Voorwiel 100mm naar 110mm.

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
KennyC
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 26 mei 2018 09:44

Voorwiel 100mm naar 110mm.

Bericht door KennyC »

Hallo iedereen

ik ben nieuw hier op het forum. Ik weet nog niet zo goed waar ik alles moet posten. (Als dit niet op de juiste plaatst staat sorry)

Nu mountainbike ik al 2 jaartjes in onze West- Vlaamse toertochten. Hiervoor kocht ik een Cube Attention SL.
Niet te duur maar redelijk afgemonteerd voor wat ik doe. Ik ben dan ook geen prof en heb nu ook het budget niet (2 kleine kinderen :-? )

Hierop heb ik verleden jaar Mavic Crossride Light wielen gestoken. Voorkant met adapters van steekas naar QR 100mm.
Nu heb ik een nieuwe fiets gekocht maar deze heeft steekas 110mm. Ik zou uiteraard graag deze wielen versteken in mijn nieuwe fiets. Maar vind op het net niet echt het antwoord.

Misschien kan iemand van jullie mij helpen?

Alvast super bedankt.

Mvg
Kenny
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Voorwiel 100mm naar 110mm.

Bericht door aresius »

Misschien passen deze:
https://www.bike-discount.de/en/buy/mav ... ont-711584" onclick="window.open(this.href);return false;

Anders heb ik nog een non-boost XFusion voorvork in de aanbieding. :-D
viewtopic.php?f=35&t=145838" onclick="window.open(this.href);return false;
KennyC
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 26 mei 2018 09:44

Re: Voorwiel 100mm naar 110mm.

Bericht door KennyC »

aresius schreef:Misschien passen deze:
https://www.bike-discount.de/en/buy/mav ... ont-711584" onclick="window.open(this.href);return false;

Anders heb ik nog een non-boost XFusion voorvork in de aanbieding. :-D
viewtopic.php?f=35&t=145838" onclick="window.open(this.href);return false;
Hallo
bedankt voor de link en aanbieding :wink: . Maar is dit niet voor wielen met QRM? Mijn voorwiel is 100 steekas en met adapters naar QRM. Dus niet standaard QRM.
Of lees ik het mis in de link?

Ik heb volgens mij iets nodig om van 100 steekas naar 110 steekas te gaan.

Mvg
KennyC
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 26 mei 2018 09:44

Re: Voorwiel 100mm naar 110mm.

Bericht door KennyC »

Iemand een idee of het dit zou kunnen zijn?

https://www.bike-discount.de/en/buy/mav ... -mm-713069" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvg
KennyC
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 26 mei 2018 09:44

Re: Voorwiel 100mm naar 110mm.

Bericht door KennyC »

OP de site van Mavic staat er: Hub width: Boost (front 110, rear 148) or Non-Boost (front 100, rear 135/142)

Dus ik zou dit toch moeten kunnen aanpassen op de ene of andere manier?

Mvg
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Voorwiel 100mm naar 110mm.

Bericht door Free_ltd »

Boost is zowat de beste uitvinding van de laatste jaren op vlak van mtb en dan wilt gij non-boost wielen gaan gebruiken? 8-[ Ik weet wel wat te doen. Dat setje non-boost gewoon verkopen en de fiets komt toch met wielen met boost-naven? En als ge daar niet van tevreden zijt, koop dat wielen met boost naven?

Om het even gek voor te stellen, wilt gij eigenlijk een XTR groep van de fiets gooien en deze vervangen door een SLX groep.
Gebruikersavatar
Lonneke
Moderator
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 11:43

Re: Voorwiel 100mm naar 110mm.

Bericht door Lonneke »

Free_ltd schreef:Boost is zowat de beste uitvinding van de laatste jaren op vlak van mtb
De marketing industrie heeft u goed te pakken.

What's next? Super Boost?

Boost is belange niet het Walhalla voor alle mountainbikes.
KennyC
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 26 mei 2018 09:44

Re: Voorwiel 100mm naar 110mm.

Bericht door KennyC »

Free_ltd schreef:Boost is zowat de beste uitvinding van de laatste jaren op vlak van mtb en dan wilt gij non-boost wielen gaan gebruiken? 8-[ Ik weet wel wat te doen. Dat setje non-boost gewoon verkopen en de fiets komt toch met wielen met boost-naven? En als ge daar niet van tevreden zijt, koop dat wielen met boost naven?

Om het even gek voor te stellen, wilt gij eigenlijk een XTR groep van de fiets gooien en deze vervangen door een SLX groep.
Ik had mij hierin nog niet echt verdiept. Maar je zal wel ergens een punt hebben. Ik dacht dat boost gewoon een breder kader en voorvork was. Niet aan gedacht dat de hub van het wiel dan ook breder is waardoor ze sterker zijn.

Wel jammer want ik heb deze wielen nog maar 1 jaar, en ben er wel tevreden over.
Ghizz
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: za 30 apr 2005 13:06
Rijdt met: Giant XTC team

Re: Voorwiel 100mm naar 110mm.

Bericht door Ghizz »

Lonneke schreef:
Free_ltd schreef:Boost is zowat de beste uitvinding van de laatste jaren op vlak van mtb
De marketing industrie heeft u goed te pakken.

What's next? Super Boost?

Boost is belange niet het Walhalla voor alle mountainbikes.
+1
Gebruikersavatar
kovan
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: za 24 sep 2011 20:44
Rijdt met: ene mee eps, en ene mee kees

Re: Voorwiel 100mm naar 110mm.

Bericht door kovan »

Vraag me af of "boost" de wielen zoveel sterker maakt.
Bijkomende vraag, zijn de wielen met 100mm hub dan niet sterk genoeg?
Plaats reactie