Transmaurienne

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lowflyer
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: do 03 mei 2007 22:08
Rijdt met: Cannondale Scalpel Factory Team, Pinarello Dogma

Transmaurienne

Bericht door lowflyer »

Hallo,

Deze zomer neem ik deel aan de Transmaurienne in Aussois - Bonneval Sur Arc
Zijn er hier mensen die deze al hebben gereden ?
Wat mag ik verwachten ?
Is deze vergelijkbaar met een Transalp ? Of is deze van een technischer niveau ?

Bandenkeuze ? Dropper ?

Alle info is welkom :bounce:
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Transmaurienne

Bericht door aresius »

als ik de topic van enkele jaren geleden mag geloven best stevigde banden en een dropper is altijd handig meegenomen.

viewtopic.php?f=9&t=138944" onclick="window.open(this.href);return false;
Mervélo
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 27 mei 2018 17:23

Re: Transmaurienne

Bericht door Mervélo »

Ik heb de Transmaurienne vorig jaar gedaan en ga dit jaar terug.

Ik vond het al bij al niet zo lastig, het blijven vrij korte ritten. Uiteraard zijn er lange klimmen maar die zijn niet zo zwaar als in de Ardennen. Gewoon doseren dus. Zorg wel dat je een voldoende klein verzet hebt zodat je op souplesse kan klimmen.
Ik had vorig jaar geen dropper maar dit jaar wel, ik had die vorig jaar toch wat gemist. De afdalingen zijn soms wel wat technisch, de ene steile haarspeldbocht na de andere. Moeilijke drops enzo herinner ik me niet echt. (Misschien is dat gewoon uit mijn geheugen gewist?) Ik kan wel niet vergelijken met de Transalp.
Ik rij op een fully, dat geeft me wat meer comfort bij het dalen maar anderen kiezen voor een hardtail omdat je zo minder gewicht moet meesleuren naar boven. Je klimt natuurlijk veel langer dan dat je daalt.

Nog een tip: wij waren er 2 dagen op voorhand, net genoeg om wat aan de hoogte te wennen. De eerste dag geraakte ik gewoon niet vooruit. We namen gewoon de skilift of de wagen omhoog om wat chill te rijden en dat heeft geholpen.
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: Transmaurienne

Bericht door lowie »

Ben benieuwd voor mijn eerste deelname, en kijk er wel naar uit.
Wat mag ik verwachten op de bevoorradingen ? Klinkt misschien lullig, maar gewoon om te weten wat ik al dan niet moet meezeulen in mijn rugzakje. (al zal ik dat na dag 1 uiteraard ook wel weten)
Mervélo
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 27 mei 2018 17:23

Re: Transmaurienne

Bericht door Mervélo »

Bij de bevoorradingen heb je de klassiekers: energyrepen, bananen, water en sportdrank. Wat heel handig is, je kan er water of sportdrank meteen in drinkbussen meenemen. Je zet gewoon je lege drinkbus neer en je neemt een nieuwe volle drinkbus.
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: Transmaurienne

Bericht door lowie »

Mervélo schreef:Bij de bevoorradingen heb je de klassiekers: energyrepen, bananen, water en sportdrank. Wat heel handig is, je kan er water of sportdrank meteen in drinkbussen meenemen. Je zet gewoon je lege drinkbus neer en je neemt een nieuwe volle drinkbus.
Dan weet ik dat ik mijn klassieke rijsttaartjes en een hartig boterhammeke moet meepakken (wij gaan niet door de bergen vliegen) - en ik heb enkel camelbak, nooit een drinkbus.
Merci voor de info !
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Transmaurienne

Bericht door sam2300 »

Even omhoog...

Ben nog aan't twijfelen om in te schrijven. Iemand die zijn ervaringen van voorgaande edities wilt delen?

Alvast bedankt!
bertw
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 28 aug 2014 00:13
Rijdt met: scott spark rc

Re: Transmaurienne

Bericht door bertw »

hallo , zijn jullie geweest dees jaar ? ik zou volgend jaar eens willen gaan .
hoe was jullie ervaring ?
sracer
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: za 26 okt 2019 10:57

Re: Transmaurienne

Bericht door sracer »

Wij doen deze ook maar de 6000
Zoon is junior en wilt daar eens top 10 rijden
Is het redelijk techisch of valt het nog mee
Plaats reactie