier parcours oplevert, dan opnieuw, maar zeker weer niet met hun vervoer.
Maar dit laatste was het enige minpunt.
Bravo om zo iets in elkaar te steken ! 10 uur lang geweldig genoten !
Gebruikersavatar
catchup!
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: wo 09 apr 2003 11:14

Re: 27/05/18 - Boetelingenraid (1e MTB raid in lijn in Belgi

Bericht door catchup! »

phille schreef:
wattie schreef: Ah nee hé, ieder jaar kan ik er een stukske meer van rijden :-D , en er waren bikers bij die daar geen voetje aan de grond zetten. Wat dat goeie techniek allemaal niet kan doen :lol: .
http://www.escapades.be/esca/parcours/c ... arther.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

er zal wel altijd 1 bikers zijn die dat kan, maar 95% heeft dat niet gekunnen ...

dat kaartje is de easy way, die soms wel overstroomd is. Jullie zijn over de rug getrokken. En normaal gingen jullie daar dan recht te voet door de Semois en zo naar dat mooie uitzichtpunt, maar die doorsteek hebben ze geschrapt. Jullie zijn dan rond gereden over de beroemde viaduc de conques.
En daar beneden onder dat uitzichtpunt lopen "paden" die nog veel technischer liggen, dus ze hebben zich ingehouden :P
Ik heb de indruk dat er wel een gat in de markt is ingevuld met zo'n parcours. Beetje zoals in the old days.

ik denk trouwens dat een doorsteek te voet door de semois echt onverantwoord zou zijn toch zeker op die plaats en met dit debiet

En dwars door het kasteel van herbeumont rijden (daar zijn jullie nu rond gereden) zou ook wel lappen geven.
Jokke
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: vr 01 aug 2003 13:44
Rijdt met: Klein Attitude Race SS + Spark LTD 2011 & Spark SL 2016
Contacteer:

Re: 27/05/18 - Boetelingenraid (1e MTB raid in lijn in Belgi

Bericht door Jokke »

berdunnor schreef:Wat een zalige tocht (85 km)! Ik was vooraf eerlijk gezegd nogal sceptisch tegenover het hele "rit-in-lijn"-gedoe, maar de organisatie heeft hier met een duidelijke visie voor gekozen en alles was perfect georganiseerd. Bovendien raakt het parcours hierdoor op geen enkel punt verzadigd. Deze rit heeft eigenlijk alles: panoramisch top, hoge techniciteit en hoog fungehalte. Bovendien wordt alles bewust kleinschalig gehouden. Probably the wildest? Toch zeker de wildste die ik al gereden heb...
Ik kan Berdunnor alleen maar bijtreden. Het was gewoon TOP : 100 km afzien en genieten. =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Dit is terug naar de essentie van MTB : zwaar, technisch maar fantastisch.
OK, het is wat gekloot met die auto's en fietsen op de juiste start/aankomstplaatsen te krijgen maar daar mag je het zeker niet voor laten.

Bij leven en welzijn zien ze mij daar volgend jaar zeker terug.
Gebruikersavatar
vannoli
Mountainbiker
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr 21 dec 2007 13:31
Rijdt met: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Re: 27/05/18 - Boetelingenraid (1e MTB raid in lijn in Belgi

Bericht door vannoli »

Gestart voor de 135 en tot 70 km genoten en dan een valpartij en rem gebroken en de fun was over ,rustig via de baan terug naar ons huisje
Maar volgend jaar hopelijk 2 de poging
Technisch parcours dik in orde
Plaats reactie