27/05/18 - Boetelingenraid (1e MTB raid in lijn in België)

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
markdewinter
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: di 23 sep 2008 20:15
Rijdt met: cube

Re: 27/05/18 - Boetelingenraid (1e MTB raid in lijn in Belgi

Bericht door markdewinter »

Hoi, wil er iemand carpoolen vanuit mechelen of antwerpen? liefst zaterdag avond maar zondag vroeg kan ook. wil wel de 135 rijden.
terug geraken zal wel lukken.
merci,
mark
0487/905198
keonies
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: do 27 dec 2012 15:16

Re: 27/05/18 - Boetelingenraid (1e MTB raid in lijn in Belgi

Bericht door keonies »

De 100 gedaan, meer uitdagend ga je ze niet vinden. Gewoon los door de bossen waar ze de paadjes nog moeten uitvinden. Volgend jaar terug present!
berdunnor
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: do 25 nov 2010 20:00
Rijdt met: Cube Ltd Comp

Re: 27/05/18 - Boetelingenraid (1e MTB raid in lijn in Belgi

Bericht door berdunnor »

Wat een zalige tocht (85 km)! Ik was vooraf eerlijk gezegd nogal sceptisch tegenover het hele "rit-in-lijn"-gedoe, maar de organisatie heeft hier met een duidelijke visie voor gekozen en alles was perfect georganiseerd. Bovendien raakt het parcours hierdoor op geen enkel punt verzadigd. Deze rit heeft eigenlijk alles: panoramisch top, hoge techniciteit en hoog fungehalte. Bovendien wordt alles bewust kleinschalig gehouden. Probably the wildest? Toch zeker de wildste die ik al gereden heb...
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: 27/05/18 - Boetelingenraid (1e MTB raid in lijn in Belgi

Bericht door spaghetti_2 »

Gisteren de black track gereden (135), man man wat een tocht =D> Ik heb al veel gereden maar dit was bij het allerbeste (of misschien gewoonweg het beste?) dat ik al gereden heb. Een kleine opsomming:

- oneindig veel bos in één van de mooiste stukjes België
- prachtige uitzichten op de Semois
- zalige singletracks, in grote hoeveelheden
- nog leukere afdalingen
- switchbacks à volonté, vooral rond Bouillon, genieten..
- af en toe zeer uitdagende wortel- en rotsstukje, af en toe portage was mijn deel
- met het bootje over de Ourthe
- kleinschalige organisatie, nooit opstoppingen onderweg

De eerste 35 km waren (zeker technisch) de moeilijkste. Daar zaten toch enkele stukjes in die mijn petje te boven gingen, ondanks dat ik geen sukkelaar ben op de fiets. Maar dat was aangekondigd en daarvoor zijn we helemaal naar daar afgezakt. Ik ben een competitie/marathon renner maar het is toch nog altijd dit soort tochten waarvoor m'n hart sneller gaat slaan. Chapeau!
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: 27/05/18 - Boetelingenraid (1e MTB raid in lijn in Belgi

Bericht door geertg »

Ben content dat het weeral goed was, rij deze al van in den beginne en kom hier ieder jaar met plezier terug. Kon er dit jaar niet bij zijn wegens (kleine) blessure.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: 27/05/18 - Boetelingenraid (1e MTB raid in lijn in Belgi

Bericht door madskatingcow »

De eerste 35km van de 135km waren inderdaad de lastigste. Sommige stukken waren simpelweg niet te rijden, soms was het fietsen doorgeven aan elkaar. Af en toe een extra bordje gevaar had daar soms wel op zijn plaats geweest.
Vanaf de tweede bevoorrading (start 100km) tot bevoorrading drie (start 85km) kwamen de beklimmingen snel achter elkaar, maar dat was quasi overal het geval. Praktisch geen recuperartiestroken, uitgezonderd de laatste km's die golvend waren.

Minpuntje vond ik wel de bevoorradingen : qua aantal ruim voldoende, maar voor zó een fysiek zware inspanning krijg je met chips, rozijnen en chocolade de verbruikte calorieën moeilijk voldoende aangevuld. Daar had ik graag 'echt eten' gehad, zoals rijsttaart of boterhammen choco (zoals in Duitsland soms). Ik denk wel dat veel mensen die hun fiets met de vrachtwagen lieten vervoeren gevloekt hebben toen ze hun stuur allemaal 90° moesten draaien ... wij hebben onze fietsen zelf aan de start afgezet, naar de aankomst gereden en met de bus terug naar de start.

Voor de rest niks dan lof, concept stak zeer sterk in elkaar =D>
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Re: 27/05/18 - Boetelingenraid (1e MTB raid in lijn in Belgi

Bericht door phille »

man man man, wat een parcours !

de 100 gedaan, het zwaartepunt zat duidelijk in het eerste stuk, op 65km hadden we 2000hms, een paar keer MOETEN afstappen omdat men wandelpaden neemt die soms niet te berijden zijn.

TIP: ik zou de tombeau du chevalier niet meer doen, geen toegevoegde waarde aan de tocht, zeer mooi om te wandelen dat wel !!!

De ravitos waren gewoon OK ik heb niet veel eten nodig, ik draag een reserve zak net boven mijn gordel :-) het belangrijkste was er : WATER ! (en grenadine :)

Het nadeel is dat je bijna 1.5dag verliest omdat het zo ver is ... maar daar kan de organisatie niet aan doen

De overzet was de max :-)

Tnx !!!
wattie
Mountainbiker
Berichten: 481
Lid geworden op: za 23 jun 2007 18:26
Rijdt met: rockrider 8.1 , Kona Process 134

Re: 27/05/18 - Boetelingenraid (1e MTB raid in lijn in Belgi

Bericht door wattie »

phille schreef:
TIP: ik zou de tombeau du chevalier niet meer doen, geen toegevoegde waarde aan de tocht, zeer mooi om te wandelen dat wel !!!
Ah nee hé, ieder jaar kan ik er een stukske meer van rijden :-D , en er waren bikers bij die daar geen voetje aan de grond zetten. Wat dat goeie techniek allemaal niet kan doen :lol: .
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: 27/05/18 - Boetelingenraid (1e MTB raid in lijn in Belgi

Bericht door spaghetti_2 »

Welk stuk is dat? Dat met die trap naar boven, of het stuk in die lus waarbij je soms ook over de rotsen moest klauteren? Indien dat laatste, daar viel buiten de allergrootste blokken inderdaad nog wel over te rijden vond ik;
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Re: 27/05/18 - Boetelingenraid (1e MTB raid in lijn in Belgi

Bericht door phille »

wattie schreef: Ah nee hé, ieder jaar kan ik er een stukske meer van rijden :-D , en er waren bikers bij die daar geen voetje aan de grond zetten. Wat dat goeie techniek allemaal niet kan doen :lol: .
http://www.escapades.be/esca/parcours/c ... arther.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

er zal wel altijd 1 bikers zijn die dat kan, maar 95% heeft dat niet gekunnen ...
Plaats reactie