Routeplanner

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
jantje38
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 17 jun 2017 07:52

Routeplanner

Bericht door jantje38 »

Dag,

Ik zoek routeplanner waar het mogelijk is om stukjes offroad toe te voegen.
bv. het is niet mogelijk om in een route planner in Kruishoutem rond de water zuivering te rijden, zit wel in de groen lus.
Ik probeerde het in onderstaande planners.
Mio Cyclo
Garmin mapsourse met topo kaarten benelux
Routeyou
Planner van Bloso of sport vlaanderen.

Waarschijnlijk staat het offroad stukje en de weg er naar toe niet op kaart?
Je ziet het wel op bv sateliet en sommige kaarten maar je kan er niet over plannen.
Moet ik ergens instelling wijzigen in planner om toch er over te kunnen plannen?

mvg,
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Routeplanner

Bericht door Boebbel »

Voor zo van die hardnekkige stukjes gebruik ik manueel, dan probeert de routeplanner niets te plannen. :wink:
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Routeplanner

Bericht door Muntanya »

http://Www.trailforks.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Staat nog in de kinderschoenen, gebruikers kunnen trails toevoegen en via de ride planner een gpx aanmaken.

Te weinig actieve gebruikers, je ziet zo aan de regio's die goed bedeeld zijn waar de actieve gebruikers zitten. Het potentieel is echter enorm...
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Routeplanner

Bericht door RigolleM »

Ik moest mij eerst wat oriënteren omtrent waterzuivering Kruishoutem, maar ik zie nu welk stukje offroad je bedoelt 8)
Deze zit in 'mijn' vaste route in het voorseizoen als het gras/onkruid niet te hoog staat of na de TT van Lozerbos (dan is alles gemaaid).
Na de opening van de Bloso route van Kruishoutem de groene lus eens gereden, maar ik werd er niet bepaald wild van. Als ik het mij nog goed herinner zat de offroad Nokereberg er in, maar naar beneden, terwijl ik die liever naar omhoog rij :-D

Als je wilt kunnen we eens mijn vaste route (+/45 km - zit wel heen/terug Deinze in ook) samen rijden, spreken bv. af in Lozerbos. Stuur mij een PB als je interesse hebt.

Om te antwoorden op uw vraag, het offroad pad staat op Openstreetmap, dus het pad is aanwezig.
Voor dergelijke lusjes te integreren in een route maak ik gebruik van offline kaarten via Mapsource of Basecamp. Als het toch online moet, zou ik RidewithGPS of Komoot eens uittesten. Op RwGPS staat het lusje wel op hun kaart, daar zij gebruik maken van OSM Cycle.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Routeplanner

Bericht door Free_ltd »

Mapsource? Da’s antiek. Tegenoordig is dat Basecamp met fietskaarten.

Maar ik zoek meestal via google routes van anderen en pas deze dan wat aan in Basecamp.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Routeplanner

Bericht door RigolleM »

Free_ltd schreef:Mapsource? Da’s antiek. Tegenoordig is dat Basecamp met fietskaarten.
Op een oude vlo leer je het best rijden :lol: Mapsource blijft mijn nummer één, nooit gewoon geraakt aan Basecamp, en sinds OSM ook offroad paden kent, geen nood aan Garmin kaarten en updates...
Free_ltd schreef:Maar ik zoek meestal via google routes van anderen en pas deze dan wat aan in Basecamp.
Wel opletten met narijden van TT's/marathons, want daar zitten ook privéstroken in, die je best vermijdt als de organisatie niet in de problemen wilt brengen voor hun volgende toertocht. Best de organisatie via mail contacteren voor een privéstrook-vrije GPX.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Routeplanner

Bericht door Free_ltd »

Ik ben mapsource beginnen gebruiken rond 2006 bij de aankoop van een Garmin Zumo op de moto. Vreselijk programma en eer ik er wat mee vertrokken was, kwam er Basecamp :lol: En zelf routes maken erop, heb ik nog niet geprobeerd. Ik download er steeds.

Ik let er wel op dat het routes zonder privéstukken zijn. Meestal zijn er sites waar gewone routes op staan.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Routeplanner

Bericht door RigolleM »

Free_ltd schreef:Ik ben mapsource beginnen gebruiken rond 2006 bij de aankoop van een Garmin Zumo op de moto. Vreselijk programma en eer ik er wat mee vertrokken was, kwam er Basecamp :lol:
Mapsource was niet de oorzaak wel uw Zumo :lol: TT Rider is wat nu de klok slaat in het motowereldje.
Ik maak zelf mijn tracks en ik ben MS gewoon en nooit overgestapt op BC.
stefkes
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 02 aug 2017 11:20

Re: Routeplanner

Bericht door stefkes »

Je kan op http://geojson.io/" onclick="window.open(this.href);return false; een route tekenen, op een kaart van Openstreetmaps.

Dit kan je dan downloaden in KML formaat (of andere) via Save.

Die KML kan je omzetten naar GPX op http://www.gpsvisualizer.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Die GPX file kan je dan importeren in zo goed als alle toestellen of apps. Zelf gebruik ik Maps.me op smartphone, werkt heel goed.

Garmin maakt goeie toestellen maar de software trekt op niks.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Routeplanner

Bericht door RigolleM »

stefkes schreef:Garmin maakt goeie toestellen maar de software trekt op niks.
Beetje kort door de bocht en ik vraag mij af hoeveel ervaring je hebt met een Garmin toestel?

Mijn eerste toestel was een GPSmap 60csx en daar kwam in het begin mijn haar van recht om die een beetje te doorgronden.
Daarna overgestapt op een Edge 705 en vglm de GPSmap was dit een poepsimpel toestel.
Ik snap dat er velen zijn die met een Garmin Edge niet kunnen werken, maar velen doen ook geen moeite.
Ik geef meestal de raad om hem eens te testen dmv een korte wandeling. Thuis een route samenstellen en die dan nawandelen met hun Edge in de hand.
Nadien is men vertrokken en hoor ik ze vaak niet meer terug.
De software kan beter en is ook beter geworden door de jaren heen... mits wat ups & downs :-)
Sinds 2007 maak ik gebruik van de Garmins.. en ik geef toe ik heb er wel eens op gevloekt, maar het is aan de concurrentie om het beter te doen, en voorlopig zijn er nog maar weinig kapers op de kust, al is dit het jongste jaren toch al een pak beter geworden...
Plaats reactie